כיצד תדעו שהחתול חולה? 5 סימנים שאסור לפספס

אם החתול שלכם אינו מתנהג כתמול שלשום יתכן והוא סובל מבעיה בריאותית. איזה סימנים צריכים להדליק אצלכם נורת אזהרה ומתי צריך לרוץ לווטרינר?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email


בשונה מבני האדם, חיית מחמד אינה יכולה לומר במילים כשהיא סובלת מכאבים. יותר מכך, פעמים רבות חיות המחמד מסתירות חולשה וכאב מהסיבה ההישרדותית הטבועה בהן, שכן בטבע מי שחלש חשוף לטורפים. משום כך, האחריות על זיהוי סימנים חריגים מוטלת עלינו הבעלים – כאשר כל הימנעות מליטופים, אכילה סלקטיבית ואפילו פרווה לא נקייה עשויים להצביע על בעיה בריאותית או התנהגותית. מתי צריך לפקוח עיניים? כל הסימנים הקטנים שיכולים להפוך לבעיות גדולות.


כיצד תזהו חתול חולה
חתולים מצויינים בלהסתיר חולשה וכאב


שינויים בהרגלים היומיומיים

חתולים הם חיה חברתית ולכן כל שינוי באינטראקציה עם בני הבית או בהרגלים היומיומיים עשוי להעיד על קיום בעיה רפואית או התנהגותית. ירידה בתאבון, שינוי בהרגלי השתייה, אי שימוש בארגז חול, התבודדות, ואפילו שינויים בהרגלי הניקיון של החתול יכולים להעיד על בעיה. לדוגמא, פרווה לא מבריקה, התקרחות או נשירה מוגברת – יכולים להוות סימן למחלות סיסטמיות, בעוד טיפוח מוגבר יכול להעיד על בעיה או גירוי בעור.

 

הטלת שתן מחוץ לארגז הצרכים

עשיית צרכים שלא במקום המיועד להם יכולה לאותת על בעיה בריאותית או התנהגותית; השתנה מחוץ לארגז עשויה להצביע על בעיה במערכת השתן כמו דלקת, זיהום, אי ספיקת כליות, מחלות מעי (עצירות, שלשול) ומחלות כמו סוכרת או דלקת מפרקים בחתולים מבוגרים (שסובלים מכאבים כאשר נכנסים לארגז).

בהרבה מקרים, התעלמות מארגז הצרכים עשויה להיות ביטוי לסטרס שחווה החתול או חוסר שביעות רצון מהארגז (כתוצאה מתדירות ניקוי נמוכה, מיקום חדש בבית וכו').

קראו עוד: מדוע חיית המחמד שלי מסריחה כל כך?
 

שינויים ברמת הפעילות

ממוצע שעות השינה של חתול נע בין 16-18 שעות ביום. אם החתול ישן יותר מהרגיל, ממעיט בתנועה, מתקשה במעבר ממצב ישיבה לשכיבה ולהיפך, יתכן כי הוא סובל מכאבים שקשורים לבעיה בריאותית כמו דלקת פרקים. גם רעידות, צליעות, קושי בקפיצה לגובה או הימנעות ממגע הם תסמינים חריגים שיש לעקוב אחריהם ובמידת הצורך לגשת לווטרינר לבדיקה.

 

עלייה או ירידה פתאומית במשקל

לשינויים במשקל אין קשר ישיר בהכרח לשינויים בתאבון. יתר פעילות של בלוטת התריס או סוכרת יכולים להוביל לירידה משמעותית במשקל, בעוד משקל עודף עשוי להיות אחת הגורמים להופעה של מחלת הסוכרת או דלקת פרקים. התייעצו עם הווטרינר על כמות המזון המומלצת ביחס למשקל וגיל החתול שלכם.



ריח רע מהפה

בעיות חניכיים הן תופעה שכיחה בקרב חתולים מעל גיל שלוש. הבל פה יכול להעיד פעמים רבות על דלקות בחניכיים או בעיות דנטליות אחרות. הקפידו על צחצוח שיניים קבוע וגשו לבדיקות תקופתיות אצל וטרינר.  

קראו עוד: איך מצחצחים שינים לכלבים וחתולים?


סימנים אלו לא מופיעים ברוב המקרים באופן פתאומי, ההתדרדרות עשויה להיות הדרגתית ורק תשומת לב מצד הבעלים יכולה לעצור את כדור השלג המתגלגל. כמובן שיש לקחת בחשבון כי ישנם סימנים שאינם מעידים דווקא על בעיה בריאותית, אלא התנהגותית ואף יתכן כי אלו יחלפו לאחר מספר ימים בלבד. אם זיהיתם התנהגות חריגה או שינויים קיצוניים אצל החתול שלכם, עקבו אחריו במשך יומיים- שלושה. במידה ואינכם מזהים שיפור – פנו לווטרינר להתייעצות.

שלשולים, עצירויות, הפרשות מהעיניים מהאף או מהפה, חולשה ואפטיות, שיעול, בטן נפוחה , פרכוסים, חוסר שיווי משקל ונפיחות פתאומית של איבר בגוף  מחייבים בבדיקה דחופה של וטרינר.
 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אם אתה רוצה לתת לארנב שלך פרי כפינוק, הציעו כמויות קטנות והיצמדו לסוג אחד של פרי בכל פעם. אילו סוגים מותרים?
האם אחד מהגורים האלה יתאים בצורה מושלמת למשפחה שלך?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן