אוגר או שרקן? המדריך השלם לבחירת מכרסם

לאלו שמעוניינים לגדל חית מחמד אבל חתול וכלב אינם אופציה - מכרסם זה הפתרון עבורכם. מדוע אוגר זו חיה שמתאימה למשפחה קטנה, כיצד ייתכן שחולדה היא דווקא בחירה אידאלית ואיזו חיה מתנהלת עם צאצאיה כמו משפחה? כך תבחרו את המכרסם המתאים לביתכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

מכרסמים הם חיות מחמד המתאימות כמעט לכל אחד – ילדים ומבוגרים. הם נקיים, לא דורשים טיפול מורכב מדי, שקטים ועדינים ואפשר להחזיק אתם כמעט בכל מקום בבית. בין המכרסמים יש הבדלים שונים מבחינת אופיים והתנהגותם, ולכן כדאי ללמוד עליהם לפני שבוחרים איזה מהם להכניס הביתה:

אוגר

האוגר הוא המכרסם הפופולרי ביותר, בייחוד בקרב ילדים. לרוב הוא המכרסם הראשון שבוחרים לגדל בבית כחיית מחמד, ולא בכדי, הוא מתוק, קטן, פרוותי ויכול להסתובב שעות בגלגל – שזה תמיד מחזה משעשע. העובדה שאין לו זנב (או יותר נכון הזנב שלו כה קטן שכמעט אינו נראה) לעתים מרתיעה אנשים.

על אף הפופולאריות שלהם, האוגרים אינם בעלי חיים חברותיים כל כך והם מבלים את מרבית זמנם בשינה. כמו כן, רצוי להחזיק רק אחד בכלוב כי הם עלולים לפגוע זה בזה. כך שאם אתם מעוניינים לגדל יותר מחיית מחמד אחת – כדי שלכל ילד תהיה אחת משלו – אוגר זו לא בחירה טובה עבורכם.

גרביל

גרביל זו חיה חביבה, חברותית ופעילה. כמו כן, ניתן להחזיק מספר גרבילים בכלוב אחד – פתרון טוב למשפחה עם יותר מילד אחד. הזכר והנקבה חיים כזוג ויכולים להביא יחד צאצאים ולחיות כמשפחה בכלוב.

איך לגדל גרביל

עכבר

אם אתם מחפשים מכרסם צבעוני – עכברים הם התשובה שלכם. הם באים בכמה צבעים וסוגי פרוות והם כל כך קטנים ומתוקים  – שכל אחד יאהב אותם. אפשר להחזיק מספר עכברים בכלוב אחד וילדים יכולים לשחק איתם.

איך לגדל עכבר

חולדה

על אף שהיא מעוררת רתיעה אצל רבים, החולדה נחשבת לבעל חיים אינטליגנטי מאוד (זה יהיה כמעט כמו לגדל כלב או חתול). אם יש לכם את הזמן, אפשר אפילו ללמד אותה כל מיני טריקים. בנוסף, היא בעלת מראה חמוד, היא אוהבת להתכרבל, אוהבת שמחזיקים אותה בידיים ובכלל אוהבת מגע אדם.

צ'ינצ'ילה

הצ'ינצ'ילה היא מכרסם קטן שמקורו בדרום אמריקה. הטיפול בה מורכב יותר מהמכרסמים האחרים. הצ'ינצ'ילה סקרנית ומאוד פעילה. היא זקוקה לכלוב גדול – עמיד בפני כרסום –  ועם הרבה מקומות משחק ומסתור שיאפשרו לה מרחב לריצה ולקפיצה. מומלץ מדי פעם לשחרר אותה במרחב פתוח ובטוח. מזון מתאים וקצת אספסת יספיקו לה.

איך לגדל צ'ינצ'ילה

ארנב

ארנב יכול להיות חיית מחמד נהדרת. יש להם אישיות טובה והם יכולים לאמץ בקלות אורח חיים ביתי גם בדירות. כדי לשמור עליהם בריאים ושמחים הם זקוקים לטיפול מיוחד – בעיקר הרבה חציר וירקות כל יום, פינה חמה ונוחה וזמן ומקום לרוץ ולקפץ (אי אפשר להשאיר אותם זמן רב בכלוב לבד). קחו בחשבון שהם עלולים להיות לעתים אגרסיביים ודורשים תשומת לב ולוקח זמן להתחבר אליהם.

איך לגדל ארנב

שרקן

השרקן הוא אמנם קטן אך כדי לגדל אותו דרושים מרחב, זמן, מאמץ ואינטראקציה. אם אתם רוצים לגדל שרקן בצורה מיטבית כך שיהיה בריא ושמח – קחו בחשבון שתצטרכו להשקיע בכך זמן ומאמצים – אל תקחו שרקן אם אתם מחפשים חיית מחמד עצמאית שלא דורשת השקעה מיוחדת. בנוסף, השרקנים הם חיה חברותית שחיה בטבע בחבורות ולכן מומלץ לגדל לפחות זוג  (עדיפות לשתי נקבות או לנקבה וזכר כי שני זכרים עלולים לפגוע זה בזה).

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אנמיה מתייחסת למצב שבו בדם של הכלב יש כמות נמוכה של תאים אדומים ו/או המוגלובין, מרכיב בדם המעביר חמצן לתאי ולרקמות הגוף.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן