מחקר מצא: חיית המחמד עשויה להפוך אתכם למאושרים יותר

למרות שאימוץ של חיית מחמד לחיק המשפחה, עשוי להיות תהליך מתיש, מחייב וכרוך בהוצאות כספיות רבות, מחקרים שונים מוכיחים כי התועלת שבכך עולה על המאמץ: כל המידע
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

ממחקר שפורסם ב- Journal of Personality and Social Psychology, עולה כי חיות מחמד מהוות מקור מצוין לתמיכה רגשית ונפשית. לבעלי חיות מחמד הערכה עצמית גבוה, כושר גופני טוב יותר, והם נוטים להיות פחות טרודים, זאת בהשוואה לאלה שאינם מחזיקים בעל חיים בביתם. זאת ועוד, אלה המוסיפים חבר נוסף למשפחה, נוטים להיות עקביים יותר, מצפוניים, ופחות מלאי פחד.

מחקרים מצאו: חיית המחמד יכולה לסייע בשיפור תחושת השייכות, ההערכה העצמית והאושר הכללי

חוקרים מאוניברסיטת מיאמי, ומאוניברסיטת סנט-לואיס, ביצוע שלושה ניסויים מבוססי שאלונים, במטרה לבחון את היתרונות הפוטנציאלים הקיימים בהוספת חיית מחמד למשפחה. 
המחקר הראשון התבסס על שאלונים שחולקו ל-217 נבדקים שגילם הממוצע היה 31. הקבוצה שנבדקה ענתה על מספר שאלות שנועדו לבחון האם אנשים המחזיקים בבעל חיים בביתם, נבדלים מאלה להם אין חיית מחמד, בכל הנוגע לתחושת הרווחה הכללית וסוג האישיות שלהם. בין שתי הקבוצות, עלו מספר הבדלים, אך בכל המקרים בעלי חיות המחמד היו בריאים יותר ונראה כי הם נוטים להסתגל בקלות למצבים חדשים, זאת בהשוואה לאלה שאינם מחזיקים בעל חיים בביתם. 

 

הניסוי השני בחן 56 בעלי כלבים שגילם הממוצע היה 42. הנבדקים השיבו על שאלות הנוגעות ליתרונות החברתיים שהם מפיקים מחיית המחמד שלהם. נמצא כי הנבדקים שהעידו כי הכלב שלהם משפר את תחושת השייכות וההערכה העצמית, חווים אושר כללי גדול יותר. 

 

 

 

 

הניסוי השלישי, בחן קבוצה של צעירים שגילם הממוצע הוא 19 שנים. הנבדקים התבקשו לכתוב על מקרה חברתי בו הם חשו דחויים, ולאחר מכן הם כתבו על החיה האהובה עליהם. המחקר מצא כי הכתיבה על אודות בעל החיים אותו הם מעדיפים, הייתה אפקטיבית באותה מידה כמו כתיבה על מקרה בו חבר הגן עליהם בסיטואציה של עימות חברתי. מתוצאות הניסוי עולה כי קיום של חית מחמד בבית, מסייע בשיפור תחושות דחייה ובדידות.

 

בשונה ממחקרי עבר שהתמקדו ביתרונות המלווים בהחזקה של בעל חיים על ידי אנשים המתמודדים עם אתגרים בריאותיים שונים, המחקרים הנוכחיים הראו תמורות חיוביות בקרב אנשים "נורמליים" שאינם סובלים מבעיות בריאותיות משמעותיות, ומחזיקים בחיית מחמד. נראה כי צירוף של חבר נוסף למשפחה, תורם הן לבריאות הפיזית והמנטלית ומשחק תפקיד חשוב בכל הנוגע לתמיכה חברתית, זאת על פי החוקרים. 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אם עומדת בפניכם ההתלבטות האם לקנות ציפור כחיית מחמד, ומהם התנאים הדרושים לגידולה, הרי לפניכם כמה נקודות למחשבה.
חשבתם לאמץ גרביל? אתם צריכים לדעת כמה דברים חשובים לפני הכול, כדי שתבחרו את הגרביל שלכם כראוי ותוכלו לגדל אותו בשלווה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן