כלבים עם פרווה לבנה? כל המידע שכדאי להכיר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלבים לבנים

מתוך מאות גזעי הכלבים בעולם, ישנם לפחות 12 גזעים המתאפיינים בפרווה בצבע לבן בלבד.  לסוגים רבים של גזעים יכולים להיות גורים לבנים או  שילובי של צבעים רבים אחרים, אבל תריסר זנים של כלבים מגיעים רק בלבן. 

 בעוד שרבים מהכלבים הללו הם כלבי לוויה קטנים, חלקם הם גזעים גדולים וחזקים. לחלק מהכלבים יש פרווה לבנה מושלגת התואמת את הסביבה הארקטית או ההרים שלהם, כמו הסמויד, הפירנאים הגדולים והשפיץ היפני.  רוב האחרים הם כלבים ראוותניים ששימשו מלכים ואצילים כבני לוויה. 

 להלן 12 גזעי כלבים עם פרווה לבנה

סאמויד 

גזע שפיץ לבן בעל מראה מלכותי, הסמויד הוא כלב בינוני עד גדול לבן מכף רגל ועד ראש.  המרקם העבה והרך של הפרווה הגיוני לחלוטין כאשר לוקחים בחשבון שמקורו של גזע הכלבים הזה בסיביר.  אנשי הסמויד הילידים השתמשו בכלבים החזקים והסובלניים למזג אוויר קר כדי לרעות איילים, למשוך מזחלות ולצוד.  לסמויד יש זנב שמתכרבל מעל גבו ורצועה עבה של פרווה סביב צווארו.  למרות שכלבים אלה הם בדרך כלל גזע לבן, חלקם לפעמים מגדלים פרווה בצבע שמנת או ביסקוויט.  החיים עם גזע הכלבים הלבן הזה פירושם שלל פרווה כל השנה.  בעוד שכלבים מזן זה משילים את הפרווה התחתונה שלהם בעונתיות, שיער לבן צפוי להימצא על הבגדים והרהיטים שלך כל השנה. 

כלב סאמויד לבן
כלב סאמויד לבן

מלטזי

גזע הכלבים הלבן הקטן ביותר הוא המלטזי. הגורים האלה בגודל כיס מתבגרים למשקל של 1 עד 3 קילוגרמים בלבד ונשארים מתחת לגובה 25 סנטימטרים. המעיל הלבן הארוך והמשי של המלטז מוסיף לחמידותו של הכלב המלווה המפורסם הזה, אם כי יש בעלים שבוחרים לשמור אותו קצר. צפו להשקיע קצת זמן בצחצוח הכלב שלכם בכל שבוע ובטיולים קבועים למספרה. נראה שהעיניים העגולות והשחורות והאף של המלטזים מציצים מאחורי השיער הלבן, וכלבים מלטזים רבים מתקשטים במעין קוקו קטן  עליון או בקשת כדי להרחיק את השיער מעיניהם. 

טרייר לבן מערבי

הטרייר הלבן, או ׳המערבי׳ כפי שנהוג הרבה לכנות אותו בשבל מוצאו במערב, בעל שכבה כפולה של פרווה  לבנה. המערבי הזה, הוא טרייר קומפקטי אך חסון מסקוטלנד. הפרווה הלבנה שבה גזע הכלבים הזה מתעטר בה היא כדי לצוד שרצים, או כדי להתבלט בזמן ציד. המערבי הוא בעיקר כלב לוויה והוא אנרגטי ושובב. על מנת שהפרווה תיראה תמיד במיטבה, היא זקוקה לצחצוח עקבי בכל שבוע וביקורים תכופים אצל הספר כל ארבעה עד שישה שבועות.  

כלב טרייר לבן מערבי
כלב טרייר לבן מערבי

אסקימו אמריקאי

כמו איש שלג קטן, האסקימו האמריקאי הוא גזע כלבים לבן טהור עם עיניים ואף שחורים כפחם.  כלבים אלה מגיעים בגדלים סטנדרטיים, מיניאטוריים וצעצועים. ללא קשר לגודל, יש לו פרווה לבנה רכה והבעה ערנית. הגזע ידוע בהיותו אינטליגנטי ביותר והתפרסם בהופעה ככלב קרקס בתחילת המאה ה-19. 

 בניגוד לשמו, האסקי התפתח במערב התיכון של ארצות הברית בסוף המאה ה-19. פעם הוא נודע בשם ״השפיץ הגרמני״, וגדל באופן סלקטיבי להיות לבן מושלג, ושימש ככלב חווה על ידי מתיישבים גרמנים.  לאחר מלחמת העולם הראשונה, שמו של הגזע שונה לאסקימו אמריקאי, זה זכה להכרה של ארגון האיי. קיי.סי. בשנת 1995.  

כלב אסקימו אמריקאי לבן
כלב אסקימו אמריקאי לבן

בישון פריזה

קל לזהות את הבישון פריזה בקהל של כלבים לבנים, הודות לפרווה הרכה והמראה המעוגל שלו.  הגזע כפי שאנו מכירים אותו היום מקורו בצרפת ומאמינים שהוא צאצא של הפודל והווטר ספנייל. עם עבר מעורב בגזעי ספורט כאלה, אין זה מפתיע שהבישון הוא כלב לוויה פעיל והרפתקני. רק תוודאו שכל הרפתקאה שאתם נתקלים בה עם גוש הפרווה שלכם לצידכם, אתם מקלחים אותו באופן קבוע כדי למנוע מחלות. מומלץ ביותר לקחת את הכלב שלכם למספרה באופן קבוע כדי לשמור על המראה המטופח הקלאסי הזה. 

כלב בישון פריזה לבן
כלב בישון פריזה לבן

פירנאי ההרים

גזע הכלבים הלבן הגדול ביותר הוא הפירנאים הגדולים.  הענקים העדינים האלה יכולים לשקול 45 ק״ג  או יותר ובעלי שכבה עבה וכפולה של פרווה לבנה. סביר להניח שמקורו של סוג זה של כלבים במרכז אסיה או סיביר לפני אלפי שנים. מאז הוא רכש את שמו לאחר שהובא להרי הפירנאים הגובלים בצרפת ובספרד. 

 כלבים אלו ידועים בהיותם גדולים מאוד אך גם סבלניים. הם מצטיינים כשומרי עדר אך גם כבני משפחה נאמנים.  לחיות עם פירנאי ההרים הגדולים פירושו להכין את עצמך לנשירה לאורך כל השנה, אם כי מספר צחצוחים במהלך השבוע יעזרו ללכוד פרווה רפויה שעלולה הייתה להיצמד אליך, לרהיטים שלך או לרצפות שלך לולא כן.  סוג הפרווה  של הכלב הזה מתנגד באופן טבעי ללכלוך, ולכן יש צורך רק באמבטיה מדי פעם כדי לשמור על מראה הפרווה לבן וטהור.   

כלב פירנאי ההרים לבן
כלב פירנאי ההרים לבן

קוטון דה טולייר

הכלב הלבן הקטן הזה היה בעבר חיית מחמד שנשמרה בקנאות עבור האליטה של ​​מדגסקר.  מאמינים כי אבותיהם המוקדמים של הכלבים הללו היו גורים יורדי ים ששמרו לחברת מלחים. הגורים הקטנים אך החסונים הללו מהווים כלבי לוויה מצוינים. ידוע שהם טובים גם עם ילדים וחיות מחמד אחרות. כדי לשמור על הפרווה של הקוטון דה טולייר במיטבה, יש לסרק אותה מספר פעמים בכל שבוע. אחרת, הפרווה הצפופה והדי ארוכה עלולה להסתבך ולהיקשר במהירות.  

כלב  קוטון דה טולייר לבן
כלב קוטון דה טולייר לבן

בולונז

 גזע הכלבים הלבן הידידותי הזה הוא קטן עם פרווה ארוכה ורכה.  הגזע התפתח בעיר בולוניה שבצפון איטליה מבישונים. כתוצאה מכך, שני גזעי הכלבים הלבנים הללו חולקים קווי דמיון רבים. עם זאת, לבולונז יש מראה נינוח יותר בהשוואה לתלתלים הדוקים יותר ולמראה המטופח של הבישון. הבולונז ידוע כגזע כלבים רגוע ואפילו ביישן בהשוואה לאישיות הנועזת והמוכנה ליציאה של הבישון. הפרווה הארוכה למחצה של הבולונז זקוקה לתשומת לב קבועה כדי למנוע ממנה להסתבך ולהיפרע. צחצוח המעיל שלו מספר פעמים בשבוע ימנע היווצרות של קשרים ותסבוכות. בנוסף, חלק מבעלי הבולונז בוחרים לקצץ את פרוותו של הכלב כדי להפחית עוד יותר את התחזוקה המחייבת.  

כלב בולונז לבן
כלב בולונז לבן

דוגו ארגנטינו

הדוגו ארגנטינו הוא אחד מגזעי הכלבים הלבנים החזקים ביותר. הפרווה הקצרה והחלקה תמיד לבנה, אם כי כתם כהה בודד על העין או האוזן מקובל. הוא התפתח בתחילת שנות ה-20 לצוד ציד גדול בארגנטינה. כלבים אלה זכו לתשומת לב בזכות הכוח, האומץ והנאמנות שלהם.  הם אמנם דורשים בעלים מנוסה, אבל הם כלבי משפחה מלאי חיבה ובדרך כלל אוהבים ילדים. הפרווה הלבנהשל דוגו ארגנטינו איננה ידועה כמנשירה בשפע או בעלך ריח רע.  הם אחד מגזעי הכלבים הלבנים שהכי קל לטפל בהם בכל הקשור לטיפוח. עם זאת, היזהרו מאור שמש ישיר מכיוון שהפרווה הקצרה והלבנה שלהם הופכת אותם לרגישים לכוויות שמש. 

כלב דוגו ארגנטינו
כלב דוגו ארגנטינו

שפיץ יפני  

השפיץ היפני הלבן המושלג הוא גזע כלבים לבן נדיר. כמו גזעים אחרים מסוג שפיץ, לכלבים אלה יש זנב מסולסל, פרווה צפופה באורך בינוני והבעה ערנית. השפיץ היפני הוא כלב בגודל קטן עד בינוני המתאים מאוד לחיים בחללים גדולים או קטנים. למרות הפרווה הרכה של הכלב הזה, הם אינם נחשבים לבעלי נשירה כבדה (מחוץ להורדת פרווה עונתית פעמיים בשנה). צחצחו בקביעות ורחצו מדי פעם השפיץ היפני שלכם כדי לשמור על נשירה פחותה עד כמה שאפשר.  

כלב שפיץ יפני לבן
כלב שפיץ יפני לבן

קומונדור 

במבט חטוף בשדה פתוח, אתה עלול בטעות שהקומונדור הוא כבשה.  לכלבים הלבנים הגדולים הללו יש חוטי פרווה ארוכים, מה שגורם להם להיראות כמו הכבשים שעליהן הופקדו לשמור.  מקורו של הקומונדור הוא בהונגריה לצורך שמירה על בעלי חיים, וכיום הוא אחד הכלבים המוכרים ביותר בזכות פרווה הלבנה בעלת המרקם הייחודי שלו. 

שכבת הפרווה של הקומונדור מתחילה להימתח בין גיל שמונה ל-12 חודשים.  נדרשת התחייבות מסויימת כדי לשמור על חוטי הפרווה של הקומונדור נקיים ונטולי ריחות. כמובן, אתה לא יכול להבריש את הפרווה, אבל רחצה קבועה וייבוש יסודי (בדרך כלל עם מאוורר) הם חיוניים.  מועדון הקומונדור של אמריקה נותן את העצה הזו: "הדרך הטובה ביותר לשמור על קומונדור נקי היא לעולם לא לאפשר לו להתלכלך."  

כלב קומודור לבן
כלב קומודור לבן

קוואז 

עוד גזע כלבים לבן גדול הוא הקוואז, שומר משק חי הונגרי. לכלבים אלו שכבה כפולה ועבה של פרווה לבנה ומוצקה המסייעת לבודד אותם מפני טמפרטורות משתנות. מרקם הפרווה נע בין חלק לגלי. הם מנשירים כמות ניכרת של פרווה, כך שאם שקלתם להביא קוואז, הכינו את עצמכם להפוך את הצחצוח הקבוע לחלק משגרת השבוע שלכם. כמו כן, צפו מהקוואז להשיל פרווה פעמיים בשנה.  

גזעים שאולי כדאי לשקול להימנע מהם: 

 אחד מכל 10 גורי דוגו ארגנטינו נולד חירש באוזן אחת או בשתיהן.  ברוב המקרים, זה נובע מחרשות הקשורה לפיגמנט.  כלבים לבנים נמצאים בנטייה גבוהה יותר לחרשות חלקית מכלבים אחרים.   

מכל גזעי הכלבים הלבנים, הכלב בעל דרישות התחזוקה הגבוהה ביותר הוא הקומונדור.  אם אתה רועה צאן שמטפל בעדר, אז זה הכלב שלך.  אך באם לא, חוטי הפרווה הייחודיים דורשים טיפול רב.  אם הם לא מקבלים רחצה קבועה או טיפול נכון, כמו ייבוש שיער בין אמבטיות, הפרווה שלהם עשויה להתעפש, לייצר טחב או להכיל חיידקים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כיצד נטפל בחתול הסובל מעודף משקל? ריכזנו עבורכם את הטיפים הכי חשובים >>>
כמו רוב חיות המחמד, ישנן מספר סיבות לכך שארנבים חולים. הם יכולים להיחשף לחיידקים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן