איך להתמודד עם השמנת יתר של ארנבים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
השמנת יתר של ארנבים

השמנת יתר היא בעיה שכדאי לטפל בה. בדיוק כמו אצל בני אדם, כלבים, חתולים ואפילו ציפורים, משקל עודף ממלא תפקיד מרכזי בבריאות חיית המחמד שלך ונחשב לנושא רווחת חיות המחמד.

מה גורם להשמנה אצל ארנבים?

אכילת יתר היא בדרך כלל הסיבה להשמנה של ארנבים, אך גורם זה לבדו עשוי שלא להשפיע על ארנב פעיל מאוד. מאחר והארנבים כלואים במשך רוב חייהם, השמנת יתר היא בעיה נפוצה כאשר הם לא עושים את הפעילות הגופנית הדרושה להם.

פינוקים ממותקים תורמים גם הם לבעיית ההשמנה אצל ארנבים. בעלי חיות מחמד רבים נכנעים לגימיקים ורוצים לתת לארנבים שלהם את כל מה שיש לחנות החיות להציע.

ארנבים עשויים לקפוץ ולרוץ, אבל לעתים קרובות מדי אנחנו מחזיקים אותם בכלובים קטנים או רק מאפשרים להם לקפוץ ולקפוץ לפרקי זמן קצרים. חוסר מאמץ זה באנרגיה יכול ליצור שפע של בעיות עבור הארנב שלך וגם לא מאפשר להם לעשות משהו אחר מלבד לאכול, לישון ולעלות במשקל.

איך אתה יכול לדעת אם הארנב שלך סובל מהשמנת יתר?

השמנת יתר פירושה שלארנב שלך יש יותר שומן בגוף ממה שבריא לגודל גופו. לכל ארנב יש מערכת שונה של תקני גזע שאומרים לך מה צריך להיות גודל ומשקל נורמליים של הגזע המסוים הזה. יש להשתמש בתקנים אלה כקו מנחה כדי לעזור לך ולווטרינר שלך לשפוט אם הארנב שלך שוקל בסדר או שהוא סובל מהשמנת יתר.

ניתן לבדוק אם אתה יכול להרגיש את הצלעות של הארנב שלך. הדרך הקלה ביותר לדעת אם הצלעות בולטות מדי (אם הן בולטות מדי, זה אומר שהארנב שלך סובל מתת משקל) היא להשוות את הרגשת הצלעות של הארנב שלך לאגרוף הסגור שלך. עשה אגרוף עם היד ואז תרגיש את פרקי האצבעות. אם הצלעות מרגישות כך הארנב שלך רזה מדי. כעת הרגישו את האצבעות שלכם (היכן שהטבעות שלכם היו יושבות בדרך כלל על היד שלכם) בעוד האגרוף עדיין קפוץ. כך זה אמור להרגיש על ארנב בעל ציון מצב גוף אידיאלי. אם אינך יכול להרגיש את צלעות הארנב שלך או שאתה צריך ללחוץ חזק כדי להרגיש אותן אז הארנב שלך סובל מעודף משקל. הווטרינר שלך יכול לעזור לך בתהליך זה אם אינך בטוח בכך.

מדוע השמנת יתר אצל ארנבים היא רעה?

השמנת יתר קשורה למחלות רבות, כולל מיאזיס ופודודרמטיטיס. מחלות אלו עשויות להיגרם גם על ידי דברים אחרים, אבל אף בעל חיית מחמד אוהב לא ירצה לתרום ביודעין להפיכת הארנב שלו לחולה.

Myiasis מכונה בדרך כלל מכת רימות. מאחר שארנבים הסובלים מעודף משקל אינם מסוגלים לנקות את עצמם כראוי, הם נוטים יותר לקבל אזורים מלוכלכים על גופם המושכים זבובים (במיוחד פי הטבעת). זבובים מטילים ביצים שהופכות לרימות ואם אינך בודק ומנקה את הארנב שלך באופן קבוע, אלה עלולים בקלות להיעלם מעיניו. זיהומים משניים, פצעים בלתי ניתנים לתיקון, ואפילו נזק פנימי עלולים להיעשות על ידי רימות.

פודודרמטיטיס ידועה כ-bumblefoot ולעיתים קרובות נובעת מאורח חיים בישיבה או ארנב שמן שמפעיל יותר מדי לחץ על כפות הרגליים. הגורמים לכך יכולים להיות משטחים מחוספסים ולא נקיים, אבל הדלקת מתחילה בדרך כלל עקב הלחץ על השוק והרגליים של ארנב שמן. כף הרגל כואבת ויכולה להיות קשה לטיפול ולניקוי והסימנים הראשונים לכך כוללים בדרך כלל צליעה.

מה אתה יכול לעשות כדי למנוע השמנת יתר בארנבים?

ברור שהדבר הקל ביותר לעשות כדי לסייע במניעת השמנת יתר בארנבים הוא להאכיל סוג וכמות מתאימים של מזון ולספק פעילות גופנית בשפע. חציר דשא חיוני לבריאות הארנב שלך וצריך להיות החלק העיקרי בתזונה שלו. כדורים ופינוקים הם בדרך כלל הסיבות לעלייה במשקל ולכן יש להגביל אותם תמיד בארנבים בוגרים.

ניתן לשמור פריטי מזון בריאים כמו פירות וירקות כפינוקים ולהציע רק כאשר אתה רוצה לתת משהו מיוחד לארנב שלך. הימנע ממזונות מלאים בסוכר ושומן כמו טיפות יוגורט, גרעיני חמניות מחנות החיות ומיני דגנים רבים. במקום זאת, שמור תות שדה או גזר כפינוק מיוחד עבור הארנב שלך, שהוא יקבל רק ממך והוא יחשוב שהוא טוב בדיוק כמו קוביית סוכר.

אפשר לארנבים שלך להתרוצץ. זה לא רק ישאיר את המוח שלהם מגורה, אלא גם ישאיר אותם רזים ומאושרים. אם אין לך ברירה, אתה עדיין יכול לתת להם זמן להתאמן. יש לאפשר להם לפחות שלוש שעות זמן לשחק ולהתאמן אם הם מוגבלים במהלך היום. זכרו, ארנבים מתרוצצים מספר קילומטרים ביום בטבע, כך שהמעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לתת להם לשחק בבתים שלנו במשך כמה שעות.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן