האם חתולים וציפורים יכולים לחיות ביחד?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתולים וציפורים

חתולים הם טורפים בעוד ציפורים הם טרף, כך שזה יכול לגרום לבעיות אם שני סוגי חיות המחמד הללו צריכים לחיות יחד. כפי שמתואר לעתים קרובות בסרטים מצוירים, חתולי חוץ ואפילו חתולי בית יעטו ויתנפלו על ציפורים מכיוון שהתנהגויות אלו הן מאוד אינסטינקטיביות. אך האם ניתן להתגבר על האינסטינקטים הטבעיים הללו של ציפורים וחתולי בית כדי שיתקיימו בשלום יחדיו?

דו קיום של חתול וציפור

חתולים וציפורים יכולים לחיות ביחד בבית, כדאי לנקוט באמצעים מסוימים כדי להבטיח שחתול לא יוכל להגיע פיזית אל הציפור. האינסטינקט הטבעי של חתול להסתער, ללכוד ו"לשחק" עם הציפור יכול להתבטא בכל עת ולהעמיד מיד את חיי הציפור שלך בסכנה. אבל כמובן, כל חתול וכל ציפור שונים. לחתולים מסוימים לא יהיה אכפת בכלל מציפור מחמד בעוד שאחרים ייעשו הכל כדי להגיע לציפור. תצטרך להעריך את האישיות של חיות המחמד שלך. חשוב תמיד להישאר על המשמר אם אתה מאפשר לציפור ולחתול שלך לתקשר.

אינסטינקטים טבעיים של חתולים וציפורים

חתולים בטבע יצודו, ילכו ויפתיעו את הטרף שלהם, שיכול להיות מורכב מיונקים קטנים, זוחלים, דגים ואפילו ציפורים. כיף לחתול לקפוץ ולתפוס פריטים, חיים או לא, וציפורים אינן יוצאות דופן. חתולים רואים בציפורים שכיף לשחק איתם או כמזון ואינם מבדילים בין חיות מחמד לבר.

רוב הציפורים, הן בשבי והן בטבע, יעופו מכל רעש או התבוננות קלה ביותר של חתול אם הם מרגישים מעט מאוימים. הציפור עשויה אפילו לשחרר זעקה כדי להתריע בפני ציפורים אחרות על הטורף. ציפורים המוחזקות כחיות מחמד בדרך כלל אינן גדולות מספיק כדי לפגוע בחתול אם הן מנסות להגן על עצמם. גם אם חתול ניגש לציפור גדולה, כמו מקאו, היא תברח במידת האפשר לפני שתיאלץ להילחם .

כיצד חתולים מסוכנים לציפורים?

זה אולי נראה כמו תשובה ברורה אבל חתולים יכולים לפגוע או להרוג ציפור בקלות רבה. חתול יפגע בציפור עם הטפרים החדים שלה או יכול לגרום לפצעים חמורים וזיהום מהחיידקים בפה. חתולים יכולים גם לגרום לטראומה נפשית חמורה לציפור שספגה התקפה או איום. חתולים יכולים אפילו לאכול ציפורים קטנות.

האם ציפורים יכולות להיות מסוכנות לחתולים?

למרות העובדה שחתול בהחלט מסוכן יותר לציפור מאשר ציפור לחתול, ציפור גדולה יותר עדיין מסוגלת להזיק לחתול. לתוכים גדולים יש מקורים וטפרים חזקים שיכולים לגרום נזק לכל דבר שהם מחליטים לתפוס. הם יכולים לתפוס ולנשוך חתול, במיוחד אם החתול מפחד ואינו מנסה לתקוף את הציפור. זה נראה לרוב עם חתולים ביישנים או סקרנים ותוכים מפוחדים שפועלים מתוך הגנה עצמית.

דרכים לעזור לחתולים ולציפורים להתקיים יחד

למרות העובדה שחתולים באופן טבעי רוצים לתפוס ואפילו לאכול ציפורים לחיות מחמד, יש דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור למינים האלה לחיות ביחד בשלווה בתוך הבית שלך.

  • אבטח את כלוב הציפורים – אם יש לך חתול סקרן, וודא שלציפור שלך יש כלוב מאובטח שהחתול לא יכול להיכנס אליו. כדי שלא תצטרך לדאוג להם כשאתה לא בבית. בנוסף, ודא שהחתול שלך לא יכול להפיל את כלוב הציפורים. כלובים קטנים כמו אלה המשמשים לכנריות מונחים לרוב על שולחנות וניתן להפיל אותם בקלות. הצמד את הכלוב למעמד או לשולחן יציב או וודא שהכלוב כבד מספיק כדי שהחתול שלך לא יוכל לדחוף אותו מסביב. לבסוף, השתמש במנעולי כלוב כדי לוודא שהחתול שלך לא יכול לפתוח את דלתות כלוב הציפורים.
  • שמור אותם בחדרים נפרדים – שקול למקם את כלוב הציפורים בחדר שאתה יכול להרחיק ממנו את החתול שלך. ציפור בכלוב שחתול עוקב אחריה (גם אם היא בטוחה מאחורי סורג ובריח) עלולה לגרום לציפור ללחץ מיותר.
  • לעולם אל תאפשרו לחתול להיכנס לכלוב ציפורים- אל תאפשרו לחתול לבלות זמן בכלוב גם אם הציפור אינה נוכחת. אינך רוצה שהחתול שלך יחשוב על אזורים אלה כמקומות משלו ויפתח כל תחושת בעלות או תביעות טריטוריאליות.
  • נסה להציג את הציפור שלך לחתול שלך – זה בדרך כלל תהליך איטי מאוד ואתה צריך להתחיל פשוט לאפשר לציפור ולחתול שלך לראות זה את זה ממרחק. בסופו של דבר, אתה יכול להקטין את המרחק בין השניים לאחר שתוודא ששניהם נינוחים ולא לחוצים. יש אנשים שיש להם חתולים שלא מראים סימנים של כניסה למצב טורף יוציאו את הציפור שלהם מהכלוב ויאפשרו לשניים לראות אחד את השני בלי סורגים בדרך. אם אתה מרגיש בנוח לנסות את זה, זה חייב להיעשות בזהירות ובמודעות רבה למקרה שהציפור שלך תנסה לקפוץ מהידיים שלך או שהחתול שלך ינסה להסתער על הציפור.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן