אילוף כלבים בסיסי שניתן לעשות גם בבית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אילוף כלבים

כמו כל מערכת יחסים, אילוף כלבים הטוב ביותר עוסק בבניית אמון.
אימון אינו עניין של שליטה. מדובר בראש ובראשונה בתקשורת ובניהול המצבים אליהם נקלע כלב. כל רמז או פקודה הם שיחה בינך לבין הכלב שלך. כלבים אינם באים לעולם בידיעה כיצד לחיות בהקשר של סביבות אנושיות או ציפיות – יש ללמד אותם.

עבור רוב הכלבים, מספיקה היכולת לבצע רק קומץ מיומנויות ופקודות בביטחון ועקביות כדי ליצור עבורם סביבה בטוחה ומעשירה. לשם כך, הכנו לכם רשימה של פקודות בסיסיות שרוב הכלבים יכולים לבצע די בקלות בבית, יחד עם טיפים ליצירת סביבה להצלחה.


חיזוק חיובי או שלילי

קיימות מספר גישות בעולם אילוף הכלבים, במיוחד בנוגע לשימוש בחיזוקים שליליים לעומת חיוביים.
אמנם אילוף גורים הוא מעט קל יותר מכיוון שהם אינם לומדים בו זמנית הרגלים רעים, אך אין גיל שבו כלבים מפסיקים ללמוד. אימון לכל החיים יכול לשפר את הבריאות והאושר הכללי של הכלבים.

שיתוף שפה ומערכת של אוצר מילים עם הכלב שלך יכול להיות ההבדל בין חיית מחמד שזוללת את האיבופרופן הרעיל שהפלת על הרצפה או מתרחקת כשאתה אומר לו "עזוב את זה." מגיע כשקוראים לו או רודף אחרי החתול ברחבי הפארק. לעומת כלב שלא יוצא מגבולות החצר או יכול להצטרף אליך לטיולים בשכונה.

חשוב להקדיש זמן כדי ללמוד מה מניע את הכלב שלך. כך תתגמל אותו, חשוב לדעת למה הוא יגיב. כלבים בעלי מוטיבציה למזון יעבדו לרוב הפינוקים. כלבים אחרים עשויים להיות להוטים יותר לעבוד בשביל צעצוע אהוב, שבחים מילוליים או חיבה של הבעלים. כל כלב שונה וילמד בקצב שלו.
סבלנות, שבחים ועקביות חיוניים כדי לעזור לכלב שלך להתקדם. יש אינסוף משאבים העומדים לרשותך שיעזרו לך במסע האילוף שלך, החל ממדריכי וידאו והתייעצויות עם וטרינר ועד למאלפים מקצועיים ושיעורי אילוף כלבים. הגדר אבני דרך ברות השגה עבורך ועבור הכלב שלך וזכור שאילוף צריך להיות מעשה של אהבה מעל הכל.

הכנה אישית לאילוף הכלב שלך

ללא ספק ההיבט החשוב ביותר באילוף כלבים הוא לא היכולת של הכלב שלך ללמוד, אלא היכולת שלך לתקשר ביעילות. אימון דורש דיוק, כמו סימון התנהגות רצויה במילה או בלחיצה. זה גם דורש משמעת ועקביות. כלבים מיומנים בזיהוי דפוסים, מה שגורם להם ללמוד מהר הרגלים טובים ורעים כאחד – לכן האימון צריך להיות מכוון ומתחשב. הדרך הטובה ביותר היא לעשות את המחקר המקדים שלך, לאסוף את הכלים והחוכמה הדרושים, ולהקדיש מעט זמן בכל יום לאילוף. התחל עם מפגשים קצרים, ניצחונות קלים וציפיות ריאליות.

השתמש בזמני ארוחות כאימון לכלב

הצבת קערת אוכל ללא מחשבה לפני הגור שלך היא הזדמנות שהוחמצה לאילוף . במקום זאת, השתמש בזמן הארוחה כהזדמנות להאכיל ביד בזמן האימון. כמו למשל לחלק מנות מהארוחה עבור כל ביצוע מוצלח של משימת אימון. עבודה למען אוכל היא מעשירה נפשית אך יש לעשות זאת רק כל עוד הכלב שלכם מרוכז ומאושר. אם הכלב שלך מראה סימני לחץ, סיים את האילוף ותן לו לאכול בחופשיות.

תשומת לב בזמן האילוף

לדעת מתי ואיך למשוך את תשומת הלב של הכלב שלך .זה חשוב במיוחד עבור כלבים תגובתיים: כלבים שמתרגשים או מתרגשים יתר על המידה מגירויים חיצוניים ספציפיים. אתה יכול להתחיל את האימון הזה בבית שלך, ולתגמל את הכלב שלך בכל פעם שהוא יוצר איתך קשר עין ללא הנחיה. בסופו של דבר, הם ילמדו שהסתכלות בך, היא התנהגות חיובית וברירת מחדל. תרגל מיומנות זו בסביבות מסיחות דעת בהדרגה.

גילוי רגישות כלפי הכלב שלך

העולם יכול להיות מקום מהמם עבור כלבים, במיוחד גורים שחווים את זה עם כל החושים שלהם בפעם הראשונה. שואבי אבק, סירנות, סקייטבורד, כסאות גלגלים, אנשים עם כובעים וקוצץ ציפורניים הם רק כמה דוגמאות לסוגים של דברים תמימים לכאורה שעלולים להיות מפחידים.

רגישות או התניה נגדית של הכלב שלך לטריגרים אלה יעזור לבנות את הביטחון שלו וליצור אסוציאציות חיוביות עם גירויים מפחידים. התחל בבית שלך על ידי טיפול בכלב שלך על כל אינטראקציה חיובית שיש לו עם טריגר. אם שואב אבק מפחיד, למשל, טפלו בכלב שלכם בכל מבט, צעד לעבר או הרחה של השואב בזמן שהוא כבוי. עם הזמן, אתה יכול להקטין את המרחק מטריגרים ולהגדיל את זמן האינטראקציה איתם.

בניית סבלנות

ללמד כלבים סבלנות יכול להיות קשה. ללמד נימוסים כמו "לשבת", "להישאר" ו"לחכות" יש יתרונות מעשיים ובטיחותיים.
כאשר אורחים נכנסים לביתך, אתה עשוי להשתמש בפקודות אלה כחלק משגרת קבלת אורחים מנומסת. לחלופין, אתה עשוי לאלף כלבים להישאר בכל פעם שדלת (בית או מכונית) נפתחת כדי למנוע מהם לרוץ החוצה לרחובות או לחניונים. התחל בבית שלך על ידי תגמול בחירות סבלניות שהכלב שלך עושה, אפילו ללא רמז מילולי. אם הכלב שלכם בוחר לשבת, פנקו אותו על כך. אם הכלב שלך צופה בך בשלווה מבלי לעקוב, תגמל את ההתנהגות הזו. בסופו של דבר, כלבים ילמדו שבחירות אלו מובילות לתוצאות חיוביות.

אילוף הכלב להליכה עם רצועה

אימון רצועה הוא חשוב ביותר, במיוחד אם הליכה היא אחת מצורות הפעילות הגופניות העיקריות של הכלב שלך. אף אדם לא אוהב להיגרר על ידי כלב שמושך ברצועה. אף כלב לא אוהב שגוררים אותו כל הזמן. באופן אידיאלי, הליכה ברצועה צריכה להיות ריקוד כוריאוגרפי עם תקשורת, רמזים, מנהיג ועוקב. כמו כן, שקול לחבר את הרצועה לרתמה במקום ישירות לקולר של הכלב שלך. זה בטוח יותר ונוח יותר עבור הגור שלך. אתה יכול להתחיל בבית לתת לכלב שלך להתרגל למשקל, לתחושה ולקול של הרצועה. תרגל הליכה מחדר לחדר או ברחבי החצר. בכל פעם שהכלב שלך "נכנס" כשהוא עם רצועה רצועה, הולך לידך תגמל אותו בנדיבות.

אימון למקום

פקודת המקום מורה לכלב שלך ללכת למקום מסוים ולהישאר שם. זה קצת יותר מסובך מהשהייה, אבל זה יוצר עבורם מקום בטוח ונוח להירגע במצבים שעלולים להיות מלחיצים. כמו כאשר מגיעים אורחים או אם אתם מבשלים ולא רוצים את הכלב שלכם מתחת לרגליים.

"מקומות" יכולים להיות מיטות כלבים, ארגזים או עריסות. התחילו בהגדרת מיקום כ"מקום" ותגמלו אותו על האינטראקציה איתו. הסתכלו עליו, כאשר הוא מרגיש בנוח עם הנקודה הזו.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן