מה לעשות אם הכלב שלך סובל מהתקף אפילפסיה?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב עם התקף אפילפסיה

זה יכול להיות מאוד קשה לראות את הכלב שלך סובל מבעיה בריאותית. התקפים של חיות מחמד הם שכיחים, אך בעלי כלבים נבהלים ומרגישים חסרי אונים כשהם רואים את חיית המחמד שלהם חווה התקף כזה.

התקף יכול להיראות כמו "מראה מאוד מדאיג", אבל קיימות אפשרויות טיפול רבות זמינות כדי לשלוט בהתקפים, להפחית ולטפל בהם. "כאשר לחיית המחמד יש התקפים מרובים, הם מאובחנים עם אפילפסיה. לאפילפסיה יכולות להיות מספר סיבות, חלקן הן מחלות אידיופטיות, מחלות זיהומיות ודלקתיות, מחלות מטבוליות, סרטן המוח, פציעות מוחיות, בליעת רעל, אי ספיקת כליות, מחלות כבד וטראומה. כדי לשלוט בהתקפים, הווטרינר שלך עשוי לרשום תרופות כמו פנוברביטל, אשלגן ברומיד או levetiracetam", מסביר הרופא.

לעיתים קרובות ישנם מצבים משניים מעורבים וייתכן שרק תרופות אפילפטיות לא יספיקו. לפיכך, ריכזנו עבורכם כמה דברים חשובים שיש לזכור.

טיפים לטיפול בכלב הסובל מהתקף אפילפסיה

הפוך את הבית שלך לאזור בטוח :מניעה היא השיטה הטובה ביותר להגן על הכלב שלך מפציעות. כסה את כל הקצוות החדים של הרהיטים, אל תשאיר בקבוקי זכוכית או פריטים מסוכנים כגון מאפרות או תרופות על השולחן; ליצור מרחב בטוח ייעודי עם שמיכות וכריות. זה ימזער את הסיכון שהכלב שלך יפגע בעת התקף.

למד עזרה ראשונה בסיסית :לפעמים, לא משנה כמה אתה זהיר, הכלב שלך עלולה להיפגע. למד כיצד לעשות עזרה ראשונה בסיסית כדי שתוכל לטפל בו. שמור בהישג יד ערכת חירום, מצוידת בתרופות חיוניות וספריי ריפוי פצעים, גזה ותרופות SOS. שמור את מספר הווטרינר בחיוג המהיר יחד עם המספר של מרפאת חירום לחיות מחמד.

בצע שינויים בתזונה שלה: שילוב שינויים באורח החיים בטווח הארוך יכול להוכיח שהוא מועיל בטיפול בהתקפים. דיאטות עתירות שומן ודלות בפחמימות נמצאו מועילות עבור חיות מחמד הסובלים מאפילפסיה, שכן שומנים גבוהים יכולים להפחית את תחושת התרגשות הנוירונים. תוספי מזון כמו שמני דגים המכילים חומצות שומן אומגה 3 עוזרים לתקנות ולתהליכים של המוח. בהתאם למצב חיית המחמד שלך, הווטרינר שלך עשוי לרשום תוספי מזון עם חומצות שומן חיוניות. לפני ביצוע שינויים כלשהם בתזונה שלהם, דבר עם וטרינר או תזונאי חיות מחמד.

למד על התרופות של חיית המחמד שלך: אפילפסיה היא מצב לכל החיים וייתכן שחיית המחמד שלך מטופלת בתרופות ארוכות טווח. תרופות מסוימות עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות, אז הקפידו לדבר עם הווטרינר שלכם וללמוד ככל שתוכלו. זה רעיון טוב לדבר על אפשרויות טיפול הוליסטיות כמו שמן CBD, דיקור ותוספי מזון.

עקוב אחר ההתנהגות של הכלב שלך

עקוב אחר תדירות וחומרת ההתקפים: מומלץ לעקוב אחר משך הזמן, השעה ביום ומספר הפעמים שהכלב שלך חווה התקפים. הקלטת סרטון יכולה לעזור לווטרינר שלך עם אבחון מדויק ותוכניות טיפול. זה גם יעזור למדוד את ההתקדמות שהכלב שלך עשה ולקבוע תוכניות טיפול נוספות.

זהה מצבים מסוימים המעוררים אפיזודה אפילפטית. לדוגמה, מצב מלחיץ כמו אורחים שמגיעים יכול לעורר תגובה זו. ניהול יומן יעזור לזהות מצבי לחץ אלו ולהימנע מהטריגרים.

עם הזמן תבין שדברים מסוימים עובדים עבור הכלב שלך כאשר יש אפיזודה אפילפטית. רשום את המפרטים והטיפים האלה. הקפד לרשום גם את התרופות והטריגרים שלהם. מידע שימושי זה יעזור

לסיכום

הבטיחו לחיות המחמד שאתם שם בשבילם. היו סבלניים ורגועים כאשר יש להם פרקים, במיוחד תאונות שירותים. תן להם את המרחב שלהם והחזק אותם קרוב אם זה מה שהם צריכים. חיות מחמד אפילפטיות יכולות לחיות חיים ארוכים, בריאים ומאושרים עם תמיכתך

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תוכי קקדו הרוקד לצלילי הבקסרטיט בויז
החתולים שלנו אוהבים משחקים ואתגרים זה משאיר אותם חדים וערניים לכן חשוב לבחור להם משחקים שיתאימו להם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן