פורומים

המומחים של פט נט

שלום רב. אימצנו חתו...
 
התראות
מחק הכל

שלום רב. אימצנו חתול גור בן כ 4 חודשים מ"תנו לחיות...

   RSS

0
Topic starter

שלום רב. אימצנו חתול גור בן כ 4 חודשים מ"תנו לחיות לחיות" לפני כחודשיים וחצי. יש לנו היטורית טיפולים קצת ארוכה, אני מאוד מודה על הסבלנות מראש ועל העזרה האפשרית כיוון שהחתול מטופיל אצל וטרינר וכל פעם יש לו משהו חדש. אנחנו על סף יאוש וזה גם עולה הרבה כסף. אז ככה: חתול היה מצונן ועם דלקת עיניים כשאימצנו אותו. נאמר לנו שהוא פשוט מצונן ושזה יעבור לבד. כמו כן קיבלנו משחת עיניים סינטומיצין ונאמר לנו לשים אותה פעם - פעמיים ביום. התחלנו את הטיפול עם המשחה, פעם ביום. אחרי שבועיים לא עברה לו דלקת וגם לא עבר לו צינון. לקחנו אותו לוטרינר שאמר שזה כנראה הרפס חתולים, אמר לשים לו משחת עיניים (אותה משחה) פעמיים ביום במקום פעם אחת ונתן אנטיביוטיקה doxiline פעמיים ביום 1.5 מ"ל.למשך שבועיים. זה היה נראה שמצב של החתול השתפר, צינון נרגע והליחה שהייתה יוצאת לו בכל התעטשות עברה למרות שחתול טיפה היה מתעטש. וטרינר אמר שהחתול בסדר, אבל דלקת בעיניים לר עברה והוא נתן לנו משחה אחרת לטפל בו, כבר 3 פעמים ביום. למשך שבועיים. היה כבר נראה שמצב העיניים שלו משתפר אבל אז יום אחד חתול הרגיש ממש רע. הוא בקושי הלך, היו לו תנועות ראש מוזרות לצד (כמו טיקים) ועין אחת חצי עצומה. כך הוא היה כל היום. בערב לקחנו אותו לוטרינר, הפעם מישהו אחר כי זה היה שבת ולקחנו אותו למוקד חירום. וטרינר אמר שאולי זה דלקת באוזן, אולי חיידק שהגיע למוח ואולי טוקסופלזמה. לא ביצענו בדיקות דם עקב מחיר יקר (380 שח לפחות, כך נאמר לנו). בדיקות נוירולוגיות שלו יצאו תקינות לפי הוטרינר. קיבלנו טיפות אוזניים ולמקרה שזה דלקת באוזן ועוד אנטיביוטיקה, יותר חזקה שאני לא זוכרת את שמה ל 10 ימים, פעמיים ביום טיפות ופעם ביום אנטיביוטיקה. יום למחרת חתול התאושש ואחרי יומיים היה כבר בסדר גמור. סיימנו את הטיפול עד הסוף. עברו מאז כשבועיים, ועכשיו לחתול יש משהו כנראה על העור.פרווה. הוא מגרד לעצמו את הצוואר ואת הבטן, חצי מהפרווה שם הוא כבר תלש, והופיעו אצלו פצעים. לפני זה היו לו קרחות מאחורי האוזניים שהוטרינר אמר שזה לא פטריה. קרחות עדיין שם. יש לציין שהחתול קיבל פעמיים טיפול נגד פרעושים, בהפרש של שבועיים. בנוסף לגירוד החמור והפצעים, ראיתי טיפות דם בבית על הרצפה ועל הקירות, יחד עם ליחה שחזרה לחתול. כלומר הוא שוב מתעטש עם ליחה, וזה נראה שגם עם דם. למרות שאני לא בטוחה, אולי זה מהגירוד. בכל אופן, דם היה יום יומיים ומאז כבר יומיים אני לא רואה טיפות דם בבית. בינתיים חתול ממשיך להתעטש ולגרד את עצמו עד פצעים. חוץ מזה הוא אוכל, שותה ומשחק כרגיל. אני לא יודעת אם זה רלוונטי אבל לחתול יש זנב קצר מהרגיל, יש לו איזשהו עיקום שם. זה לא נראה כמו זנב שנשבר או תלשו לו בקרב או משהו כזה. יש לו זיגזג בסחוס של הזנב. אני מציינת את זה כי אולי זה מצביע על איזשהי מחלה. בכל אופן, אני דואגת לחתול ולא יודעת כבר מה לעשות? להחליף וטרינר? אולי הוא לא יודע איך לטפל או לא מאבחן נכון? הטיפולים האלה והתרופות גם יקרות וזה מתחיל להכביד. הייתי אצל וטרינר כבר לפחות 7 פעמים, בחלק מהפעמים לביקורת. יכול להיות שלחתול יש מחלה רצינית או כרונית, כזו שתמיד תהיה שם? בבקשה תמליצו לי מה לעשות...
תודה רבה מראש.

1 תשובה
0

מראינה שלום רב,

אני מבין שזה לא פשוט המצב של החתול שלך אבל אל נא תאמרי נואש.

על פניו נשמע שהחתול שלך סובל מסינדרום דרכי נשימה עליונות של חתולים זהו שילוב של וירוסים בפוגעים בדרכי הנשימה העליונות ולעיתים גם משולבים בדלקות עיניים. (הוירוסים הנפוצים הינם קליצי וירוס והרפס וירוס וכן לעיתים יכולים להיות זיהומיים משניים בחדייקים כאשר החיידק הנפוץ הוא קלמידיה אך ישנם עוד).

נשמע שהטיפולים שקיבלת הם סך הכל טיפולים טובים ונכונים ולא לגמרי ברור לי אם כרגע הסימנים שלו עדיין קשורים לסינדרום הזה או שכבר משהו אחר. הגרד והקרחות נשמע שקשור למשהו אחר (תגובה לתרופות, תגובה לאמפולות או טפיל או פטריה עורית).

הייתי רגע חוזר לנקודת ההתחלה ...

דבר ראשון שווה אולי לבדוק לחתול בדיקה לאיידס חתולים (FIV), לאחר מכן מתייחס לכל בעיה בצורה פרטנית למשל לקרחות שלו צריך לעשות מגרד עור ותרבית פטריה ובמידה וחוזרים שלילים לשקול טיפול נקודתי (אולי משחה) נגד הגירוד ולטיפול מקומי.

צריך להבין האם כתמי הדם השאת רואה הם ליחה או כתוצאה מהגירוד כמו שציינת.

בנושא הזנב לא נשמע שהדבר קשור לשאר הבעיות שלו אלא סביר שיותר קשור לטראומה לזנב או משהו מבני.

אני ממליץ לך לחזור לוטרינר שלך (אני לא רואה סיבה להחליף וטרינר) ולנסות לעשות סדר בדברים. ליצור רשימה מסודרת של הבעיות של החתול ואחת אחת לבנות עם הוטרינר שלך תוכנית לאבחון וטיפול.

בהצלחה,

ד"ר גיל הדר

Share:

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן