רגע לפני שנשלחו להמתה: המהפך שעברו הכלבים הנטושים

כשאתם מביטים בהם אתם רואים רק דבר אחד: כלבים מלוכלכים, עלובים, שאין לאף אחד כוונה לאמץ. זו הסיבה שיצאנו לדרך, יחד עם צבא של מתנדבים, בפרויקט מיוחד: הכלבים השקופים, במסגרתו הצלנו 15 כלבים מבית מחסה וביצענו להם "מהפך", שלא ישאיר אתכם אדישים. וכן, הם עדיין ממתינים לאימוץ
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

עשרות אלפי כלבים מורדמים מדי שנה בכלביות העירוניות, נתון קשה וכואב לכל הדעות. אך כשמבינים כי חלק גדול מאותם הכלבים המורדמים בריאים לחלוטין, ללא כל בעיות התנהגותיות, מדובר בכאב גדול כפליים. חלקם הארי של אותם כלבים ננטשו על ידי בעליהם וחלקם כלבים אבודים, שבהיעדר שבב לא ניתן לאתר את המשפחות מהן הגיעו. 

 

לעובדות העצובות האלו ישנן מספר סיבות עיקריות: כלבים רבים אינם עוברים עיקור וסירוס, מה שגורם לגידול נרחב באוכלוסיית הכלבים בארץ; תעשיית מכירת הכלבים הביתית, והבלתי מפוקחת, פורחת; כמות האנשים שמאמצים כלבים קטנה משמעותית לעומת מספר הכלבים הנטושים שמחפשים בית; השהייה הממושכת בכלוב גורמת נזקים לכלבים; וכמובן התקציבים הדלים, שלא מאפשרים לטפל בהם כראוי. תוסיפו לכך את מצוקת המקום שכבר קיימת בכלביות ובמכלאות  – והנה לכם מצב שבו אין מנוס מהרדמת אותם כלבים.

 

התופעה של כלבים בריאים, צעירים ומלאי אהבה, אשר מורדמים בשיעור כה גבוה היא זו שהולידה במערכת "Petnet" את פרויקט "הכלבים השקופים". בעזרתה הנאמנה של אגודת צער בעלי חיים בישראל ואנשי מקצוע, שנתנו מזמנם ומכספם על מנת לסייע, יצאנו להציל 15 כלבים מועמדים להמתה מאחד ההסגרים הקשים ביותר במדינה. 

 

כשהגענו להסגר המחזה שנגלה לעינינו היה קשה במיוחד: עשרות כלבים, שרובם המכריע בריאים וצעירים ושחלקם הגדול ננטש על ידי הבעלים – כולם נמצאים בתוך כלובים, רגע לפני שיועברו להמתה. זיו רוזנבליט, המתנדב בהסגר, סייע לנו רבות על מנת לאפשר את הגישה למקום ולשחרר חלק מהכלבים השוכנים בו. ד"ר אבי פצ'ו בדק את הכלבים, העניק לכלבים עזרה ראשונה ואת החיסונים הנדרשים.

 

בשלב הראשון הכלבים הוצאו מבית המחסה והובלו לתל אביב בעזרתו של אייל גטניו. לאחר מכן הם נקלטו, בעזרתה של נעמה רולניק, יועצת האימוץ של אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב, שם התקבלו בחום ושוכנו בפינות נעימות. בתום הקליטה הם עברו בדיקה רפואית ולאחר מכן טיפול "עשרת אלפים", שהפך אותם מלכלוכית לסינדרלה ועזר להבליט את היופי שלהם, שהסתתר תחת שכבות של לכלוך והזנחה, וגרם לאור בעיניהם, שמעט אבד, לשוב. 

 

רוברט רביב, הבעלים של "פטפרו" מוצרי טיפוח לבעלי חיים, היה אמון על טיפוח הכלבים, ואילו ענבל ון קרפלד ותום מורלי, ממספרת הכלבים "מיס דוליטל", עמלו על הפריזורות של הכלבים וגרמו להם להיראות כאילו יצאו הרגע ממגזין.

לחצו עכשיו אם אתם מחפשים מספרת כלבים בתל אביב.

לאחר המהפך של הכלבים ערכנו להם סשן של צילומים, אותו ביצע ליאור גולסאד, צלם הכלבים המקצועי והבעלים של "Jacob Dog Photography", ותועדו בווידאו על ידי סטס קאן. כל זאת נעשה מתוך מטרה אחת:  להראות שכלבים אלו אינם שקופים – הם מלאים ביופי, טוב ואהבה ורק ממתינים לכם שתאמצו אותם, תעניקו להם תשומת לב ובית חם. 

 

כל הכלבים מחכים לכם באגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב בשעות הפעילות:

א'-ה' 10:00-17:00, ו' 8:00-13:30, ש' 11:00-13:30, הרצל 159 ת"א.

לפרטים נוספים: 072-3902545 

הכלבים מועמדים לאימוץ על פי מדיניות האגודה הנקראת "אימוץ אחראי"התהליך כולל מילוי שאלון, שיחה עם יועצי אימוץ מנוסים, מתן הדרכה וידע לגבי גידול בעל החיים והתאקלמותו במשפחתו החדשה, בדיקה וטרינרית, קבלת החיסונים הדרושים ושבב אלקטרוני ועיקור או סירוס.

 

תוצאות הצילומים המרהיבים – לפניכם:

 

רוזה

כלבת רועים מעורבת בצבע חום בת 10 חודשים, חייכנית וביישנית. כלבה טובה עם נשמה ענקית שלא נחשפה לעולם עד עכשיו ולכן היא מעט מפחדת וזקוקה למישהו שיוכל לגלות איתה דברים חדשים ולצבור ביחד חוויות טובות.

כלב לאימוץ

 

דייגו

כלב פינצ'ר מעורב בצבע חום בן 4 שנים, עדין ושקט. כלב מופנם עם הרבה ניסיון בחיים שמקווה שמעכשיו הכל יסתדר והוא יזכה בבית חם ואוהב לשנים רבות. הוא מחונך לצרכים ויתאים לכל בית.

דייגו

 

בקס 

כלב פינצ'ר מעורב בתחש בצבע חום בן 4.5 שנים, פיקח וחכם. כלב מקסים, נינוח ושלו שמחכה כבר לרגע שבו הוא ימצא משפחה חדשה שתיתן לו אהבה והמון סיבות לחייך ולשמוח.

בקס

 

סטאר 

כלב רועים מעורב בצבע שחור-אפור-לבן בן 7 חודשים, מתוק וביישן. גור חמוד שמחפש מישהו שייתן לו ביטחון וים של אהבה. הוא עדיין זקוק לחינוך ולמישהו שיוציא איתו הרבה אנרגיה.

       

 

אושר

כלב מעורב ופרוותי בצבע חום בן 9 חודשים, אנרגטי ושובב. כלב קופצני וצעיר שכל דבר מעניין אותו והוא כבר מחכה לרגע שבו הוא יוכל להרגיש את המרחבים הפתוחים בטיולים ארוכים ביחד עם בעלים אוהבים.

 

זאביק

כלב האסקי סיבירי מעורב בצבע אפור-שחור בן 9 חודשים, חתיך ויפיוף. כלב מרשים בעל פרווה נעימה לליטוף שפשוט קשה לעמוד בפניו. מחפש מישהו שמבין בגזע ושיודע שהוא לא אוהב להישאר לבד.

זאביק

 

שושן

כלב רועים מעורב בצבע שחור-חום בן 10 חודשים, סקרן ושובב. כלב אנרגטי שאוהב לשחק ומאוד רוצה למצוא מישהו רציני ומחויב להמשך החיים. הוא עדיין זקוק לחינוך ולהוצאת אנרגיות בטיולים ארוכים.

 

 

מוקי 

כלב רועים מעורב בצבע חום-שחור בן שנתיים, עדין ומופנם. כלב טוב ובוגר עם שקט פנימי שמשרה אווירה טובה ויכניס המון אושר ואהבה לכל משפחה שתבחר לאמץ אותו.

 

אנג'י

כלבת האסקי מעורבת בצבע שחור-בז' בת שנה, טובת לב ואצילית. נסיכה אמיתית בעלת מבט ביישני ועיניים טובות, מחפשת קשר רציני לטווח ארוך עם מישהו שאוהב טיולים ויודע ללטף ולהעניק ביטחון.

 

גבר

כלב מלינואה מעורב בצבע בז' עם אף שחור בן שנה, גדול ומרשים. כלב דומיננטי עם פאסון שיודע מה הוא רוצה מחפש בעלים אסרטיביים שיודעים לחנך ולהחזיק קצר. הוא זקוק להרבה פעילות ולמשמעת.

 

מנטה

כלבה מעורבת בצבע חום בת שנה וחצי, חששנית וחשדנית. כלבה טובה שאוהבת לנשק ולתת אהבה, וכל זה קורה ברגע שהיא נפתחת ומגלה את האדם שמולה. מחפשת בעלים חמים ואוהבים שיעניקו לה ביטחון ויוציאו אתה אנרגיות.

   

 

דובי

כלב דוברמן מעורב בצבע שחור-חום בן 8 חודשים, מלא רוח שטות ושובבות. כלב מתוק, מעט קשוח עם כלבים אחרים, אך כשהוא מתחיל לשחק הוא שוכח מהכל ופשוט מתמסר. מחפש משפחה אוהבת שתיתן לו בית חם לכל החיים

כלב לאימוץ

 

בוקי חיבוקי

כלב רועים מעורב בצבע שחור-חום בן שנה, חנפן ומתמסר. כלב מתוק שרק רוצה לחבק, מכור לתשומת לב ויודע לתת כמויות של אהבה. יש לו לב ענק ומי שישכיל לאמץ אותו יקבל מתנה ענקית לכל החיים.

 

כדי להימנע ממפח הנפש הנגרם הן למאמצים והן לכלב אשר עלול לחוות נטישה טראומטית נוספת, באגודת צער בעלי חיים בישראל מנהיגים תהליך מסודר הנקרא "אימוץ אחראי". מטרת התהליך הוא התאמת בעל חיים למאמץ, תוך התחשבות ברצונותיו, סגנון חייו ואפשרותו לספק לבעל החיים את כל צרכיו למשך כל חייו. התהליך כולל מילוי טופס מיוחד, שיחה עם יועץ אימוץ, בדיקה וטרינרית, קבלת חיסונים, עיקור או סירוס והדרכה בכל הנוגע לטיפול בבעל החיים.

 

תודה מיוחדת לכל המתנדבים בפרויקט:

 

נעמה רולניק וגדי ויטנר – אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

צער בעלי חיים תל אביב

ליאור גולסאד – Jacob Dog Photography

Jacob Dog Photography ליאור גולסאד 

ד"ר אבי פצ'ו – בית חולים וטרינרי לחיות מחמד ברמת גן

רוברט רביב – PetPro – המקום הטוב ביותר למוצרי טיפוח ואביזרים נלווים לבעלי חיות

petpro – פטפרו

ענבל ון קרפלד ותום מורלי – מיס דוליטל – מספרת כלבים וחתולים

מיס דוליטל - מספרת כלבים וחתולים בתל אביב בית ספר לספרות כלבים

סטס קאן – צילום וידאו

סטאס קאן

זיו רוזנבליט – מתנדב ופעיל למען חיות מחמד

אייל גטניו – מוגלי חילוץ והובלת בע"ח

אייל גטניו

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אם אתה שוקל לאמץ חתול אבל לא רוצה את האחריות לשאוב שיער כל הזמן, כנראה שתשקול לאמץ חתול חסר שיער. הנה כל מה שצריך לדעת>
קיבצנו עבורכם מספר עובדות מרתקות על זוגיות ומערכות יחסים בעולם החי.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן