המדריך ליום העצמאות: כך תשמרו על הכלבים

יום העצמאות קרב ובא ואיתו המופעים המרהיבים מלווי מטחי הזיקוקים המאיימים. כיצד נשמור על הכלבים רגועים ובעיקר בקרבתנו ביום הכי רועש בשנה? המדריך המלא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב עם דגל ישראל
צפייה במופעי הזיקוקים המרהיבים ביום עצמאות היא אינו הבילוי המועדף על כולם. רעש הפיצוצים, הבזקי האור וריח אבק השריפה מובילים כלבים רבים "לבלות" את הדקות הארוכות הללו בחרדה איומה. במקרים חמורים במנוסה וחיפוש אחר מקום מסתור. ריקי בצרי, יו"ר עמותת אס.או.אס חיות מעידה כי "מדי שנה מיד לאחר יום העצמאות, כמות הדיווחים למוקד על כלבים שאבדו גדלה באופן משמעותי". לטענתה "הניסיון מוכיח כי בעזרת מודעות והיערכות מראש, ניתן למנוע את עוגמת הנפש לכלבים ולבעליהם". משום כך, ריכזנו עבורכם את כל משני הזהירות שעליכם לנקוט לפני שהמופע הגדול מתחיל:

הכלבים נשארים בבית, נקודה

גם אם נדמה לכם שמי שיכול להרגיע הכי טוב את הכלב זה אתם, הרעש, הדוחק ומטחי הזיקוקים יכולים לגרום גם לכלב הרגוע והשליו ביותר לאבד את הביטחון ולברוח. מסיבה זו, מוטב להשאיר את הכלב בבית ולהיערך מראש טרם תחילת המופע. בררו עם הרשויות המקומיות באיזה שעה צפוי ירי הזיקוקים. הקדימו את שעת הטיול וודאו כי יש בקרבתו מקום מסתור. אם בכל זאת בחרתם לצאת עם הכלב בסמוך למופע, זכרו לשים קולר על הכלב כולל תווית עם שמכם ומספר הטלפון.

כלב ביום העצמאות

כל אחד והחרדה שלו – גם בבית לא בטוח

שהעצה הקודמת לא תטעה אתכם, גם כלבים שנשארים בבית לוקים בפחד ורעדה כשמתחילים הפיצוצים בשמיים. איכות השמיעה של כלבים עולה פי חמש מזו של בני האדם. לכן הם רגישים מאוד לרעשים, גם כאשר שוהים בתוך הבית. במקרים אלו עלינו לזכור כי כל כלב מבטא את תחושותיו באופן שונה. יש שמתחפרים במקום הכי מוסתר, יש שחופרים עם ציפורניהם ברצפה ויש שמחפשים דרכים יצירתיות להימלט דרך התריסים. על מנת להרגיע אותם ככל האפשר, מומלץ לשכן אותם בשעת הזיקוקים בתוך הבית ולא בחצר. חשוב שתהיה ברשותם גישה למקום מסתור כמו למשל מתחת למיטה. סגירה של התריסים והחלונות יכולה גם כן להפחית את החרדה. בעזרת צמצום החשיפה להבזקי האור והרעש ובכך תימנע בריחה. במקרים של כלבים קשים יותר, ממליץ ד"ר רפי קישון "להצטייד מבעוד מועד בכדורי הרדמה. הם מטשטשים את הכלב ומורידים את סף החרדה שלו". כמובן שהמלצה זו תקפה לאחר התייעצות עם וטרינר בלבד.

לא רק בערב יום העצמאות – סכנות שצפויות בארוחת המנגל

גם אם נזהרתם בערב יום עצמאות, דעו כי הסכנה אינה תמה עם סיום מופעי הבידור.  "ביום העצמאות רוב עם ישראל מקיים ארוחות מנגל בחצרות ובפארקים שיכולות להפוך לחוויות לא פחות קשה עבור כלבים" מוסיף ד"ר קישון. הבילוי המשותף עם המשפחה הוא ללא ספק חוויה משמחת לכל כלב. בעיקר כאשר ריח הבשר אופף את הארוחה, אבל סכנות אחרות עלולות להפוך את האירוע לפחות משמח. אכילה של מזון שאסור לכלב, בליעה של חלקים מכלי ההגשה, דריכה על פחמים. במקרים של שהייה מחוץ לבית – גם קטטות עם כלבים אחרים.

מומלץ לא לתת לכלב עצמות

משום כך מומלץ להשגיח על הכלב ולשחררו רק במקומות המיועדים לכך. באשר לארוחה, ממליץ ד"ר קישון להיזהר בבחירת שאריות המזון שמשמשים כצ'ופר. "לא מומלץ לתת לכלבים עצמות – הן עלולות להזיק להם ובטח שלא בכמות גדולה – לקטו את שאריות הבשר שעשויות להיות ללא עצמות וחלקים מסוכנים". לאחר שבחרתם  את המזון, חשובה גם צורת ההגשה – "לאחר שעות של עמידה בענן ריח מגרה של בשר, הכלבים עלולים להתנפל בהתלהבות על שאריות הבשר ותוך כדי לאכול גם דברים המזיקים להם – כולל בליעה של חלקי שיפודי עץ או נייר אלומיניום, לכן חשוב להקפיד על האופן שבו מגישים את האוכל לכלב". לטענתו "הכלבים פקחים מאוד ויודעים למצוא את האוצרות שמעניינים אותם גם בצלחות המונחות בצד או בפח הסגור".
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

קיימות ארבע קבוצות עיקריות של צבים שנבדלות זו מזו בסביבה בה הם חיים: צבי יבשה, צבי ים, צבי מים מתוקים וצבי קרקעית

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן