פריצת דיסק אצל כלבים: כיצד דיקור סיני יכול לעזור

תאמינו או לא, גם כלבים עשויים לסבול מפריצת דיסק. הכל על התופעה, הטיפולים האפשריים ועל דיקור סיני אחד שיכול לרפא כשהרפואה המערבית לא מצליחה
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

בל, כלבה בת 13, לא היתה מסוגלת לקום לבד. כל תנועה שלה גרמה לה לכאבים חזקים ולבכי קורע לב. מיני אובחנה עם פריצת דיסק, אך אף טיפול במשך שנה לא הצליח לשכך את כאביה. הרפואה סינית שנתה את מצבה – לאחר ארבעה חודשים של דיקור סיני עם פולסים חשמליים עדינים, מיני הולכת רצה ומשחקת. איך ניתן לזהות פריצת דיסק בכלבים ואלו פעולות יעזרו לכלבכם להימנע ממנה? אורלי זכאי, מטפלת ברפואה סינית לכלבים מסבירה. גזעי כלבים מסוימים מועדים יותר לבעיות גב וביניהם בייגלים, שי-צו, תחש ובאסט קראו עוד: כך תזהו כי החתול שלכם מזדקן כלבים אולי יכולים ליידע אותנו כאשר הם רעבים או צריכים לעשות צרכים, אך הם עדיין לא יכולים להגיד לנו שהם סובלים מכאבים. פריצת דיסק, תופעה מוכרת בקרב כלבים ובפרט אצל כלבים מגזעי בייגל, שי-צו, תחש או באסט, עלולה לגרום לכאבים קשים, פגיעה בעצב ואפילו לשיתוק. בדיקה נוירולוגית מקיפה, צילום רנטגן ובדיקות נוספות יעזרו לזהות את מיקום הפגיעה ולעזור ולקבוע את סוג הטיפול, אך לעיתים נדרש יותר מזה.

כיצד תזהו פריצת דיסק אצל כלבים? שינוי בהליכה וביציבה, חולשה ברגליים האחוריות, קושי בהזזת הראש, שרירים תפוסים, ירידה בתאבון ואף איבוד שליטה על הסוגרים הם בין הסימפטומים שמעידים על פריצת דיסק בכלבים, כאשר הופעתם תלויה במקום הפגיעה. כאבים ובעיות בעמוד השדרה הם אולי אחת הסיבות העיקריות שבעיטן מגיעים בעלי כלבים לווטרינר כאשר שבר, מחלה קשה, פצעי נשיכה או דלקות או מחלות בעמוד השדרה עלולים להוביל לפריצת דיסק או לתזוזה של הדיסק אל חלל חוט השדרה.

איך מטפלים בפריצת דיסק בכלבים? הטיפול בפריצת דיסק תלוי בחומרת הפגיעה, כאשר ניתוח הוא האופציה האחרונה. טיפול שמרני יכלול מנוחה, נטילת סטרואידים ותרופות אנטי דלקתיות, על מנת להוריד את הנפיחות ולהקל על כאב. במקרים של חוסר שליטה על הסוגרים, הטיפול השמרני אינו מתאים והניתוח הופך להיות אופציה ריאלית. חשוב לדעת, כי ישנם מצבים בהם פרוצדורת הניתוח אינה אפשרית, בגלל גיל הכלב או מחלת רקע אחרת – במקרים אלו, דיקור סיני הוא אופציה שחייבת להילקח בחשבון.

המשיכו לדבר על זה: בפורום רפואה משלימה דיקור סיני לטיפול בפריצת דיסק

בדומה לבני האדם, גם בגופם של כלבים ישנם מרידיאנים (ערוצי אנרגיה) ונקודות דיקור. כלב נהנה מבריאות טובה כל עוד הצ'י (אנרגיית החיים) זורם בגופו בחופשיות לאורך הערוצים. הבעיה מתחילה כאשר מתקיים חוסר איזון בזרימת הצ'י – אז הטיפול במחטים העדינות יכול לעזור. כיצד פועל הדיקור? לטענת המומחים, האפקט של דיקור סיני נגרם מגירוי של מערכת העצבים המרכזית שמעודדת שחרור כימיקלים לשרירים, לחוט השדרה ולמוח. הכימיקלים הללו משנים את תפיסת הכאב – עם הסיטמולציה של נקודות הדיקור, משוחררים משככי כאבים טבעיים כמו אנדרופינים, רמת החמצן והדם עולה וחל שיפור במערכת החיסון בעקבות העלאת כמות כדוריות הדם הלבנות. שיכוך הכאב מאפשר לגוף הכלב להתרכז בהחלמה. בנוסף, הדיקור הסיני מסייע לשחרור השרירים התפוסים ולהפחתת צלקות פנימיות על ידי הנעה והזרמה של דם. בשונה מתרופות, לטיפול ברפואה סינית בחיות מחמד אין השפעה שלילית והוא לא פוגע בתפקוד איברים פנימיים.

מה מצפה לכלב בסיום הטיפול? להרבה מאוד מהכלבים שחוו פגיעה קלה עד בינונית בעמוד השדרה, תחזור התחושה ברגליים והם יחזרו ללכת שוב.

כך תמנעו פריצת דיסק בכלבים שמרו על המשקל של הכלב –  משקל תקין יעזור להפחית את הלחץ על עמוד השדרה והצוואר לגזעים החשופים יותר לפגיעה מסוג זה. החליפו את הקולר ברתמה – בחירה ברתמה ולא בקולר צווארי תסייע להפחתת הלחץ על חוליות הצוואר העדינות, במיוחד אם הכלב אוהב ללכת מהר או למשוך. התאימו את סביבת המחייה לכלב – מומלץ להקל על הטיפוס למיטה באמצעות רמפה קטנה או מדרגה. ספקו תזונה מתאימה – מחקרים שנערכו במשך 14 שנה הוכיחו כי תזונה השומרת על משקל גוף אופטימלי ומצב גוף אידיאלי, יכולה להאריך את חיי הכלב בכ- 15%. תזונה בריאה ואיכותית תתמוך בעצמות, בשרירים ובגידים ותדאג לחיזוקם.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תהליך השימוש במנשא יכול לקרות די מהר עבור חלק מהחתולים וייקח יותר זמן עבור אחרים. מאיפה מתחילים?
כיצד תעביר נסיעות ממקום למקום עם חתול ברכב? חשוב לעשות זאת בהדרגה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן