הכלב שלך נובח ללא הפסקה? מדוע זה קורה וכיצד מתמודדים

הכלב שלכם נובח בכל פעם שמישהו דופק בדלת? הוא מילל ארוכות בזמן שאינכם בבית? הוא נובח על כל אורח שנכנס? נביחות מופרזות הן מטרד לא קטן, הן עבורכם ובייחוד עבור השכנים. כל הטיפים שייסעו לכם לחנך את הכלב שלכם לנבוח פחות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב נובח
כלבים נובחים בדיוק כפי שבני האדם מדברים, ולכן מדובר בהתנהגות טבעית לגמרי. אולם, ישנם מקרים בהם כלבים נובחים באופן מופרז, ומהווים מטרד עבור בעליהם ובמיוחד עבור שכניהם. המטרה שלנו היא לא לגרום לכלב להפסיק לנבוח כלל, אלא לשלוט בתכיפות הנביחות שלו. זכרו שיש סיטואציות שבהן נרצה שהכלב שלנו ינבח, כמו חדירת פורץ לטריטוריה שלנו. במקרים רבים דווקא הכלבים היותר קטנים כגון הפומרניאן והמלטז נוטים לשגרת נביחות גדולה יותר. השלב הראשון בניסיון לשנות התנהגות של כלב שנובח באופן מופרז הוא להבין מדוע הכלב נובח מלכתחילה. לאחר שהבנו את הגורם ניתן להתחיל לתכנן את הפתרון המתאים. הנה 4 מצבים נפוצים שבהם כלבים נובחים:

הכלב נובח כשאתם לא בבית ?

כלבים הם יצורים חברותיים והם נהיים עצבנים ומפוחדים כשאתם משאירים אותם לבד בבית. למעשה, הם חווים חרדת נטישה ומביעים זאת על ידי נביחה מופרזת. כיצד למנוע זאת? ראשית, דאגו לכל הצרכים שלהם: שיהיו פעילים, שיהיה להם אוכל ושתייה וצעצועי לעיסה. כשאתם חוזרים הביתה והם נובחים – השתדלו לא להתייחס אליהם עד שהם יהיו שקטים. לא כדאי לגרום להם לחשוב שאתם חוזרים משום שהם נובחים ואתם צריכים ללמד אותם שלא כך הדבר. קחו מספר דקות להתעסק בענייני הבית וצרו איתם את המגע רק לאחר שהפסיקו לנבוח. שבחו את הכלב שלכם ותגמלו אותו על התנהגות שאתם רוצים לעודד, וצרו תגובה שלילית כאשר הוא עושה משהו שאינכם אוהבים.

הכלב נובח כדי להשיג תשומת לב או משהו מסוים ?

למדו את הכלב שלכם את הפקודה "שקט" או "די". כאשר הכלב נובח אמרו לו פקודות אלה ונופפו באותה עת בחטיף שיש לכם ביד. תנו לו את החטיף רק לאחר כמה שניות שבהם הוא שקט. לאחר מספר כמה פעמים תספיק רק הפקודה "די" כדי להפסיק את הנביחות וכבר לא תצטרכו את החטיף. אפשרות שנייה היא פשוט להתעלם ממנו כדי שיבין שהנביחות שלו לא משיגות עבורו את מה שרצה. קחו רק בחשבון שזה תהליך ארוך ורועש יותר.

הכלב נובח מכל דפיקה בדלת

כלבים מתרגשים כאשר מישהו דופק בדלת וברגע שמישהו נכנס הם בעצם קיבלו גמול על הנביחה. הדרך לשנות את התנהגות זו היא ללמד אותם שדפיקה בדלת אינה מעידה בהכרח על כך שמישהו מגיע. תאמו עם מישהו שידפוק על הדלת אבל אל תפתחו אותה. במקום זאת כאשר נשמעת הדפיקה בדלת והכלב נובח – תנו לו חטיף. כך תיצרו את האסוציאציה שדפיקה בדלת ממביא איתה משהו טוב מכם ולא בהכרח מישהו נכנס. תרגול כזה גם ילמד את הכלב שזה לא מעשה צפוי – שדפיקה בדלת לא מביאה איתה מישהו והוא יהיה יותר קשוב כלפיכם.

הכלב נובח על האורחים

נביחות של כלבים על שכן, טכנאי או כל אורח אחר שנכנס לרגע קשה לעצור משום שהם לרוב הולכים מהר והוא מרגיש שהוא קיבל גמול עבור הנביחות. במידה וזה אפשרי, חסמו בפניו את הגישה לדלת והחזיקו אותו בחלק האחורי של הבית. לרוב, במקרה כזה אילוף כלבים לצייתנות הוא הפתרון האידיאלי. אם הכלב נובח על אדם מסוים – נסו לקבל את שיתוף הפעולה מצד אותו בן אדם ותנו לו חטיף שיתן לכלב בכל פעם שהוא בא. כך הוא יהפוך בעיני הכלב לאורח רצוי.

מה אומר החוק על כלב נובח?

אין בדברים הבאים ייעוץ משפטי, יש להיוועץ בעורך דין אבל ריכזנו עבורכם חלק מלשון החוק והסבר 'לא יגרום אדם לרעש חזק או בלתי סביר, מכל מקור שהוא, אם הוא מפריע, או עשוי להפריע, לאדם המצוי בקרבת מקום או לעוברים ושבים. המחזיק בעלי חיים בביתו, בנכסו או בחצר, יחזיקם במקום ובאופן שלא יגרום רעש חזק המפריע לשכנים." – ובמילים אחרות וקצת יותר פשוטות, אדם אשר מחזיק בסביבתו בעל חיים כזה או אחר, יידרש לקחת אחריות מלאה על מעשיו ועל כל אותם מפגעים חברתיים שאותו בעל חיים עלול לגרום לו ולסביבה שלו. אז איך למעשה נדע מהו 'מפגע סביבתי' בעצם? לשם כך מערכת החוק במדינתנו הגדירה עבורנו שלושה תנאים ברורים למדיי שיעזרו לנו להבין האם אכן מדובר במפגע כזה או אחר. הנה הם לפניכם:

א. 'רעש חזק'

גם כאן, ניתן לפרק את התנאי הראשון לשלושה תתי קטגוריות שיעזרו לנו להבין מה למעשה נמצא בגדר 'רעש חזק' – 'בוצעה מדידה', 'לא בוצעה מדידה' ו'המפריע'. כםי שניתן להבין מן הטייטלים, ההבדל בין כל אחד מהם הוא בעצם ההוכחה לאותו רעש חזק שעורר את חוסר שביעות רצונם של הסובבים. כמובן שבכל אחד מן המקרים תהיה התחשבות במספר גורמים נוספים שעלולים להשפיע על אותו מפגע סביבתי, מהו מקור הרעש, מהי הסיבה לכך, אילו מאפיינים חברתיים ניתן למצוא בסביבה כדרך קבע וכו'. בשורה התחתונה, קיימים אינספור רעשים בהם אנחנו נתקלים במהלך היום בסביבתנו אך לכל אחד מהם היחס המשפטי הייחודי שלו; כשגם אלו הזוכים ליחס יושפעו וייתפסו בבתי המשפט, באופן לגיטימי וצודק לחלוטין, בהוכחת אותם רעשים ומטרדים סביבתיים.

ב. 'המפריע'

בסעיף זה מדובר בעיקר על הרציונל הבריא שמבין ומודע לכך שכפי שאנשים המתגוררים בדירה כזו או אחרת, עלולים ל'הטריד' את שכניהם באמצעות ריחות של בישולים, ניקיונות וכל דבר אחר שכזה, כך גם גידול כלבים מטבעו יניב רעשים בדמות נביחות ויללות מצידם של אותם בעלי חיים. ולכן, יש להתחשב באינטרס האישי של אותו שכן שהחליט להתלונן על רעש כזה או אחר שהטריד את מנוחתו כשבמקביל חובה להתייחס גם לכך שהחזקת כלב בבית עלולה לנבוע גם ממטרות הגנה והקניית ביטחון לכל הסובבים אותו.

ג. 'יחזיקם במקום ובאופן'

מבלי להלאות אתכם ביתר פרטים וניסוחים משפטיים שכאלה, חשוב להבין שזהו אולי הסעיף החשוב ביותר בכל ההתייחס לנושא 'כלב נובח'. בדיוק כפי שלהורים אין שליטה אבסולוטית על צעקותיו ובכיו של התינוק, כך גם לבעלים לא תמיד יש שליטה על התנהגותו של הכלב. ולכן, חשוב להתחשב במספר גורמים: משך הנביחות, האם מתרחשות במהלך היום או בלילה, סביבה כפרית או רועשת, מיקום ההחזקה, האם פנו למאלף, האם בבניין או באזור ישנם כלבים, האם שכנים נוספים התלוננו וכד'.

האם ניתן לקבל קנס על נביחות כלבים?

בשנת 2000 קבע שר המשפטים כי ישנן 2000 עבירות רעש מסויימות אשר עלולות לגרור בעקבותיהן קנסות חוקיים ללא עוררין; אולם, על פי נתונים סטטיסטיים שהתפרסמו בשנים האחרונות, ניתן לראות בבירור כי כל הרוב המוחלט של אותן תלונות העוסקות בנושאי נביחות כלבים, הסתיימו עוד לפני שהתחילו. כאמור לעיל אין בדברים הנ״ל תחליף לחוות דעתי משפטית אלא הסבר בסיסי החוק.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

גם כשטסים לטיול ארוך בחו''ל או עושים רילוקיישן למדינה אחרת, נרצה שהחתול או הכלב יצטרפו אלינו למסע.
חתולים הם טורפים בעוד ציפורים הם טרף, כך שזה יכול לגרום לבעיות אם שניהם צריכים לחיות יחד

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן