פקחו עיניים: כך תזהו שהכלב שלכם מאבד את הראייה

הכלב מתנגש ברהיטים ובוחר לטייל ליד הגדר במקום להשתולל בפארק? יכול להיות שהוא סובל מירידה בראייה. אבחון מוקדם יכול למנוע סבל רב ואף אובדן ראייה מוחלט. מהם הסימנים המוקדמים?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

האופן שבו כלבים רואים את העולם הוא שונה לחלוטין מהאופן שבו אנחנו תופסים אותו. עם זאת, בדיוק כמונו, כלבים עשויים לסבול ממספר בעיות בעיניים שעשויים להשפיע להם על הראייה. ירידה באיכות הראייה היא תופעה טבעית בקרב כלבים מבוגרים. בחלק מן המקרים תוכלו לזהות כאשר היא מתפתחת, אך במרבית המקרים סימני האזהרה יתגלו מאוחר מדי.  איך תזהו ירידה בראייה של הכלב? כל הסימנים

קראו עוד: כך כלבים וחתולים רואים את העולם

סימנים שהכלב שלך מאבד את הראייה שלך

 שינויים בדפוס ההתנהגות

כאשר הראייה מתחילה להיחלש, הצורך בציוני דרך עולה. אם הכלב שלכם ששוטט בעבר בפארק בחופשיות נוטה להיצמד לגדר במהלך הטיול או נצמד לקירות כאשר הוא מתהלך בבית, יתכן שהוא רואה פחות טוב מבעבר.

תלותיות יתר

אם הכלב שלכם שהיה עצמאי מתחיל לפתח אופי תלותי או חרדתי – זה יכול להיות סימן לפגיעה בראייה. כלבים שאינם מרגישים בטחון בסביבה שלהם (בעקבות היחלשות הראייה) עשויים להיצמד לבעליהם ולהזדקק להם יותר מתמיד.

תוקפנות ללא סיבה

הכלב שלכם מתגונן כאשר אתם מפריעים לו בזמן האוכל או נוהם כאשר אתם מתקרבים? זהו אינו סימן מובהק, אך כלב שאינו רואה בבהירות יכול לגלות תוקפנות יתר, בעיקר כשזה נוגע ל"משאבים" שלו.

התנהגות מגושמת

התקלות בחפצים ואיבוד התמצאות הם הסימנים הראונים לירידה בראייה. אם הכלב אינו מזהה חפצים כבעבר, אינו מגיב לסימני קריאה מרחוק או שתפיסת המרחק שלו נפגעה כתוצאה מצמצום שדה הראייה. ייתכן והראייה שלו נפגעה.

הבדלים בין לילה ליום

אם הכלב שלכם סובל מעיוורון חלקי או מאבד את ראייתו בהדרגה, הוא יראה הכי טוב בתאורה מוארת במיוחד. אם מצבו של הכלב נראה תקין במשך היום, אולם במהלך שעות הערביים והלילה התנהגותו משתנה – זוהי נורת אזהרה עבורכם.

קראו עוד: בעיות העיניים הנפוצות בכלבים וחתולים

הסתכלו בעיניים, וגשו לווטרינר

לא כל פגיעה בראייה ניתן לזהות בעין בלתי מזוינת. אך ישנן בעיות שעלולות לגרום לשינויים עדינים במראה העין עצמה. עכירות ומראה חלבי של העדשה הוא סימן מוכר של קטרקט . אם אתם מבחינים בשינויים קטנים בעדשת העין או בהתנהגות הכלב, גשו לווטרינר לאבחון מוקדם. מעבר לקטרקט, גם גלאוקומה, היפרדות רשתית, כיבי קרנית, מצבים של 'עין יבשה' הגורמים לדלקות כרוניות וכן טראומה לעין עלולים לפגוע בראייה של הכלב. אך אין זה אומר שיש להיכנס לבהלה. חוש הראייה אמנם מהווה משקל רב בהתמצאות במרחב של הכלב ובתקשורת שלו עם כלבים אחרים. אך מאחר ולכלבים חוש שמיעה והרחה דומיננטיים ביותר, חושים אלו עוזרים לפיצוי על האובדן. בסביבה מוכרת – כלבים עיוורים מסתדרים מצוין.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

שוגר גליידר (Petaurus breviceps), הידוע גם בשם כיסנאי דואה אוסטרלי, הוא יונק קטן וחמוד דמוי סנאי, יליד אוסטרליה וגינאה.
צפו בתיעוד:פקחי רשות הטבע והגנים הצילו חמישה עופות דורסים נודדים ששקעו בבריכת טיהור מי שפכים בערבה ושחררו אותם חזרה לטבע

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן