מעוניינים לאמץ חיית מחמד? 10 טיפים שיעזרו לכם להתכונן

זמן, כסף ואהבה אלו רק חלק מהדרישות הכרוכות באימוץ בעל חיים. לכן חשוב לעשות הכנה לפני שמכניסים הביתה חבר חדש. 10 טיפים שיעזרו לכם לעשות את ההחלטות הנכונות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

קראו עוד: 7 טיפים שיעזרו לכם להכין את הבית לקראת הגור החדש

 

פעם כלב או חתול היו חיות המחמד הפופולאריות ביותר, אך כיום יש היצע רחב מאוד של חיות מחמד נוספות שאפשר לגדל בבית וליהנות מחברתן, כגון דגים, אוגרים, שרקנים, זוחלים שונים ומגוון ציפורים. לפניכם המדריך המלא שיעזור לכם לבחור את החיה שהכי מתאימה לכם, ולהכין את עצמכם לפני שאתם מכניסים חבר חדש למשפחה:

 

1. לא לקנות מתוך דחף

אימוץ בעל חיים רק כי הוא נראה חמוד בחנות זו לא הדרך להכניס שותף חדש הביתה. נסו לא לקנות בעל חיים מתוך דחף רגעי או תחושת בטן, אלא מתוך רצון אמיתי והבנה מלאה של כל מה שכרוך בכך. חיות מחמד רבות שאומצו מתוך גחמה רגעית מוצאות את עצמן ברחוב לאחר שבעליהם התחרטו והחליטו שזו אחריות כבדה מידיי עבורם.

 

2. לימוד מקדים

לפני שאתם מגיעים לחנות או למרכז האימוץ, עשו הכנה ותלמדו כל מה שאפשר אודות אותו בעל חיים שבו אתם חפצים (באמצעות ספרים או אינטרנט). במידה ואתם מעוניינים לאמץ כלב, למשל, בחנו כמה גזעים ולמדו את ההבדלים בניהם. בדרך זו תוכלו לקבל מושג בנוגע לתכונות שמאפיינות גזע מסויים ולהחליט אם זה מתאים לכם ולבני משפחתכם. 

 

3. היכרות מוקדמת

במידת האפשר, ערכו הירכות מוקדמת עם בעל החיים שאותו את מעוניינים לאמץ. אפשר לבקר במקלט לבעלי חיים, למשל, כדי ליצור קשר ישיר עם בעל החיים שאותו אתם מעוניינים לקנות, להתקרב אליו, להתבונן ללמוד את הנקודות החיוביות והשליליות שלו. מומלץ גם לשאול בעלים אחרים של אותו סוג על ההתמודדויות ולהגיע מוכנים.

 

4. התאמה לסגנון החיים

לפני שאתם מכניסים חבר חדש לחייכם שאלו את עצמכם שאלות הנוגעות לאורח החיים שלכם ותנסו להבין אם אתם באמת יכולים לספק עבורו את התנאים הרצויים. האם אתה נמצאים המון שעות מחוץ לבית במהלך היום? יש בעלי חיים שיתקשו להישאר לבד המון שעות. האם אתם אנשי לילה? חלק מבעלי החיים ישנים רב הזמן ודווקא פעילים יותר בלילה. האם יש לכם ילדים? קטנים או בוגרים? האם הם עלולים לחשוש מבעל החיים? האם אתם נוסעים לעיתים קרובות? חשבו מי יטפל בבעל החיים שלכם.

 

אימוץ חיית מחמד

 

5. התאמה לסביבת המגורים

בעלי חיים מסויימים עלולים להיות אומללים מאוד בדירה בעלת שטח קטן או בדירה ללא יציאה למרפסת או גינה, למשל. לכן חשוב לשאול שאלות הנוגעות לסביבת המגורים שלכם ולבחור בחיית מחמד שתנאים אלה מספקים עבורה. כמה מרחב יש לכם בבית? האם יש לכם חצר? האם היא סגורה? איך השכנים שלכם יגיבו לבעל החיים שלכם? אם אתם בבית שכור, האם בעל הבית יאשר זאת? 

 

6. הסיבה שאתם רוצים בעל חיים

לעיתים אנו מעוניינים להכניס אל חיינו חיית מחמד מהסיבות הלא נכונות. חשוב להבין את הסיבות לפני שאנו עושים זאת כדי להבין אם ברגע האמת תהיה לנו מוטיבציה אמיתית לטפל בחיה על הצד הטוב ביותר. האם בעל החיים הוא תחליף לילד? אין שום דבר רע בכך אבל מן הסתם כדאי שתבחרו כלב או חתול שתוכלו ליצור איתם קשר. האם אתם רוצים בעל חיים שיהווה עבורכם חברה? שתוכלו לשחק איתו? לצאת לרוץ איתו? אין בעיה בכך אבל חיית מחמד היא לא רק בובת ליטופים ומשחקים, אלא יצור חי שדורש טיפול ואחריות. אל תקנו בעל חיים רק כדי לנסות ללמד ילד קטן מה זו אחריות, ואל תכריחו ילד לטפל בבעל חיים שהוא לא ביקש. זה לא ישרת את המטרה ובעיקר זה ישפיע לרעה על הטיפול בחיית המחמד. 

 

7. הזמן הנכון

תזמון זה פרמטר חשוב מאוד בכל בנוגע לאימוץ בעלי חיים. בדקו האם זה הזמן הנכון עבורכם לקחת בעל חיים הביתה. במידה ויש לכם כבר בעלי חיים אחרים בבית, האם הם יסתדרו? אם אתם מתכננים להביא תינוק בקרוב, האם זה בטוח עבורו? האם מצב בריאותכם מאפשר זאת? אימוץ חית מחמד בזמן הנכון ביותר עבורכם עלולה למנוע מצבים שיעוררו אי נוחות בעתיד.

 

8. תוחלת החיים של בעל החיים

כלבים וחתולים חיים בממוצע 16-12 שנים ואף יותר. תוחלת החיים של צבים ודגי זהב לא מוגדרת – כמעט כמו של האדם. תוכים קטנים חיים בין 14-8 שנים. חשבו כמה שנים הייתם רוצים לדאוג לבעל החיים ושאלו את עצמכם אם אתם בנויים למחויבות ארוכת טווח. 

 

9. מילוי הצרכים של בעל החיים

מומלץ לדעת היטב אילו צרכים יש לבעל החיים שאתם רוצים להכניס הביתה והאם אתם באמת מסוגלים לדאוג לכל צרכיו. האם יש לכם את הזמן הדרוש להאכיל ולנקות אותו? לבלות איתו זמן? ללטף אותו? דג זהב דורש פחות תשומת לב מחתול. הכניסו הביתה את החיה שאתם יכולים לספק את צרכיה בצורה האולטימטיבית.

 

10. עלות

מלבד מחיר הקנייה של בעל החיים, קחו בחשבון את הוצאות הגידול שלו – מזון, טיפולים אצל וטרינר, טיפוח, פנסיון בעת נסיעה וכדומה.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הקשר שבין סחר בחיות בר אקזוטיות לנגיף הקורונה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן