הכלבה שלכם המליטה? 5 טיפים להתמודדות עם גורים

מזל טוב! זה עתה התווספו למשפחה שלכם גורים חדשים. כיצד תפקחו על תהליך ההנקה, מתי ניתן לזהות התנהגות שאינה שגרתית ובאיזה שלב מומלץ למסור אותם לאימוץ? כל הטיפים שיעזרו לכם לטפל נכון בעוללים החדשים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תוספת חדשה בעלת ארבע רגליים למשפחה הינה בשורה מרגשת. אך בדומה ללידת תינוק, הטיפול בגורים הנולדים אינו פשוט ומביא עמו אחריות ודאגה רבה. כדי להפוך את הנחיתה לרכה יותר, קיבצנו עבורכם חמישה טיפים להתמודדות עם היצורים המתוקים שהגיחו זה עתה לעולם:

1.    תפקחו על תהליך ההנקה של הגורים

בדומה לתינוק, גם גורים בני יומם צריכים לאמץ שגרת אכילה נוקשה. לכן, יש לוודא כי הם יונקים כל כמה שעות במהלך השבועות הראשונים שלאחר הלידה. טווח ההנקה הוא בין שעתיים לשלוש שעות. גורים מאושרים הם גורים ישנים – אם הם בוכים הרבה יכול להיות שהם לא מקבלים מספיק אוכל. בטן קטנה ופרווה נקייה, יהוו עדות לטיפול ראוי.

2.    נסו לאבחן התנהגויות או תופעות לא נורמטיביות

התפתחות הגורים בקבוצה שזה עתה נולדה צריכה להיות אחידה ועקבית. יש לבצע מעקב אחר עליית משקלם של הכלבים הצעירים. במקרה בו אחד מהגורים נראה רזה או פחות חיוני, יש לפנות לווטרינר, זה ימליץ לעיתים על הוספת תוספי מזון אל התזונה הבסיסית. חשוב לזכור כי גורים קטנים, בדיוק כמו תינוקות, עלולים לחלות בקלות. איך לטפל בגורים

3.    שמרו על סביבה נקייה

כאשר הגורים גדלים ונהיים פעילים יותר – הם לבטח יגרמו לבלגן יותר גדול בסביבתם. נקו אחריהם לפחות פעמיים-שלוש פעמים ביום, כדי לשמור על סביבה נקייה והיגיינית.

4.    הרימו את הגורים והתחברו אליהם

רכים נולדים אלו צמאים לחום ואהבה. הגורים זקוקים לתהליך בריא ותקין של חיברות בעולם – אשר כולל, בין היתר, את האינטראקציה עם בני האדם. הרימו כל גור על הידיים מספר פעמים ביום. חשוב שיתרגלו למגע יד אנושית על גופם, כדי שהדבר לא ירגיש זר להם עם התבגרותם.

5.    חכו שהגורים יהיו בני 8 שבועות לפני שאתם מוסרים אותם לאימוץ

במדינות מסוימות, עקרון זה אף מעוגן בחוק. מסירת גורים לפני שהם מגיעים לגיל זה נחשבת כלא חוקית. גורים צריכים להיגמל מיניקה, ולהחליפה באכילת מזון מוצק לפני העזיבה. מומלץ להתחיל את תהליך הגמילה, ולגבש תכנית חיסונים טרם יציאת הגורים מביתכם. חשוב לציין כי בדומה ללידת תינוק, הגושפנקא המקצועית בלידת כלבים צעירים הינו הווטרינר. לכן, בכל שאלה או בעיה אשר מתעוררת מרגע המלטת הגורים, יש להתייעץ עם הווטרינר ולפעול על פי המלצותיו.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בכללים חדשים בגנים הלאומיים: "שומרים על ארץ ישראל נקייה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן