6 התנהגויות בעייתיות של כלבים והדרכים להתמודד איתן

ממש כמו בני אדם, כך גם בכל הנוגע להתנהגותם של כלבים- הכל מתחיל בחינוך: מה לעשות כאשר הכלב לועס חפצים שונים בבית ואיך ניתן למנוע חרדת נטישה? כל המידע בכתבה הבאה
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

חפירה

רוב בעלי הכלבים שבניכם יזדהו עם העובדה הבאה: כלבים אוהבים לחפור. בין אם בחצר האחורית, בחוף הים או בגינה הציבורית, אין ספר שחפירה היא בילוי מועדף על ההולכים על ארבע. אם אתם רוצים לשמור על הצמחים שטיפחתם בחצר, אמנו את הכלב שלכם להפסיק עם הפעילות הבעייתית. אם אתם תופסים אותו, אמרו לא בתקיפות והסיחו את דעתו עם צעצוע.

למרות זאת, אם תחליטו לגעור בו לאחר הפעולה, הדבר לא יניב כל תועלת. כדי למגר את ההרגל, היו עקביים אתו והקפידו להעיר כאשר הוא בשיאה של פעולת החפירה ולא לאחר מכן.

תוכלו להציב ארגז חול קטן בחצר, כדי שבן המשפחה השעיר יוכל לבצע את הפעילות המהנה בשטח מוגדר. וכך לא יפגע בצמחים אותם אתם מגדלים בגינה. תוכלו לקבור בארגז חלק מהצעצועים האהובים עליו, כדי שיתפתה לחפור דווקא שם. 

לעיסת חפצים

כלבים, ובמיוחד גורים, אוהבים לחקור את העולם דרך הפה שלהם. לעיסת חפצים שונים מהווה אמנם פעולה מרגיעה עבור ההולך על ארבע. אך זוג נעליים אהובות שנהרסו בעקבותיה, עלול להיות מפח נפש עבורכם. מעבר לכך, לעיסת חפצים שונים עלולה לסכן את בריאות הכלב ואף להביא לחסימת מעיים. 

שברו את ההרגל המגונה מוקדם ככל הניתן. החליפו את לעיסת החפצים של בני הבית, בצעצועים. כאשר חיית המחמד שלכם מתפתה לקחת זוג נעליים אהובות או חולצה מועדפת ואתם תופסים אותה, אמרו "לא" בתקיפות, והחליפו את האובייקט עם צעצוע מועדף. בנוסף, כאשר הכלב בוחר במשחקים שלו על פני לעיסת הציוד האישי שלכם, שבחו אותו כדי שיתמיד בפעולה.

קפיצה על שולחן האוכל 

יש דרך אחת בטוחה כדי למנוע את ההרגל: לעולם אל תתנו לכלב מזון מהשולחן. למעשה, אם הוא לא יקבל פינוקים מארוחת הערב, הוא ילמד שלא להתחנן עבורם.  תוכלו להוציא את הכלב מהמטבח במהלך הארוחה, או ללמד אותו ללכת למקום מסוים בבית בזמן האוכל.

הכלב לא רץ אליכם כאשר אתם קוראים לו

כדי להצליח בפעולה, חשוב שכלבכם יבין כי כאשר הוא ניגש אליכם הוא מבצע פעולה חיובית: שבחו את ההולך על ארבע כשהוא מגיע אליכם בריצה, בין אם קראתם לו ובין אם לא. הקפידו להשתמש לא רק בשם הכלב אלא בציווי- כמו "בוא" או "רוץ אלי".

אם חיית המחמד מתעלמת מקריאותיכם אל תתקרבו אליה, אלא המשיכו לקרוא לה והתרחקו עוד יותר. אם גם אז הכלב לא מגיע בריצה, הורו לו לשבת והגיעו אליו. בהתחלה, תוכלו לתת לו חטיף שישמש כמעין פרס בכל פעם בו הוא צולח את המשימה. זה יגרום לו לקשר אותה למשימה חיובית ולהקל על הלמידה.

משיכת הרצועה בזמן הטיול

כדי לעזור לכלב שלכם, למדו אותו ללכת בשלווה לידכם. לעולם אל תיתנו לו למשוך את הרצועה, והקפידו לשמור עליה קצרה אך רופפת. בנוסף, חשוב תמיד להקפיד כי אתם הולכים מעט לפני ההולך על ארבע. כך הוא ילמד שאתם אלה המובילים אותו, ולא הוא אתכם.

חרדת נטישה

אם הכלב שלכם מתרגז או נעצב כשאתם עוזבים את הבית, חשוב ללמד אותו שתמיד תחזרו. בשלב הראשון, נסו להשאיר אותו לבד במשך 5-10 דקות, והשאירו צעצוע או טלוויזיה דלוקה. בצורה זו, יבין ההולך על ארבע כי בני משפחתו יחזרו, והוא יכול להסתדר לבד. בכל הנוגע לעשיית הצרכים במיקום מסוים, מומלץ להתייעץ עם הווטרינר כדי להבין מה היא הדרך היעילה ביותר לכך.

לדרכי התמודדות ולטיפים נוספים, כדאי ומומלץ לפנות אל מאלף כלבים מומחה לקחת פתרונות ושיטות מקצועיות לאילוף כלבכם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

ניקיון לא תקין של ארגז החול מוביל לריחות רעים ולהפתעות בלתי צפויות בכל הבית.
חמאת בוטנים היא חטיף אהוב על כלבים, אבל מה עם החברים החתוליים שלנו? האם חתולים יכולים לאכול חמאת בוטנים כפינוק? 

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן