האם כלבים חולמים? 5 דברים שחשוב לדעת

עוד לא נולד הכלב שקם בבוקר וסיפר לנו על מה הוא חלם, אבל מחקרים מגלים שכלבים, כמו אנשים, חולמים בלילה על פעולות שהם ביצעו בשעות היום. חלום מתוק
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אנחנו מתבוננים על הכלב שלנו כשהוא ישן. הרגליים שלו מתנועעות, כאילו רצות או רודפות אחרי מישהו. מפיו נשמעת נהמה חלושה והשיניים שלו נחשפות ונסגרות בתנועת נשיכה. כן, זה נראה כאילו גם הכלב שלנו חולם כשהוא ישן. קראו עוד: בדקו: האם אתם יודעים מה מותר ואסור לכלב שלכם לאכול? מחקרים שנעשו בשנים האחרונות תומכים בתחושה שלנו וטוענים כי גם הכלבים, בדומה לבני האדם, חולמים בזמן שהם ישנים. גם ד"ר סטנלי קורן, נוירופסיכולוג ידוע ומאלף כלבים, שאל את עצמו האם כלבים חולמים וכתב על הנושא לא מעט. הבעיה היא שלא ניתן לדעת בוודאות אם כלבים חולמים. הרי אי אפשר לשאול את הכלב בבוקר על מה הוא חלם בלילה. רוב הנימוקים מתבססים על הדמיון הפיזיולוגי בין שנת הכלבים לבין שנת בני האדם.

1. האם כלבים חולמים?

במהלך השינה גלי המוח של הכלבים מראים שלבים דומים של פעילות חשמלית, כמו אצל בני האדם. מחקרים מדעיים אחרונים מגלים כי אפילו בעלי חיים שנחשבים פחות אינטליגנטיים מכלבים – חולדות למשל – חולמים, ולכן, אפשר לפרש את פעולות השינה של הכלבים כחלומות.

2. שינה בשלבים

כמו בני האדם, גם אצל הכלבים ישנם שני שלבי שינה: השינה השקטה (SWS) – שבה ישנה פעילות מוחית איטית ורגועה ושרירי הכלב נראים רפויים וחופשיים, ושנת החלום (R.E.M – תנועות עיניים מהירות) – שינה עמוקה המתבטאת בתנועות עיניים מהירות, תזוזות גופניות וקצב נשימה לא סדיר. כאשר כלבים נמצאים בשלב השינה השקטה קל להעיר אותם, אך כאשר כלבים נמצאים בשנת החלום – הם מתקשים להתעורר. כנראה כי הם שקועים בחלום מתוק.

3. על מה כלבים חולמים?

ההערכה היא שכמונו, כלבים חולמים על מה שהם עשו במהלך היום – ריצה, משחק, טיול, מרדף אחרי ציפור או חתול ועוד. במוחנו יש אזור מסוים הנקרא Pons, המכניס אותו למצב של שיתוק בזמן השינה כדי שלא נזוז ונבצע את הפעולות שאנו חווים בחלומות שלנו. כאשר מדענים נטרלו את החלק הזה במוחם של הכלבים הם גילו שגופם של הכלבים זז כאילו שהם חופרים בור דמיוני בחול, רודפים אחרי ציפור או פורץ מהחלומות. קראו עוד: מדריך: מתי כלבים מאוננים, ולמה הם עושים את זה?

4. גורים חולמים יותר

החוקרים מעריכים כי גורים חולמים יותר מאשר כלבים בוגרים. הסיבה לכך היא, כנראה, העובדה שגורים חווים יותר חוויות חדשות בחייהם הצעירים וצריכים לעבד אותן בשנתם. בדיוק כמו בני האדם הזקוקים לשינה בריאה כדי להתפתח ולגדול.

5. חלומות לפי הגודל

מחקרים מצאו כי לכלבים קטנים יש יותר חלומות מאשר לכלבים גדולים. צ'יוואווה קטן עשוי לחלום חלום חדש בכל עשר דקות, ואילו גולדן רטריוור גדול יחלום רק חלום אחד בכל שעה וחצי, ולמעשה מנצל רק כ-10-12 אחוזים משנתו לטובת שנת חלום.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כיצד נטפל בחתול הסובל מעודף משקל? ריכזנו עבורכם את הטיפים הכי חשובים >>>

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן