מדריך אילוף: איך תמנעו מהגור להרוס את הבית

יש לכם גור קטן וחדש בבית? זה לא אומר שאתם חייבים לכסות את הרהיטים. שמירה על אזור מתוחם בחודשים הראשונים תעזור לכם ללמד את הכלב כיצד להתנהג. היכן מומלץ לשכן את הכלב ואיך ניתן להפחית את היללות? כתבה ראשונה בסדרה
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כולנו – בני אדם וכלבים – חייבים ללמוד כללי התנהגות מקובלים כדי לחיות חיים נוחים. אם ברצונכם להקל על תהליך ההתאקלמות של הגור, לא מספיק שתרעיפו עליו אהבה – עליכם גם לחנך אותו  – לנתב את דרכו, לרסן התנהגות לא רצויה וללמד אותו מה מצופה ממנו. תיחום הסביבה שלו היא אחד הצעדים הראשונים שיעזרו לכם להשיג זאת. גם כלב צריך חדר משלו

לא משנה אם הגור שאימצתם רגוע או תזזיתי, עצמאי או פחדן, תיחום סביבת המחייה הוא צעד הכרחי לחינוך הראשוני שלו. הגבלת אזור המחייה של הגור חשובה ממספר סיבות: מניעת תלות היא הראשונה מביניהן: אם הגור נמצא אתנו רוב הזמן, הוא לא יידע כיצד להתנהג כאשר נשאר לבדו – מה שעלול לעורר בעיות התנהגות בהמשך. גורים צריכים ללמוד לבלות זמן עם עצמם לפרקי זמן קצובים, בעיקר משום שזה מה שהחיים שלנו דורשים מהם. שנית, כמו שלבני האדם יש את החדר שלהם – כך לגורים מגיע. תיחום הסביבה שלו תאפשר לגור לחוש את המקום הבטוח ששייך רק לו.

היכן רצוי לשכן את הכלב? את התיחום רצוי להציב במרכז הבית, איפה שרוב בני המשפחה נמצאים במשך היום כאשר השימוש בו יעשה בעיקר כאשר אנחנו לא יכולים להשגיח על הגור – בשעות הלילה או כאשר אנחנו יוצאים מהבית. אם אנחנו יכולים להיות בהשגחה מלאה, נוציא את הכלב מהאזור המגודר ונשמור עליו בארבע עיניים. למה לא מומלץ לשכן את הגור באמבטיה או במרפסת שירות? הרבה בעלים מעדיפים לבודד את הכלב באחד החדרים או הפינות בבית ולא לעבוד עם תיחום, אך הם אינם יודעים שבידוד הכלב עלול לפגוע בצורך החייתי שלו לחיות בלהקה. בידוד בחדר הרחק מבני המשפחה עלולה להכניס את הכלב למצוקה ולעודד בעיות התנהגות, כמו תגובה מוגזמת בהתקלות עם אנשים זרים.

כיצד מומלץ לארגן את האזור התחום? את החלל המגודר שנוצר מומלץ לחלק לאזור שינה ואכילה – האזור הנקי, ולאזור המיועד לצרכים. באזור השינה נניח את הכלוב המותאם לגודל הכלב (רצוי שיהיה מרוחק מהפתח) ולצידו את קערת המים והאוכל. הסיבה העיקרית שגורים זקוקים לכלוב, היא משום שזה נותן להם תחושה של מאורה. גורים מתחבאים באופן טבעי מתחת לספות ושולחן הקפה והכלוב יאפשר להם להתחבא בנוחות ובביטחון ויאפשר להם להיות בשליטה. מומלץ להסיר את דלת הכלוב, כדי לאפשר להם כניסה ויציאה חופשית. אם אין לכם כלוב, גם מיטה או כל משטח רך שיאפשר להם לרבוץ יכול להתאים. בפעמים הראשונות מומלץ לפזר את המזון היבש בתוך הכלוב. מעשה זה יבהיר לגור שזה המקום המיועד לשינה ואכילה, מה שיגרום לו לשמור על הסדר.

איך מרגילים את הגור לאזור התחום? הדרך הטובה ביותר לגרום לגור להרגיש בנוח באזור התחום היא פשוט לשהות איתו באזור זה למשך כמה דקות. אפשר לשחק איתו או להשאיר לו עצם ובכך להפוך לו את החוויה לנעימה וחיובית.

חשוב להדגיש כי הרגלת הגור לאזור התחום חייבת להיעשות בהדרגה משום שמדובר במצב שחדש לו – תחילה, רצוי להניח את הגור בתיחום במשך דקה בלבד, להוציא אותו ולתת לו לפרוק אנרגיות בעזרת משחק או טיול ולאחר מכן יש להחזיר אותו בשנית לתיחום למשך שתי דקות. עם הזמן מומלץ להעלות את זמן השהייה באזור התחום בהדרגה. עדיף לעבוד על התרגולים בזמן הפנוי (בערבים או בסופי השבוע) ולדאוג שכל בני הבית יהיו שותפים לכך.

מה עושים אם הגור בוכה? הפעמים הראשונות של הגור באזור התחום עשויות להיות מלוות ביללות ובכי, משום שזוהי הפעם הראשונה שהגור חווה הגבלה, לכן חשוב להגיב בהתאם ולא להילחץ. באופן טבעי, הגור יחקור את סביבתו ויילל כאשר אנחנו נתרחק. דרך טובה להרגיע גור שבימים הראשונים לאחר הפרידה מאמו היא להצמיד לו בקבוק חם, כמובן לאחר שבדקנו שהוא סגור ומכוסה היטב במגבת.

בכדי להפוך את החוויה לנעימה יותר מומלץ להכניס את הגור לאזור התחום כשהוא עייף אחרי טיול ארוך או להעסיק אותו עם עצם טעימה שתרגיע אותו, ובעיקר תקשר את השהייה באזור התחום לחוויה חיובית.

עבורכם הבעלים, הדרך הנכונה להתמודד עם היללות הוא פשוט להתעלם ולא ליצור קשר עין. ברגע שהגור נרגע מעט – לשבח אותו על ההתנהגות הראויה. בדרך זו יבין הגור שהדרך להשיג את תשומת ליבכם היא לא דרך יללות. זכרו, כשאנחנו מדברים על התעלמות, אין צורך להמתין לרגיעה מלאה של הגור – הפחתה ביללות הוא השלב הנכון לגשת. הכותב הינו מומחה להתנהגות כלבים. לקורס המלא לחינוך ואילוף גורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הטיפול וההכנה לפני שמביאים הבייתה תוכי חדש לפעמים עושה רושם של הרבה יותר פשוט ממה שזה באמת, אך לא כדאי להקל בזה ראש
אילו חיסונים חשובים לחתולים שלנו? מהו החיסון המשולש ואילו מחלות הוא מונע? האם מומלץ גם לעשות חיסון מרובע?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן