פעילויות ספורט מהנות לכלבים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פעילויות ספורט לכלבים

יש לך כלב שזקוק לפעילות גופנית וגירוי נפשי? ספורט כלבים יכול לעזור לשמור על כלבים פעילים בריאים פיזית ונפשית כאחד. כל הכלבים צריכים מידה מסוימת של פעילות גופנית, אבל רובם ישגשגו עם גירוי נוסף. כלבים פעילים מאוד הם מועמדים אידיאליים לענפי ספורט בעלי ביצועים גבוהים כמו זריזות וכדור. כמעט כל כלב בריא יכול ליהנות מהשתתפות.

כשזה מגיע לספורט כלבים ונופש, יש הרבה אפשרויות. כמובן, וודאו שהכלב שלכם עובר בדיקה וטרינרית יסודית לפני תחילת כל ספורט כלבים. ברגע שהווטרינר שלך נותן אישור, שקול את ענפי ספורט הכלבים הפופולריים האלה. הם יכולים לאתגר את הנפש והגוף של הכלב שלך תוך חיזוק הקשר הכלב-אדם.

פעילות ספורט- זריזות כלבים

זריזות כלבים היא ספורט כלבים תחרותי המתרחש בתוך מסלול מכשולים. כלבים מאומנים לבצע קפיצות, לנסוע דרך מנהרות ולנווט שבילים שונים, הכל לפי סדר מסוים. בכל שלב בדרך, הכלבים מופנים על ידי המטפלים שלהם (לעיתים קרובות בעליהם). ספורט זה דורש תקשורת יעילה בין הכלב למטפל.

זריזות היא צורה מצוינת של פעילות גופנית וגירוי מנטלי, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור כלבים בעלי אנרגיה גבוהה. עם זאת, כמעט כל כלב בריא יכול להשתתף בזריזות. ניתן לשנות את העוצמה והקושי של הקורס כך שיתאימו לכלבים עם מגבלות או צרכים מיוחדים. עבודת צוות בין כלב לאדם היא אבן היסוד של ספורט זה.

פעילות ספורט הכוללת דיסק

במהלך תחרויות דיסק, צוותי כלבים נשפטים באירועי זריקת דיסק כמו תפיסת מרחק/דיוק בסגנון חופשי. "פריסבי" הוא שם מותג סימן מסחרי לדיסק מעופף, ומכאן הסיבה שהמילה "דיסק" משמשת לעתים קרובות.

כדי להפוך לצוות כלבי דיסק מצליח, המטפל חייב להיות מסוגל לזרוק דיסק נכון. לשלוט על המרחק והכיוון. לאחר מכן ניתן לאמן את הכלב לרדוף ולתפוס את הדיסק. כלבים בעלי אנרגיה גבוהה כמו רועה אוסטרלי ובורדר קולי הם כלבי דיסק מצוינים.

במהלך תחרות מרחק, המגרש מחולק לאזורים לפי חצר. הניקוד מבוסס על האזור שבו הדיסק נתפס. אירועי סטייל חופשי נשפטים ומקבלים ניקוד על בסיס מערכת נקודות קבועה מראש. 

קפיצת רציף

נקראת גם צלילת רציף, קפיצת רציף היא תחרות שבה כלבים קופצים מרציף לתוך גוף מים בניסיון להשיג מרחק או גובה גדולים. קפיצה ברציף דומה מאוד לקפיצה לרוחק או לקפיצה לגובה האנושי, אבל עם מים. הכלבים הטובים ביותר לספורט זה הם כלבים אנרגטים שאוהבים מים, כמו לברדור רטריבר.

גולדן רטריבר במים

Flyball

ספורט ה-flyball הוא סוג של מרוץ שליחים הכולל קבוצות של ארבעה כלבים. כלב אחד מכל צוות רץ במורד מסלול, קופץ משוכות, לעבר "תיבת הכדורים". הכלב דורך על פאנל ומפעיל את תיבת ה-flyball לשחרר כדור טניס. לאחר מכן הכלב מחזיר את הכדור מעל המשוכות אל המטפל שלו. לאחר שהכלב סיים את המסלול, הכלב הבא משוחרר מקו הזינוק. הקבוצה הראשונה שכל ארבעת הכלבים משלימים את הקורס מנצחת. המשחק משוחק במספר מקצים.

קורס פיתוי

קורס פיתוי הוא ספורט מרדף מהיר שפותח כחלופה למרדף ארנבות. במקום לרדוף אחרי חיה אמיתית, הכלבים רודפים אחרי פיתוי מלאכותי שנזרק בשדה. הכלבים בעצם מתחרים על הזמן הטוב ביותר. לפעמים, גם מכשולים נוספים לשטח, מה שהופך את המשחק ליותר מאתגר.

ראלי ציות

בראלי צייתנות, צוותי כלבים/מטפלים חייבים לעבור קורס המורכב משלטים המתארים תרגילי ציות ספציפיים לביצוע. השופטים מעצבים את הקורס ומתבוננים כשהצוותים מנווטים במהירות בקורס.

חוקי ציות ראלי נוטים להיות פחות נוקשים מאשר תחרויות ציות מסורתיות. בדרך כלל, תחרות הראלי פתוחה לכל הגזעים. לניסויים יש בדרך כלל כמה רמות, וקבוצות מתחרות על תארים ואליפויות.

מעקב וריגול

בטח שמתם לב שהאף של הכלב שלכם הוא החוש הדומיננטי ביותר שלו. רוב הכלבים רוצים לעקוב אחר אפם. למה לא להפוך את הכישרון הזה לפעילות מהנה ומאתגרת?

ניסוי מעקב הוא סוג של בדיקה המחייבת כלב לעקוב אחר שביל ריח. אירועים אלו מחקים משימות חיפוש והצלה, ומעריכים את היכולת הטבעית של הכלב ונכונותו להתחקות אחר עקבות. כלבים והמטפלים שלהם נהנים לרוב מהעבודה הזו, והצלחה יכולה לפתוח דלתות להמשך עבודת חיפוש והצלה בחיים האמיתיים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בדגימות נמצא חומר רעל הן בעז והן בנשרים, לפיכך ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בהרעלה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן