סוגים שונים של גזעי כלבים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גזעי כלבים

עם יותר מ-190 גזעי כלבים וזנים רשומים במועדון הכלבנות האמריקאי, כל כלב הוקצה לאחת משבע קבוצות. המפרטות את תפקידיו ומאפייניו המיוחדים. להלן שבעת סוגי גזעי הכלבים, ההיסטוריה שלהם, ולמה יכולים בעלי חיות מחמד לצפות כשהם לוקחים אחד מהחברים בעלי ארבע הרגליים הביתה.

הערה קצרה על אימון. למרות שלכלבים יש נטיות לגזע, כולם ידרשו הכשרה חיובית כדי לעזור להם למצות את הפוטנציאל שלהם ולהשתלב בצורה הכי שמחה בכל בית.

להלן סוגי הקבוצות השונות אליהן משתייכים גזעי הכלבים:

קבוצת ספורט

כלבים בקבוצה הספורטיבית גודלו כדי להיות השוליה הטובה ביותר של הצייד. מטרתם היא לסייע בתפיסת משחק נוצות. הודות להמצאת האקדח, כלבי ספורט פותחו כאשר ציידים גילו שהם זקוקים לעזרת כלבים בחילוץ ציפורים או עופות מים.

כל כלבי קבוצת ספורט מתאפיינים באישיות הפעילה והערנית הטבעית שלהם. בטמפרמנט היציב, כמו גם באינסטינקטים שלהם הן במים והן בחוץ ביער. כלבים ספורטיביים הם חיות מחמד חביבות ומהווים את התוספת המושלמת למשפחות פעילות. כלבים אנרגטיים וערניים אלה ידרשו שפע של פעילות גופנית וזמן בילוי בחוץ.

כלב גולש על סאפ כלבים

קבוצת כלב

במקור, כלבים בקבוצת הכלב שימשו גם לציד וסווגו כלבי ספורט. עם זאת, בשנת 1930, המועדון האמריקאי לכלבנות הציג את קבוצת הכלבלבים כדי לכלול כלבים שגודלו במיוחד כדי לרדוף אחרי חיות עם דם חם, כגון ארנבות, דביבונים, או אפילו אנטילופות!

למרות שכלבי ציד חולקים את כישורי הציד החמודים שלהם, קבוצה זו מקיפה מגוון רחב של גזעים. כלבי ציד ריח אחראים לשימוש בחוש הריח החריף שלהם כדי לעקוב אחר ציד. בעוד שכלבי ריחות מסתמכים יותר על שדה ראייה ומהירות גדולים יותר כדי לצוד.

קשה לעשות הכללות לגבי קבוצה כה מגוונת של כלבים. בדרך כלל, הכלבים המקסימים והחיבה בקבוצה זו יהפכו לבני לוויה נאמנים וחיות מחמד משפחתיות. חלקם ידרשו פעילות גופנית נמרצת יותר מאחרים. 

קבוצת הצעצועים

קיים במשך מאות שנים, גזע הצעצועים גדל במטרה לשמש כבני לוויה לבני האדם שלהם. לרוב ניתן למצוא את הכלבים הקטנים והניידים הללו יושבים בחיק בני האדם שלהם. אידיאלי עבור מגורים בדירה או לכל אדם עם שטח מוגבל.

הגזעים המסווגים בקבוצת הצעצועים נוטים להיות חביבים ומתאימים בקלות לסביבת המשפחה שלהם. הם אינטליגנטים, חברותיים ומלאי אנרגיה. למרות קומתם הקטנה, לרבים יש אינסטינקטים הגנה חזקים ואישיות גדולה.

קבוצת הלא- ספורטיביים

קבוצה לכלבים שלא ממש משתלבת בשום מקום אחר. הקבוצה הלא ספורטיבית כוללת מגוון גזעים עם תפקידים שאינם מספקים את הדרישות של שש הקבוצות האחרות. זו קטגוריה נפרדת כדי להבחין בין כלבי רועים לבין כלבי עבודה.

הקבוצה הלא ספורטיבית הם כל הכלבים שנותרו, ולכן יש להם מגוון גדלים, פונקציות והיסטוריה. רוב הכלבים הללו הם כלבי בית וכלבי שמירה טובים בדרך כלל. אך, עם גזעים הנעים מהבולדוג הצרפתי ועד הפודל, ההבדלים ביניהם כה עצומים עד שזה מקשה על הכללה של תכונותיהם האישיות.

קבוצת העבודה

כלבי קבוצת העבודה נפרדו מהקבוצה הלא ספורטיבית. זאת בגלל תפקידיהם של ביצוע עבודות ספציפיות הקשורות לשמירה על רכוש או ביצוע הצלה. ניתן לטעון, שהם הגזעים הקשים ביותר בקהילת הכלבים. כלבים שמסווגים לקבוצת העבודה היו אחראים בהיסטוריה למשימות רבות. החל ממשיכת מזחלות ועגלות ועד שמירה על עדרים ובתים.

בעוד שהמראה והתפקידים של הכלבים בקבוצה זו משתנים, רובם חזקים ואינטליגנטים, וניתן לסמוך עליהם שיבצעו חילוץ וכל משימות אחרות כדי להגן על משפחותיהם. כלבים אלו כוללים חיות משק, כלבי אבטחה, משטרה וצבא, וכן כלבי נחייה ושירות. ככאלה, הם חיות מחמד אמינות ונאמנות עם אינטליגנציה ואנרגיה מדהימות.

קבוצת רעייה

קבוצת הרעייה, שסווגה על ידי AKC בשנת 1983, כוללת את הגזעים בעלי המשימה הפשוטה ביותר. 

כלבי רועים גדלו באופן היסטורי כדי לאסוף, לרעות ולהגן על בעלי חיים, ולעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רועים אנושיים. האינטליגנציה וההיענות הטבעית של כלבים אלה הופכים אותם לניתנים לאילוף. בנוסף, הם נוטים להיות בני לוויה מלאי חיבה ונאמנים. רוב הגזעים האלה הכי מאושרים בבתים שיכולים לספק הרבה פעילות גופנית מסגרת וכללים לגבי התנהגות. מכיוון שהם בדרך כלל אינטליגנטים מאוד, הם ישתעממו לעתים קרובות ויזדקקו לגירוי נפשי, כמו גם פיזי.

קבוצת הטרייר

הרוב המכריע של הכלבים בקבוצת הטרייר מקורם באי הבריטי. הם התפתחו עם חובות מיוחדות המבוססות על הגיאוגרפיה של האזור הספציפי שלהם. וזה כלל הרג של חרקים ושמירה על בית משפחתם או הרפת. רוב הכלבים הללו גודלו עבור משימות כמו ציד חיות קטנות כולל חולדות, לוטרות וגיריות.

יש כמה וריאציות של טריירים; טרייר קצר רגליים גדל כדי לרדוף אחר מכרסמים מתחת לאדמה.  גזעי "שור" נוצרו פעם עבור פיתיון שוורים וקרבות כלבים, אך, למרבה השמחה, הם כיום חלק מכלבי הלוויה.

כל הכלבים הללו חולקים את התכונה המשותפת של ביטחון עצמי ואומץ.  כלבים מקבוצת הטרייר נוטים להיות אנרגטיים ומלאי רוח. אמנם הם חיות מחמד חביבות, אבל הם נוטים להיות בעלי אישיות חזקה וחלק מהגזעים עשויים לדרוש טיפוח מיוחד.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן