מפקחי משרד החקלאות חילצו שלושה כלבים במצב בריאותי קשה מבית פרטי ביפו

בעקבות מספר תלונות מצד שכנים, מפקחי משרד החקלאות ערכו ביקורת בבית פרטי שנמצא במכרז העיר יפו. במקום, מצאו המפקחים שלושה כלבים אשר סובלים מהזנחה. עוד באותו היום, דרשו המפקחים מבעל הכלבים לתקן באופן מידי שורה של ליקויים הנוגעים לתנאי המחייה של הכלבים, ולצרכיהם הבסיסיים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

פקחי משרד החקלאות ממשיכים במיגור תופעות של צער בעלי חיים: מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף יחידת השיטור העירוני ביפו ולשכת הווטרינר העירוני ת"א, חילצו שלושה כלבים מסוג רועה בלגי (מלינואה) מבית פרטי ביפו. נגד בעלי הכלבים נפתחו הליכים משפטיים. 

בעקבות מספר תלונות מצד שכנים, מפקחי משרד החקלאות ערכו ביקורת בבית פרטי שנמצא במכרז העיר יפו. במקום, מצאו המפקחים שלושה כלבים אשר סובלים מהזנחה. עוד באותו היום, דרשו המפקחים מבעל הכלבים לתקן באופן מידי שורה של ליקויים הנוגעים לתנאי המחייה של הכלבים, ולצרכיהם הבסיסיים. לאחר שבוע, חזרו המפקחים לביקורת פתע נוספת, ולהפתעתם גילו כי בניגוד להתחייבות בעל הכלבים, תנאי המחייה של הכלבים לא טופלו, ומצבם הבריאותי, לרבות תת תזונה והזנחה, נותר בעינו. משכך, המפקחים החליטו להעביר באופן מידי את הכלבים למתקן מוגן לטיפול ולשיקום. 

כנגד הבעלים, בשנות ה-50 לחייו, נפתחה חקיקה פלילית. 

חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ"ד-1994, מטיל על בעלים או המחזיק בבע"ח את החובה לספק לו את צרכי מחייתו, לדאוג לבריאותו ולמנוע התעללות בו. דינו של מי שמפר את החובה הזו – עד שנת מאסר. 

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "משרד החקלאות מגלה אפס סובלנות כלפי מקרים של צער בעל חיים. אדם שלא מסוגל להעניק לבעלי חיים סביבה הולמת למחייה, לא ראוי שיחזיק בהם כחיות מחמד. שלושת הכלבים הללו ניצלו בעקבות ערנותם של הסובבים". עוד הוסיף קליגר: "אנו קוראים לציבור לא להסס ולדווח למוקד משרד החקלאות, בטלפון 6016* על כל מקרה של חשש להתעללות והזנחה של בעלי חיים".

נכתב על ידי חני

נכתב על ידי חני

חני היא כותבת המתמחה בנושאי בעלי חיים. כבר 15 שנה שהיא כותבת מאמרים וכתבות על חיות בר וחיות מחמד עבור מגוון כתבי עת ואתרי אינטרנט.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תוכי קקדו מייג'ור מיטשל בעל תחזוקה גבוהה, ציפור זו דורשת סוציאליזציה יומיומית  ואינטראקציה עם בעליה.
טיפים פושטים לחסכון בהוצאות בגידול וטיפול ארנבים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן