כמה קלוריות הכלב צריך לאכול ביום?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב אוכל

האם תהיתם פעם כמה קלוריות הכלב שלכם צריך לאכול בכל יום? תוויות מזון לכלבים מציעות כמה הנחיות, אבל אתה יכול לחשב את המספר האידיאלי של קלוריות הדרושות בכמה שלבים. כמובן, שהווטרינר שלך הוא תמיד המקור הטוב ביותר לעצות בכל הנוגע לתזונה של כלבים.

מהן קלוריות?

קלוריה היא יחידת אנרגיה. המונח משמש לתיאור תכולת האנרגיה במזון ואת דרישות האנרגיה של בעלי חיים. קילוקלוריה אחת, או קק"ל, שווה ל-1000 קלוריות. עם זאת, המונח "קלוריה" משמש בדרך כלל לתיאור קק"ל אחד כאשר מסתכלים על תוויות מזון או דנים בצרכים תזונתיים.

כאשר מסתכלים על תוויות מזון לחיות מחמד, המונח בו משתשמים לרוב הינו kcal. עם זאת, אתה יכול לשקול מונחים להחלפה של קלוריות ו-kcal. תוכן קק"ל מועיל בעת קניות מזון ופינוקים לכלבים. כדאי גם לשקול את תכולת הקלוריות של כל מזון אנושי ( אשר בטוח לכלב שלך) שאתה עשוי להאכיל את הכלב שלך, שכן אלה מוסיפים כמובן לצריכה הקלורית היומית של הכלב שלך.

הצורך הקלורי של כלבים

כמו בני אדם וכל בעלי החיים האחרים, כלבים זקוקים למספר מסוים של קלוריות כדי לשמור על אנרגיה ומסת גוף. כדי לקבוע את הצרכים הקלוריים של הכלב, יש לחשב את דרישת אנרגיית המנוחה (RER) ודרישת אנרגיית התחזוקה (MER) של הכלב ממשקל הכלב בקילוגרמים, או ק"ג.

כדי לחשב ק"ג, חלקו את המשקל בפאונד ב-2.2. לדוגמה, כלב במשקל 22 קילו הוא 10 ק"ג. כלב במשקל 60 קילו הוא 4.5 ק"ג. כלב במשקל 100 פאונד הוא 27 ק"ג.

דרישת אנרגיה למנוחה , או RER, היא האנרגיה הבסיסית הדרושה לשמירה על תפקודי גוף חיוניים כמו חילוף חומרים, מחזור הדם, נשימה ועיכול. כדי לחשב RER, הכפלו 70 במשקל הגוף בקילוגרמים המועלים ל-3/4 החזקה.

  • 70 * (BWkg) 0.75 = RER (קק"ל ליום)

RER אינו כולל אנרגיה נוספת הדרושה לפעילות, צמיחה ותחזוקת בריאות כללית. יש להכפיל אותו בגורמים מסוימים כדי להעריך את דרישת אנרגיית התחזוקה של הכלב או MER. MER של כלב הוא המספר המשוער של קלוריות הדרושות ביום. כדי לחשב זאת, הכפל RER ב-"X", המספר המייצג את צרכי האנרגיה הנוספים של הכלב.

  • X * RER = MER (קק"ל ליום)

כדי להעריך "X" ולחשב את הצרכים הקלוריים היומיומיים של הכלב, קחו בחשבון את רמת הפעילות של הכלב, שלב חייו וכל מצב בריאותי או נסיבות סביבתיות שעשויות להשפיע על צרכי האנרגיה.

הצרכים הקלוריים הכלליים של כלבים מפורטים כאן לפי משקל. לאחר שקבעתם את שלב חייו ורמת הפעילות של כלבכם, השתמשו במשקל הכלב שלכם בקילוגרמים כדי למצוא את צריכת הקלוריות המתאימה.

שלב בחיים

הצרכים הקלוריים משתנים לפי שלב החיים, ולכן לגורים יש צרכים שונים מאשר לכלבים בוגרים. בנוסף, כלבות בהריון או מיניקות זקוקות ליותר קלוריות מכלב בוגר ממוצע.

רמת פעילות

כלבים פעילים שורפים יותר קלוריות מאשר כלבים בישיבה, ולכן הם זקוקים ליותר קלוריות בכל יום. גזעי כלבים מסוימים עשויים בדרך כלל להיות פעילים יותר או פחות. הגזע של הכלב שלך יכול לעזור כקו מנחה אבל לא צריך להיות הגורם היחיד. העריכו את הפעילות היומית הממוצעת של הכלב שלכם.

מצב גופני

מצב הגוף של הכלב שלך הוא דבר חשוב שיש לקחת בחשבון. המלצות כלליות לצריכת קלוריות מבוססות על מצב גוף אידיאלי. אם הכלב שלך סובל מעודף משקל או תת משקל, עליך להאכיל את מספר הקלוריות הרשום למשקל האידיאלי של הכלב שלך.

התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת עזרה בקביעת משקל הגוף האידיאלי והצרכים הקלוריים של הכלב שלך. אם הכלב שלך צריך לרדת או לעלות במשקל, יש לעשות זאת בהדרגה ובפיקוח רפואי. בנוסף, הווטרינר שלך יצטרך להעריך את הבריאות הכללית של הכלב שלך ולוודא שאין מחלה בסיסית המשפיעה על משקל הכלב שלך.

כמות קלוריות ליום


WSAVA סיפקה התייחסות מהירה וקלה לצרכים הקלוריים עבור כלבים בריאים במשקל אידיאלי אם אתה רוצה לדלג על החישובים.

The Pet Food Alliance פרסמה מידע המפשט את תהליך הערכת ה-MER של כלב. המידע הבא מבוסס על פרסום זה 2 ויש להשתמש בו למטרות כלליות בלבד. התייעץ עם הוטרינר שלך לקבלת עזרה בהתאמה אישית של ה-MER של הכלב שלך.

רמת פעילות ממוצעת ומשקל אידיאלי

  • מעוקר/מסורס: RER * 1.6
  • שלם: RER * 1.8
  • נקבות בהריון: RER * 1.6-2
  • אמהות מניקות: RER * 2-6
  • גורים: RER * 2-3
  • קשישים: RER * 1.6 (התאמה לפי רמת פעילות וצרכים רפואיים)

שים לב שכלבים בעלי אנרגיה גבוהה , אתלטים וכלבי עבודה כנראה יזדקקו לקלוריות נוספות. התייעץ עם הווטרינר שלך מכיוון שצורכי הקלוריות משתנים בהתאם לסוג ותדירות הפעילות של כלבך.

יושבים, בעלי אנרגיה נמוכה וכלבים המועדים להשמנה: RER * 1.2-1.4

תת משקל: התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. ייתכן שלכלב שלך יש מצב בסיסי שגורם לירידה במשקל וייתכן שהוא יזדקק לבדיקה וטיפול לפני התאמת התזונה.

לחשב את זה ביחד

קחו בחשבון שיצו במשקל 10 קילו שהוא בן 12 עם רמת פעילות ממוצעת לכלב בכיר. נוכל לחשב את משקלה בקילוגרמים ( 10 * 2.2 = 4.5 ק"ג ), ולחבר את זה למשוואה הראשונה כדי לחשב את ה- RER שלה.

  • 70 * (4.5) 0.75 = 216.3 (קק"ל ליום)

לאחר מכן, בהתייחס לרשימת ערכי X שנקבעו על ידי Pet Food Alliance, נוכל לחבר 1.6 (מכיוון שהיא כלבה בוגרת) עבור X ואת ערך ה-RER המחושב שלנו כדי לגלות את ה-MER שלה.

  • 1.6 * 216.3 = 346.1 (קק"ל ליום)

זה 346.1 קק"ל ליום, או 173 קק"ל לארוחה.

לא כל הקלוריות שוות

פינוקי האכלה או שאריות שולחן יוסיפו לצריכת הקלוריות של הכלב שלך. ודא כי פינוקים וחטיפים מהווים רק 10 אחוזים או פחות מהצריכה היומית של הכלב שלך. תשעים אחוז מצריכת הקלוריות היומית של הכלב שלך צריכה להגיע מתזונה מלאה ומאוזנת . התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ בעת בחירת דיאטה לכלב שלך .

בעת בחירת דיאטה מסחרית, חפש דיאטות העומדות בתקני AAFCO לשלב חיי הכלב שלך (זה צריך להיות על התווית ). המלצות ההאכלה היומיות על התווית יכולות לשמש כהנחיה כללית והן בסדר עבור כלבים רבים. עם זאת, ייתכן שתצטרך להתאים את הכמות שאתה מאכיל בהתבסס על הצרכים של הכלב שלך. תוויות מזון לכלבים מפרטות בדרך כלל את הקלוריות לכל כוס או קופסת מזון. הקק"ל עשוי להתפרק גם לפי גרם.

מזון תוצרת בית לכלבים מסובך יותר. בנוסף לקלוריות, עליך לשקול תכולת חלבון, שומן ומים וכן את הכמות המתאימה של ויטמינים, מינרלים וחומרי תזונה אחרים. חיוני לעבוד עם וטרינר כדי לעצב תזונה ביתית מלאה ומאוזנת עבור הכלב שלך.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

דלקת חניכיים, היא מחלה שכיחה אצל חתולים. הסימנים הראשונים לדלקת חניכיים בחתולים יהיו ריח רע מהפה, נפיחות ואדמומיות.
זה ידוע שחתולים לא אוהבים מים. אבל כאשר אמבטיה היא בלתי נמנעת, שמירה על קור רוח תעזור לשניכם. הנה כמה טיפים לרחצה בטוחה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן