כלבים עם תוחלת חיים ארוכה ביותר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
צ'יוואווה

כאשר מדובר בגזעי הכלבים בעלי תוחלת החיים הארוכה ביותר, לרוב הגזעים הקטנים ביותר שורדים הכי הרבה זמן. כלבים קטנים בדרך כלל חיים יותר מגזעים גדולים, ומגיעים עד 16 שנים או יותר. אורך החיים הממוצע של כלב בינוני או גדול קרוב יותר ל-10 עד 13 שנים. אז אם אתה רוצה שנים רבות עם כלב, אל תבחר בגזע ענק  מפני שלעתים רחוקות הם חיים יותר משמונה שנים. גנטיקה גם היא יכולה  לשחק תפקיד בתוחלת החיים של הכלב.

 10 גזעי כלבים הידועים בתוחלת החיים ארוכה

צ'יוואווה 

הצ'יוואווה הוא אחד מגזעי הכלבים הארוכים ביותר. רבים שורדים את 15 השנים האחרונות, וחלקם חיים עד 20 שנה. אפילו כלבים זעירים דורשים שפע של פעילות גופנית, גירוי נפשי ואימון. הם בדרך כלל בריאים, אבל גזע זה עדיין נוטה לבעיות לב ועיניים. 

צ'יוואווה
צ'יוואווה

תחש

זה לא נדיר לפגוש כלב תחש מעל גיל 15. כלב תחש בשם שאנל קבע שיא גינס לכלב התחש החי העתיק ביותר. היא מתה בשנת 2009 בגיל 21. אבל לתחש יכול להיות בעיות בריאות הקשורות לגיל, במיוחד בעיות גב, שעלולות להחמיר על ידי השמנת יתר. 

כלב תחש

פודל צעצוע

 פודל הצעצוע החצוף והחכם יכול להפוך לחיית מחמד משפחתית נהדרת. אבל אל תזלזלו באנרגיה שלהם או בכמות הגירוי המנטלי שהם צריכים עבור המוח העסוק שלהם. זה לא נדיר שפודלי צעצוע מגיעים לגיל 18. אבל הגזע נוטה לבעיות אורטופדיות כמו גם הפרעות עיניים. 

פודל צעצוע
פודל צעצוע

ג'ק ראסל טרייר 

ג'ק ראסל טרייר הוא עוד גזע קטן שחי לעתים קרובות עד גיל 16. על פי שיאי גינס, ג'ק ראסל המבוגר ביותר היה ווילי, שהגיע לגיל 20 בשנת 2014. ג'ק ראסל גדל לעבודה, והם שומרים על הדחף והאנרגיה. 

ג'ק ראסל טרייר
ג'ק ראסל טרייר

שיצו

גזע ידידותי ומסתגל, בדרך כלל חי עד גיל 15 ומעלה. כלבים אלה גידלו להיות בני לוויה ודורשים רק טיולים יומיומיים קצרים וזמן משחק. הפרווה הארוכה שלה זקוקה לצחצוח יומיומי או דורשים גזירה קבועה. הגזע בריא בדרך כלל אך נוטה לבעיות אורטופדיות ועיניים.  

כלב שיצו
כלב שיצו

המלטזי

 המלטזי הוא בדרך כלל גזע קטן בריא במיוחד שיכול לחיות עד 15 שנים ומעלה. כלבים אלה משגשגים על חברה וחיבה, עם זאת, זה גם אומר שהם יכולים להיות מועדים לחרדת פרידה אם הם נשארים לבד לתקופות ממושכות. 

כלב מלטזי
מלטזי

יורקשייר טרייר

יורקשייר טרייר הם גזע צעצועים פופולרי ואינטליגנטי, אבל הם לא כלבי ברכיים. למרות שהם נאמנים ומלאי חיבה למשפחותיהם, יש להם תכונות משותפות לגזע טרייר, כולל אינסטינקטים חזקים של שמירה ואופי קולי ונבחני. זה לא נדיר עבור יורקי לחיות עד 15 שנים ומעלה. 

יורקשייר טרייר
יורקשייר טרייר

פומרניין

פומרנים ידועים כידידותיים אבל לפעמים קצת שתלטניים. כלבים אלה בדרך כלל נאמנים מאוד למשפחותיהם ועשויים לקחת על עצמם את התפקיד של כלב שמירה. למרות שהם יכולים להיות עזים, אימון עקבי יכול להפוך אותם לחיות מחמד משפחתיות נהדרות שיכולות לחיות עד 16 שנים ומעלה. 

פומרניין
פומרניין

שיבא אינו

לשיבא אינו ביחס לכלב בינוני, יש תוחלת חיים ארוכה, שמגיעה ל-16 שנים ומעלה. כלבים אלה נוטים להיות בעלי רצון חזק ומרוחקים, כך שהם לא מתאימים לכולם. אבל הם זן נקי, שקט ונאמן. והם בדרך כלל בריאים, למרות שחלק מהכלבים נוטים לאלרגיות. 

שיבא אינו
שיבא אינו

כלב בקר אוסטרלי

לכלב הבקר האוסטרלי (המכונה גם העקב הכחול) תוחלת חיים ארוכה בהשוואה לכלבים אחרים בגודלו. הכלב המבוגר ביותר שחי אי פעם היה כלב בקר אוסטרלי בשם בלורי שחי 29 שנים עד 1939. גזע אוסטרלי זה יכול להגיע בדרך כלל לגיל 16 ומעלה. כלבים אלה מבריקים עם דחף עבודה גבוה. הם משגשגים בבתים פעילים, משתתפים בספורט כלבים ופעילויות אחרות. 

בקר אוסטרלי
בקר אוסטרלי

גזעים שאולי תשקול להימנע מהם: באופן כללי, ככל שהכלב גדול יותר, כך אורך החיים קצר יותר. כלבי זאב איריים הם גזע הכלבים הגבוה בעולם. הם אחד הגזעים שיש להימנע מהם יחד עם הדנים הגדולים וכלבי ההרים הברניים . כל אחד מהכלבים הללו חי בממוצע עד גיל 7 או 8 בערך. כלבים מסוימים חיים יותר מאחרים, בעוד שגזעים מסוימים נוטים יותר לבעיות בריאותיות, כגון קוקר ספנייל , רועה גרמני ובולדוג. 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן