חופשה בחו"ל עם חיית המחמד- כל מה שצריך לדעת

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תעודת בריאות לחיית המחמד

מתכננים חופשה בחו"ל עם חיית המחמד שלכם? מה חשוב לדעת כשיוצאים מהארץ עם חיית המחמד? אילו אישורים אנחנו צריכים?
לאחרונה אנו שומעים יותר את המונח "דרכון לחיות מחמד", אך הוא יותר מונח מטפורי. במקום פנקס כחול או אדום עם שמות ותמונות, לחיית המחמד יש לדאוג לתעודת בריאות מישראל. חיות המחמד מחוייבות בתעודת בריאות בינלאומית שהונפקה על ידי הרשות המוסמכת. בישראל הרשות המוסמכת היא יחידת השירותים הוטרינרים המהווה יחידת סמך במשרד חקלאות ופיתוח הכפר.
למרות שדרכון אחד עשוי להביא אדם למספר מדינות, הדרישות לנסיעות של בעלי חיים משתנות מאוד בין יבשות ומדינות. התהליך יכול להיות יקר וארוך, לכן חשוב שנכיר את הנהלים במדינה אליה אנו טסים וניערך בהתאם לפני החופשה החלומית.במדריך הבא נעשה קצת סדר ונענה על שאלות אלו ואחרות.


בוחרים יעד לחופשה חלומית עם חיית המחמד שלכם

החלטתם שאתם רוצים לצאת לחופשה משפחתית עם חיית המחמד שלכם, איזה כיף. מה עכשיו ?

דרישות שיש לקחת בחשבון

  • דרישות וטרינריות במדינת היעד – חשוב לבדוק עם השירותים והווטרינרים במדינת היעד מהן הדרישות, על מה צריך להצהיר? בדיקות , חיסונים, טיפולים ועוד. לבירור פרטי הקשר עם השירותים הווטרינריים במדינת היעד, ניתן לפנות לשגרירות בישראל. 
  • הגבלה של גיל מינימלי – האם במדינת היעד יש הגבלת לכניסת בעלי חיים.
  • הגבלה של גזע מסויים – האם גזע הכלב או החתול שלי מורשה להיכנס למדינת היעד
  • אופן הזיהוי של חיית המחמד
  • תנאים והנחיות של חברת התעופה – האם לחברת התעופה יש תנאים מיוחדים להטסה של חיית מחמד.

שימו לב , חלק מהדרישות אורכות זמן ולעיתים זמן ההמתנה ארוך. יש לקחת בחשבון שבתקופה של חגים או חופשים, העומס יהיה גדול יותר ולכן כדאי להתחיל בתהליך כמה שיותר מהר.

דרישות במדינות היעד השונות

האיחוד האירופי

האיחוד האירופי היה חלוץ בעיקר בכל הנוהל הזה של דרכוני חיות מחמד שמאפשר לבעלי חיים לנוע בחופשיות רבה יותר עם בעליהם ברחבי האיחוד האירופי ובריטניה.
במדינות כמו רוסיה או סין, הייתם רואים דרכונים לחיות מחמד, אבל הם באמת לא מסמך רשמי, כמו דרכון אנושי. זה יותר איחוד של כל המידע על חיית המחמד. ארה"ב לא מחייבת את דרכון חיית המחמד בכלל.

אחת ההטבות של האיחוד האירופי היא שהנסיעה קלה למדי לבני אדם וחיות המחמד שלהם בתוך מדינות אלו. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לוודא שחיית המחמד שלך – המוגדרת באיחוד האירופי ככלב, חתול או חמוס – מעודכנת לגבי חיסוני כלבת, ולשמור את הניירת הזו איתך למקרה שתחצו גבול .

ניתן להנפיק דרכונים לחיות מחמד של האיחוד האירופי רק על ידי וטרינרים מאושרים במדינות החברות באיחוד האירופי. אלה מבריטניה, ארה"ב או מדינות אחרות לא יתקבלו.
כל חיית מחמד העוברת ממדינה זרה לאיחוד האירופי חייבת להיות עם שבב מיקרו, מחוסן נגד כלבת ומעל לגיל 12 שבועות. אם אתה מגיע מארצות הברית, תצטרך למלא את הטופס נספח II שהונפק על ידי APHIS.

ארצות הברית

הובלת בעלי חיים לארצות הברית היא התחום של שירות הפיקוח על בעלי חיים ובריאות הצומח של משרד החקלאות, המכונה APHIS. המחלקה מגדירה "חיות מחמד" ככלבים, חתולים, ארנבות, חמוסים, קיפודים ורוב הקטגוריות של זוחלים, דו-חיים ומכרסמים. בעלי חיים אלו חייבים להיות בבעלות אדם פרטי ואינם מיועדים לניסויים מדעיים או למכירה חוזרת.
יש חריג אחד גדול להנחיות לחיות מחמד. אם יש לך ציפור מחמד, תצטרך לספק מידע נוסף לווטרינר המוצב בנמל מאושר.
באתר האינטרנט של APHIS יש מידע מועיל על הובלת בעלי חיים למדינה וממנה, כמו גם בין מדינות וטריטוריות, מכיוון שלמקומות כמו הוואי ופורטו ריקו יש תקנות מחמירות יותר. יש חריגים מדי פעם לכללים במקרים של חירום. כרגע, בעלי חיים המובאים מאוקראינה יכולים לסדר את הניירת שלהם מהר יותר בגלל המצב שם.

בריטניה

בריטניה כבר אינה חלק מהאיחוד האירופי, יש כעת דרישות שונות להכנסת חיית מחמד לארץ. כללים אלה חלים על אנגליה, סקוטלנד ווילס ולא על צפון אירלנד, לה יש מדיניות משלה המתוארת כאן.
חתולים וכלבים הנוסעים כחיות מחמד לבריטניה חייבים להיות עם שבב מיקרו, מחוסנים נגד כלבת ובעלי "דרכון" תקף של חיית מחמד או תעודת בריאות.
מכיוון שזהו אי, בריטניה אוכפת את חוקי הובלת בעלי החיים שלה בקפדנות.
עקבו מקרוב אחר ההנחיות של ממשלת בריטניה – תוכלו לראות אותן כאן.
בריטניה גם מזרזת כעת את תהליך הובלת חיות המחמד מאוקראינה.

אוסטרליה

באוסטרליה, מחלקת החקלאות, המים והסביבה (DAWE) מטפלת בקריטריונים של טיול בעלי חיים. כל האומות ממוקמות באחת משלוש קבוצות.שתי הקבוצות הראשונות מורכבות ממדינות סמוכות ואיים באוקיינוס ​​השקט, קבוצה שלוש המונה את רוב המדינות החברות באיחוד האירופי, איים רבים בקריביים, קנדה וארצות הברית.
ניתן להביא חתולים וכלבים ,אין בעלי חיים אחרים ממדינות מאושרות כחיות מחמד, אך הם יהיו כפופים להסגר של 10 ימים במתקן ההסגר של Mickleham Post Entry במלבורן.
פשוט להגיע לארץ לא יספיק. תצטרך להבטיח הזמנה עבור חיית המחמד שלך ב-Mickleham ולשלם את העמלות הנחוצות לטיפול בחיית המחמד שלך. זה מתחיל בעמלת יבוא של $1,200 AUS (894$).

תהליך קבלת תעודת בריאות לחיית המחמד שלך

לאחר שבדקתם את הדרישות הוטרינריות במדינת היעד, יש לפנות לוטרינר ולהציג בפניו את הדרישות הרלוונטיות. תוקף תעודת הבריאות 10 ימים מרגע החתימה, או מועד אחר כפי שנקבע בדרישות הוטרינריות של מדינת היעד.

  • חיסון נגד כלבת – אם נדרש במדינת היעד. כעיקרון , כל בעל חיים שמוטס לחו"ל חייב להיות מחוסן. חיסון זה נדרש עבור כלבים וחתולים. החיסון תקף לשנה
  • הנפקת תעודת בריאות – הורידו את מודל תעודת הבריאות העדכנית מאתר האינטרנט.כל הדרישות מפורטות בתעודת הבריאות .
    כדאי לבדוק בשירותים הווטרינריים של מדינת היעד שהתעודה שבידכם היא העדכנית ביותר. 
  • בדיקות וחיסונים – יש לגשת לוטרינר המטפל לפני הטיסה ,לאחר הבדיקות והחיסונים הנדרשים הוטרינר ימלא את התעודה ויחתום כנדרש.
  • בדיקות דם – אם קיימת דרישה במדינת היעד לבדיקת דם , על הוטרינר לבצע דגימת דם לחיית המחמד על פי הדרישה. במדינות מסוימות יש לבצע בדיקת דם חודש לאחר החיסון, שימו לב.
    תוצאות הבדיקה יופיעו במאגר כלבים על פי מספר השבב וכן ישלחו לוטרינר ואל הבעלים.
  • החתמת תעודת בריאות במשרד הוטרינרי הממשלתי – יש להגיע אל משרדי השירותים הווטרינריים הממשלתיים לקבלת אישור לתעודת הבריאות לאחר שוטרינר המטפל חותם על התעודה. 

מה צריך לצרף לבקשת תעודת הבריאות

בשלב קבלת תעודת הבריאות יש להביא:

  • אישור תשלום אגרה
  • תוצאות בדיקות דם/טיפולים של בעלים החיים (אם נדרש במדינת היעד )
  • הצגת רשיון החזקת כלב בתוקף מהעירייה
  • מודל תעודת בריאות רלוונטי למדינת היעד אליה אתם נוסעים מלא וחתום על ידי הוטרינר הפרטי המטפל בחיית המחמד שלכם.

אפשר להתחיל לארוז

יש לכם תעודת בריאות עבור חיית המחמד שלכם, בשעה טובה! עכשיו אפשר להתחיל לארוז. יש לקחת אתכם את התעודה החתומה ולהחזיקה במקום זמין במהלך הנסיעה לחו"ל. בכל משך השהות בחו"ל יהיה עליכם להציג את התעודה במעמד הצ'ק אין וייתכן שגם בפני רשויות מדינת היעד.
בנוסף לקניית דברים חדשים, כדאי להחזיק גם בדברים ישנים. צעצועים וחטיפים אהובים הם חובה לטיולים, ובעלי חיים רבים מתנחמים בפריט בעל ריח מוכר חולצת טריקו של הבעלים בתוך המנשא שלהם.

מאלף הכלבים והסופר בש דיברה, שעבד עם החברים הפרוותיים של מפורסמים כמו מריה קארי ושרה ג'סיקה פרקר, מאמין שלעולם לא מוקדם מדי לגרום לחיות המחמד להרגיש נוח יותר בנסיעות, אפילו למרחקים קצרים. "בעיקרון, אתה צריך להכין את חיית המחמד שלך לטיולים דמיוניים שתעשה", הוא אומר."ברגע שכלב או חתול מאומנים בכלוב הם נהנים להיות בו. אתה יכול לעשות זאת על ידי תכנון טיולים מיוחדים, לנסוע ברכב, או לבקר חברים, או אפילו סוף שבוע בבית מלון".

מה שנשאר לכם כעת זה רק ליהנות , חופשה נעימה !

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן