תזונה טבעית לכלבים: מומלץ או שפחות?

התזונה הטבעית ידועה לעתים כ"האכלת טבעית" והיא כוללת מזונות טריים מן החי ומן הצומח, ובעיקר בשר טרי, עצמות, פירות וירקות. אם אתם בוחרים בתזונה הטבעית, יש לכם שתי אפשרויות: להכין אותו בעצמכם, בבית, ממש כמו שאתם מכינים לעצמכם את האוכל שלכם, או לחילופין לרכוש אותו ממבחר של חברות בולטות בתחום כמו אבוריג'ינל או קאניס נייצ'ר.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל טבעי כלבים

לאחרונה נולד טרנד חדש בעולם אוכל לכלבים, והוא התזונה הטבעית. הטרנד עורר מחלוקות, והוליד מחנות של תומכים נלהבים, וגם של כאלה שממש לא. החלטנו לבדוק עבורכם על מה הבלאגן. מה טוענים תומכי התזונה הטבעית ומה יגידו מתנגדיהם, אנשי המזון היבש. ספוילר: לצד היתרונות שלה, לתזונה הטבעית יש לא מעט חסרונות ששווה לקחת בחשבון. הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שתאכילו את הכלב שלכם בתזונה טבעית.

למה מתכוונים כשאומרים תזונה טבעית?

התזונה הטבעית ידועה לעתים כ"האכלת טבעית". והיא כוללת מזונות טריים מן החי ומן הצומח, ובעיקר בשר טרי, עצמות, פירות וירקות. אם אתם בוחרים בתזונה הטבעית, יש לכם שתי אפשרויות. האחת, להכין אותו בעצמכם, בבית, ממש כמו שאתם מכינים לעצמכם את האוכל שלכם. או לחילופין, לרכוש אותו ממבחר של חברות בולטות בתחום כמו אבוריג'ינל או קאניס נייצ'ר.

שיטת התזונה הטבעית מבוססת על שיטה אחרת, שהתפתחה באוסטרליה בשנות האלפיים. לשיטה קוראים BRAF, והיא נוסדה על ידי וטרינר מומחה תזונה אוסטרלי בשם ד"ר איאן בילינגהורסט. השיטה זו, כפי שהיא נקראת בשמה המלא Biologically Appropriate RAW Food, מבוססת על הטענה שתזונה המבוססת על בשר טרי, עצמות, פירות וירקות תואמת מבחינה ביולוגית לכלב שלכם.

היתרונות של תזונה טבעית לכלבים

ערכים תזונתיים

נמצא כי ברוב המקרים, חלבון שמקורו בתזונה טבעית טרייה איכותי יותר מאשר זה שמכילים רוב המזונות יבשים. בנוסף, המזון הטבעי מכיל כמות גבוהה במיוחד של חלבון ביחס למזונות היבשים.

שמירה על משקל גוף תקין

אחד היתרונות הבולטים והרווחים בקרב הדוגלים בשיטת אוכל טבעי לכלבים הוא שלאור העובדה שאתם הם שמכינים את המזון לכלב, יש לכם שליטה טובה יותר במה הכלב שלכם אוכל. בדגש על הכמויות והמרכיבים שאתם מספקים לכלב שלכם. שליטה זו בכמויות מסייעת במקרים מסוימים לשמירה על משקל גוף תקין.

שריפה לעומת מזון נא

היתרון המשמעותי ביותר של תזונה טבעית לעומת מזון יבש היא שהמזון היבש מיוצר בשיטה של חימום בטמפרטורות גבוהות במיוחד (שריפה), דבר שפוגע באיכות המרכיבים בערכים התזונתיים של המזון.

דגנים ומגדילי נפח

בחלק מאותם סוגים של אוכל יבש לכלב, מוסיפים לפעמים רכיבים שמטרתם להגדיל את נפח המזון, בכללם חיטה, תירס וסויה שידועים כמעלים את הסיכון להופעת אלרגיות שונות אצל כלבים. עם זאת, חסרון זה חלקי בלבד. משום, שניתן למצוא בשוק מגוון גדול של אוכל יבש איכותי לכלבים שאינו מכיל חיטה, תירס או סויה. וכן, אוכל יבש לכלבים שלא מכיל דגנים. כאלה תוכלו למצוא אצלנו בבראונפילד במגוון רחב במיוחד מבית המותגים המובילים בשוק.

חומרים משמרים

עוד יתרון של התזונה הטבעית הוא היעדר תוספת של חומרים משמרים. כמו שלעתים מכילים מזונות יבשים לא איכותיים, זאת בשביל להאריך את חיי המדף של המוצר. גם כאן, חשוב לדעת שבאוכל יבש לכלבים מסוגים איכותיים, לא תמצאו תוספת של חומרים משמרים, כמו לדוגמה במזונות המיוצרים על ידי מותגים מובילים.

חסרונות של תזונה טבעית לכלבים

אז על מה כל הבלאגן? איך זה שהמזונות הטבעיים לא נחטפים מהמדפים ומוציאים את המזון היבש מהמשחק?

הסיבה הראשונה, ואולי המרכזית ביותר, היא שתזונה טבעית עלולה להיות מסוכנת מאוד לבריאות. (של הכלב ואף שלכם). העיסוק בה מסורבל, וחשוב מכך – זה יקר יותר. להלן כמה מהחסרונות העיקריים של התזונה הטבעית, קראו והחליטו בעצמכם.

חיידקים אוהבים מזון טבעי, ומאוד

כשאתם מתעסקים בבשר נא, בדגים נאים ובעוד חלקים שונים של חיות שלא עברו בישול, החיידקים חוגגים. המזון הטבעי הוא כר פורה לבקטריות שעלולות, לעתים, להוות סכנת חיים. סכנה זו לא קיימת בכלל באוכל יבש לכלבים, זאת הודות לתהליך הייצור שלו, שהוא מבוקר לכל אורכו ומיוצר בתנאים סטריליים לחלוטין ועובר בישול בטמפרטורות גבוהות שמשמידות כל אפשרות לחיידקים להתפתח. חשוב לציין שהסכנה קיימת בין אם אתם קונים מזון טבעי המיוצר על ידי אחד היצרנים המוכרים. ועל אחת כמה וכמה אם אתם מכינים אותו בבית. חיידקים בבית זה לא צחוק, זה מסוכן גם לכלב שלכם אך לא פחות עבורכם. אז אולי עדיף לא לתת להם להיכנס אליכם הביתה.

אנחנו לא וטרינרים

עניין זה נוגע למי שמכין את האוכל בעצמו. אלא אם כן אתם וטרינרים מוסמכים, או מומחי תזונה לכלבים, כנראה שאין לכם את כל הידע המקצועי הדרוש כדי לשלוט בכמויות של הרכיבים והערכים התזונתיים הדרושים כדי לשמור על הבריאות התקינה של הכלב. במעבר לתזונה טבעית, עוברת גם האחריות לבריאות של הכלב שלכם עליכם, ורק עליכם. מיותר לציין שדיאטה מבוקרת ומאוזנת היא דבר חשוב מאין כמוהו, אם לא החשוב ביותר בשמירה על הבריאות של הכלב שלכם ועל תוחלת החיים שלו.

תזונה טבעית יקרה יותר

העלויות הגבוהות הכרוכות במעבר לתזונה טבעית הן אחת הסיבות שגורמות לרבים וטובים לא לעשות את זה. מזון טבעי יקר יותר משמעותית ממזון יבש לכלב. וזו הוצאה שצריך לקחת בחשבון לצד הוצאות נוספות שכרורות בלגדל כלב. יוקר המחייה חוגג, המחירים נמצאים בעליה מתמדת. ובמקרה הזה, זה כנראה לא שווה את היתרונות שהתזונה הטבעית מביאה איתה.

התזונה הטבעית יכול להיות מסורבלת ולגזול לא מעט זמן

אם בחרתם לרכוש מזון טבעי מוכן, תצטרכו להקפיא אותו מיד לאחר הקנייה. כשתרצו להאכיל את הכלב שלכם, תידרשו לתכנן ולהפשיר אותו מבעוד מועד ולשמור אותו במקרר. לעתים אפילו לכמה ימים רצופים. אם חושבים על זה רגע, יש מצב שמזון נא לכלבים זה לא דבר שבא לכם לפתוח את המקרר ולראות שנמצא שם ליד החלב שלכם. לדעתנו, גם לא להריח.

האם זה באמת מה שטבעי ונכון ביולוגית לכלב שלכם לאכול?

אנחנו חיים במאה ה-21. והכלבים שאנחנו מכירים היום, רחוקים מאוד אבולוציונית מאבות אבותיהם ואמהות אמותיהם שחיו באופן פראי בטבע והיו ניזונים מציד. תהליך הביות שעברו הכלבים, זה שהפך אותם מחיות טרף לחברים הכי טובים שלנו, אלה שמתכרבלים איתנו במיטה ומשחקים עם התינוק שלנו במתיקות, שינה דבר או שניים באופי שלהם. וכך, גם את הגנטיקה שלהם. אז בין אם אתם קונים מזון טבעי לכלב, או מתכננים להכין אותו בעצמכם, דעו שיש טענה רווחת שהתזונה הטבעית כמו בפרא כבר לא בהכרח מתאימה להם. ישנם היום אפילו מזונות טבעוניים לכלבים כמו בנבו.

הגעתם עד לכאן ואתם עדיין לא בטוחים מה עדיף – אוכל יבש או תזונה טבעית לכלבים?

אנחנו כאן כדי לקצר לכם. היתרון העיקרי של התזונה הטבעית הוא חסרונו העיקרי של המזון היבש. והוא: תהליך השריפה שעובר המזון עלול להרוס את הערכים התזונתיים, דבר שלא קורה כשמדובר במזון נא. מצד שני, המזון היבש לכלב הוא משמעותית פחות יקר. הוא לא דורש הכנות מוקדמות והוא גם בריא וטעים (אם אתם בוחרים מזון איכותי לכלב). בשורה התחתונה, לפני שתקבלו החלטה כדאי שתקחו בחשבון את כל השיקולים הרלוונטים ותבחרו את התזונה הטובה ביותר עבור הכלב שלכם – מבחינת הבריאות, הנוחות וכמובן, העלות.

בהצלחה!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

למרות שהם אינם נטולי סיכון, הרדמה והרגעה ממלאות תפקידים חיוניים בהליכים וטרינריים של חתולים.
בעלי ציפורים חייבים כל הזמן לחפש סימנים לכך שחיות המחמד שלהם נהיות חולות. התסמינים העדינים ביותר יכולים להיות "דגל אדום"

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן