אימוץ חתול מהרחוב? על מה כדאי להקפיד

עברתם ברחוב, ראיתם חתול קטן ומתוק מציץ אליכם מאחורי פחי האשפה והחלטתם לאמץ אותו ולהעניק לו בית חם? הדרך מחתול רחוב לחתול בית הוא לא פשוט ודורש המון סבלנות - קבלו 5 טיפים שיקלו עליכם בתהליך
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אימוץ חתול

אימוץ חתול רחוב שונה מאשר אימוץ חתול ביתי. לחתולי רחוב מנהגים הישרדותיים, הם אינם בוטחים בכם ואינם בטוחים במקומם. מכם נדרשת המון סבלנות, זהירות ואהבה, עד שיסתגלו לחוקי הבית ולבעליהם החדשים. על מה חשוב להקפיד, כיצד מלמדים אותו לא לנשוך, לסרוט ולשמור על הניקיון?


מאמצים חתול מהרחוב? אל תאיצו בו – הניחו לו להתקרב אליכם בקצב שלו

קראו עוד: בעלי חתולים? כך תמנעו את המחלה הבאה

5 טיפים שיקלו עליכם בתהליך אימוץ חתול רחוב

1. היכרות עם הסביבה והבית:

ראשית, חשוב להבין כי החתול משנה לחלוטין את שגרת חייו. מחתול עצמאי וחופשי המורגל במרחבים, הוא נסגר בחלל קטן ותחום ועם בני אדם שאינו מכיר. לכן חשוב להכיר לו את הבית באופן הדרגתי, בתחילה חדר אחד בלבד. לאפשר לו לחקור כל פינה ביסודיות, ולאט לאט להכיר לו גם את שאר חלקי הבית.

מומלץ לתלות ברחבי הבית חוטים עם צעצועים בקצה, או משחקים קטנים. כך שהבית יהפוך לממלכה מעניינת ומרתקת, מלאת הרפתקאות ושעשוע.

2. עושים היכרות עם הדיירים:

במהלך חייו ברחוב, החתול הורגל להתרחק מבני האדם. כיום הוא לפתע אמור לחלוק איתם חלל סגור ולקבל את מרותם. חתולים רבים יתנגדו לכך, יחושו מאויימים מכם ויסתגרו בפינה צדדית. אל תאיצו בחתול. הניחו לו להתקרב אליכם בקצב שלו, וקבלו את העובדה שמדובר בתהליך ארוך הדורש סבלנות. בשום פנים ואופן אל תרימו את החתול בכוח או אלצו אותו להתקרב אליכם. נסו לזרוק לעברו צ'ופרים ולצפות בו אוכל. בכל פעם צמצמו את המרחק בין החטיף לביניכם. עד שתראו שהחתול מתקרב אליכם מיוזמתו וללא חשש.

כאשר רכשתם את אמונו, נסו לארגן לו שגרת יום קבועה – שעת משחק, שעת האוכל, שעת הטיול וכו'. הדבר יפתח אצל החתול את הביטחון ותחושת המוכרות.

3. מחנכים לצרכים:

יש לארגן לחתול ארגז חול ולהקפיד לנקות אותו מדי יום. חתולים רבים סולדים מריחות ניקיון חזקים מדי, ריח שתן וצואה, ומרקמים מסוימים של חול, ולכן נמנעים ממנו. חשוב להקפיד לשמור על הארגז נקי, מאוורר ומותאם לחתול. מצאו היכן החתול מעדיף לבצע את צרכיו (שטיח? רצפה? ספה?). נסו לדמות בארגז החול את המשטח- הניחו שטיח ישן, מרצפות חרסינה או בד הדומה לספה.

מבחינת מיקום, כדאי לאתר ולמצוא את המקום האהוב על החתול, ודווקא שם להניח את ארגז החול. יחד עם זאת, מומלץ שהארגז יונח במקום שקט יחסית. חתולים, ובעיקר חתולי רחוב, עלולים לחשוש לבצע את צרכיהם בקרבת בני אדם או בעלי חיים אחרים. החתול ממשיך לבצע את צרכיו במקום ספציפי בבית? הניחו שם את קערות האוכל והשתייה שלו. הוא כבר יפסיק.

4. נמנעים מנשיכות:

משחקים עם החתול והוא נושך אתכם? לא תמיד הוא יודע להבדיל בין משחק לתקיפה. גם כשכן- אין לו דרך לדעת שהמגע שלו לא נעים לכם. צריך להבין שהחתול גדל ברחוב, ולכן הוא אינו מורגל בסוג כזה של מגע, ליטוף או קרבה, לאחר שרוב חייו נמנע מקשר עם בני האדם. אם הוא נושך, אמרו בטון ברור וסמכותי "לא".

בכל מקרה, מומלץ לשחק עם החתול בצעצועים בלבד ולא עם הידיים. צעצועים כגון חוט קשור למקל, רעשן ארוך וכו', עדיפים משום שיש מרחק בין הצעצוע ליד.

5. נזהרים משריטות:

סביר מאוד להניח שתחביב אהוב ביותר על החתול הוא השחזת הציפורניים בכריות הספה- ואותה הסבירות היא שזה לא מאוד מוצא חן בעיניכם. אז למנוע מהחתול לגרד לחלוטין לא ניתן, וגם לא מומלץ, כי הם נהנים מכך, משתעשעים ופורקים אנרגיות. לכן כדאי לנתב את אנרגית הגירוד שלהם לעמוד גירוד ייעודי המותאם במיוחד לכך. העמידו את עמוד הגירוד במקום נגיש ובכל פעם שהחתול יתגרד וישחק איתו, שבחו אותו בליטוף ובצ'ופר.

אם החתול נמנע מלהתקרב לעמוד, השתתפו במשחק והעבירו את הצעצועים לעמוד הגירוד, או גרדו אותו בעצמכם. באם החתול בכל זאת מתקרב לרהיטים, הרימו אותו בעדינות והניחו אותו אל מול עמוד הגירוד בתוספת "לא" סמכותי. 

לקריאה נוספת: 

מה הסיבות שהחתול שלך לא עושה צרכים בארגז החול

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

איך בוחרים את סוג המזון המתאים לכלב? מה מותר ומה אסור לו לאכול?
הדרישה לטיפול בבעלי חיים באמצעות ההומיאופתיה גוברת מאוד בשנים האחרונות. מהי שיטת טיפול זו וכיצד היא מסייעת בריפוי

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן