תסמונת טום וג'רי: הצלילים שגורמים להתקפים בחתולים

מחקר חדש מתריע מפני תסמונת טום וג'רי, במסגרתה סובלים חתולים מהתקפים ואיבודי הכרה כתגובה לצלילים פשוטים שנשמעים ברחבי הבית, כמו הקלקה על עכבר המחשב והקשה של ביצים קשות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email



אם אי פעם נחרדתם מצליל חריטת ציפורניים על גבי לוח או שיוף סכינים, תוכלו להזדהות עם המחקר הבא. חוקרים מהמרכז הווטרינרי דיוויס בלונדון מצאו כי צלילים מסוימים עלולים לגרום להתקפים ואף לאיבוד הכרה ממושך בקרב חתולים מבוגרים.



חתול מגזע בירמן. כמעט שליש מהחתולים שסבלו מהתקפים היו מגזע זה


התופעה שמכונה גם כ'תסמונת טום וג'רי' – בעקבות הדמיון הרב לתגובתו המופתעת של טום לרעשים חזקים – עשויה להופיע כתגובה לצלילים מתדרים שונים, שאינם מזוהים כחזקים וגבוהים: אחד החתולים שנבדקו במחקר סבל מאיבוד שיווי המשקל כתגובה לצלילי תיפוף חוזרים, חתול נוסף סבל מהתקפים לאחר שנחשף לרעשי הקלקה על עכבר המחשב או הקשה של ביצים קשות, ואפילו הרעש שנובע מדפדוף של דפי העיתון גרמו לחתולה לרוץ במעגלים ולהיתקל בחפצים שונים בבית. המחקר שפורסם בכתב העת הווטרינרי Feline Medicine and Surgery מפרסם כי בין החתולים שנבדקו, נמצאו רגישויות לצלילים של רשרוש שקיות, הקלדה על מקלדת, חיכוך בין כף מתכת לקערת אוכל העשויה מקרמיקה ואפילו הרעש שנשמע בעת קימוט של נייר אלומיניום.


ההתקפים שאותרו באמצעות שאלונים שהופצו באתרים לאוהבי חתולים, פורומים מקצועיים וקבוצות פייסבוק, מתבטאים במגוון תסמינים החל מעוויתות בשרירים ועד למצבים חמורים של איבוד הכרה למשך דקות ארוכות.


כמעט שליש מהחתולים שסבלו מהתקפים היו מגזע בירמן


התסמונת עלולה להופיע בקרב כל החתולים, אבל גזע שכיח במיוחד שהופיע בכ- 30 מתוך 96 החתולים שנבדקו היה הבירמן, חתול מבוית ואינטליגנטי. הגיל הממוצע של החתולים שלקו בתסמונת עמד על 15 שנים, אך החוקרים מדווחים כי  התסמונת עלולה להופיע גם בחתולים צעירים יותר.


יכולת השמיעה המופלאה של החתולים מתגלה כיתרון אבולוציוני על פי ד"ר מארק לורי, מומחה ממרכז הווטרינרי דיווויס שערך את המחקר: "חולדות ועכברים מתקשרים ביניהם בטווח תדרים גבוה מאוד, מה שגרם לחתולים לפתח יכולות שמיעה יוצאות דופן בכדי לצוד את טרפם טוב יותר".


צמצום החשיפה לרעשים הבעייתים ונטילת תרופות שמשמשות לשליטה בפרכוסי אפילפסיה עשויים להגביל את התרחשותם של ההתקפים – כך נמצא על פי בדיקה שנערכה במדגם קטן של אוכלוסיית המחקר.
 

קראו עוד: חתולים שחורים – יותר ממזל רע

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

עומדים להפוך לסבא או סבתא? מזל טוב! בתוך פחות משלושה שבועות האוגרת ההריונית שלכם תמליט גורים חמודים
לאחרונה, נפוץ ברשתות החברתיות גל שמועות לעניין תופעות לוואי בכלבים לאחר חיסון בתרכיב כלבת Nobivac rabies מתוצרת חברת MSD
אם אתה רוצה לחלוק את הבית שלך עם חתולים וכלבים כאחד , חפש גזע כלבים שבדרך כלל ידידותי לחתולים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן