תינוקות וחתולים: מה סוד הקסם ביחסים ביניהם

כיצד להרגיל את החתול לתינוק חדש שהגיע הביתה ולהביא ליחסים הרמוניים? המדריך המלא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

חתולים ותינוקות מנהלים יחסי דו-קיום לא מאתמול. עם זאת, כאשר תינוק חדש מצטרף למשפחה שאחד מחבריה הוותיקים הוא חתול – כדאי לנקוט במספר אמצעי זהירות:

כך רצוי לפעול לפני הגעת התינוק:

1. שמרו על ההיגיינה שלכם ושל החתול

בזמן ההריון השתדלו להשאיר את החתול שלכם בבית כדי שלא יבוא במגע עם חתולי השכונה. זאת במטרה למנוע הידבקות בטוקוסופלסמה. בכל מקרה, הקפידו ללבוש כפפות כאשר אתם מנקים את ארגז הצרכים שלו וגם כאשר אתם מטופלים בגינה הידועה כחביבה על חתולים.

2. הגבילו את התנועה של החתול

חתולים רבים לא אוהבים שינויים והכניסה של תינוק חדש לבית ודאי תעורר התנגדות מצידם. נצלו את תהליך ההריון כדי להתחיל להרגיל אותם לרעיון. ניתן להשמיע להם קולות של תינוק כדי שיתרגלו לצלילים החדשים. כמו כן, הכינו מבעוד מועד את האזור שמיועד לתינוק ותנו לחתול זמן לערוך היכרות איתו לפני שתגבילו את הכניסה שלו לאזורים מסוימים, כגון פינת ההחתלה או העריסה. לפחות חודש לפני שהתינוק מגיע למדו את החתול שלאזורים האלה – הוא לא נכנס.

3. הפרד ומשול

הרחיקו את ארגז הצרכים של החתול ממקום שהייתו של התינוק. במידה והוא ממוקם בחדר שבו אמור להיות התינוק, עשו זאת בהדרגה – הזיזו מספר סנטימטרים בכל כמה ימים במשך חודשי ההריון – עד שלאט לאט הארגז יגיע למקומו החדש. אם תעשו זאת מהר מדיי, יכול להיות שהחתול ימשיך לעשות את צרכיו במקום הישן.

4. שנו את ההרגלים המשותפים בהדרגה

תינוק גונב את רוב תשומת הלב וכדי למנוע מהחתול להפוך לאח קנאי כדאי שתרגילו אותו מראש לשינוי בהרגלים. כל פעילות שעשיתם עם החתול לפני התינוק ונראה לכם שלא תוכלו לעשות יותר, כגון הברשה, משחק ושינה משותפת– הרגילו אותו לשינוי לפני הלידה.

חתול ותינוק יחד

כך רצוי לפעול לאחר שהתינוק הגיע הביתה:

1.ערכו היכרות מסודרת

כשאתם מגיעים הביתה מבית החולים עם התינוק, השתדלו לערוך את ההיכרות הראשונה שלו עם החתול בחדר שקט ללא הפרעות וללא אנשים אחרים. כך המפגש הראשוני ביניהם יהיה נעים וחיובי ובעיקר – ישאיר טעם לעוד.

2. הרגילו את החתול לריח

הניחו לחתול שמיכה או פריט לבוש של התינוק שהוא יוכל לחקור, ללמוד את הריח. כך הוא יתרגל אל הריח ולא יהיה מאויים מגורם חדש שאינו מכיר ואף ירגיש קרוב יותר אליו.

3. הפרד ומשול

וודאו שאזור השינה של התינוק הוא מחוץ לתחום של החתול. התינוק אינו יכול עדיין להסיט את פניו ולזוז אם החתול יתכרבל לצדו ויחסום לו את דרכי האוויר. מומלץ לסגור את דלת החדר או לחסום את כניסת החתול אליו. זה גם ימנע מהחתול לעשות את צרכיו בעריסה – דבר שעלול לקרות במידה והוא יהיה בלחץ.

4. תשומת לב לחתול

כשהתינוק ישן והכל רגוע – זה הזמן לבלות עם החבר הוותיק שלכם – החתול, ולהראות לו שלא שכחתם אותו ושהוא עדיין חלק מהמשפחה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

פרויקט מדהים של כלבים המאולפים להגן על החיות בר מפני ציידים שבה את ליבנו
עכברים וחולדות שייכים למשפחת המכרסמים, עם זאת, המזון שהם אוכלים ואוהבים שונים מאחד לשני.
אז הכלב שלך מזדקן, ועם הגיל, גם הדרישות התזונתיות שלו משתנות. מה תאכיל את הכלב המבוגר שלך? קרא כאן!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן