אוהבים חתולים? 6 סימנים לכך שאתם בשלים לגדל אחד משלכם

כבר זמן מה שאתם משתעשעים במחשבה האם להכניס הביתה חתלתול חמוד? ייתכן שתהליך ההבשלה שלכם הגיע לסיומו. כך תדעו בוודאות שאתם מוכנים לגדל חתול
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוהבים חתולים

להכניס חבר פרוותי הביתה זה לא עניין של מה בכך. זה כרוך בהוצאות כספיות, אחריות, מחוייבות, זמן ואנרגיות. אם אתם מזדהים עם 6 ההיגדים הבאים כנראה שאתם מוכנים:

אין לכם דעות קודמות על חתולים

לחתולים יצא מוניטין של חיה לא חברותית אך יש לציין כי מדובר בהכללה גסה. חתולים הם מאוד הישרדותיים ומעטפת ההגנה הקשיחה שלהם עלולה להתפרש בצורה לא נכונה. ברגע שהחתול מסתגל לאנשים סביבו ולומד לסמוך עליהם – הוא נהיה חברותי ואפילו יודע להראות חיבה ואהבה. כל מה שצריך זה לערוך לחתול היכרות עם ההתנסויות החדשות שמצפות לו בבית, עם האנשים, הצלילים הריחות, המכשירים הביתיים, וכמובן לתת להם חיזוקים חיוביים על התנהגות חברתית טובה וחיובית. אם אתם מבינים את ה"קונספט" של חתול – כנראה שאתם מוכנים לגדל אחד כזה בבית ולטפח יחסים הרמוניים ומהנים.

אתם מוכנים כלכלית

לכל דבר טוב בחיים יש מחיר, ואכן גידול של חתול כרוך בהוצאה כספית לא קטנה: תעודות, חיסונים, עיקור, מזון איכותי לחתולים, ארגז לצרכים, צעצועים, קערות אוכל ושתייה, מוצרי טיפוח – ואלו הן רק הוצאות שבשגרה.
זאת עוד לפני שהזכרנו את המכה הקשה ביותר לכיס – טיפול וטרינרי. יש חתולים שבדיקה שנתית מספיקה להם אבל יש כאלה שזקוקים להגיע לבדיקות מספר פעמים בשנה – תלוי בגילם ובמצבם הבריאותי.

תידרשו להוצאות גבוהות אף יותר במקרה של מחלות או פציעות, לא עלינו. ביטוח בריאות פרטי לחתול זו כמובן אופציה שתעזור לכיס שלכם לספוג את המכה, על כל צרה שלא תבוא, אך גם תייקר את העלות החודשית הכרוכה באחזקת חית מחמד. אם עוד לא נבהלתם מכל הנאמר – ככל הנראה אתם מוכנים לגדל חתול.

אישה מתכרבלת עם חתול על ספה

אתם מוכנים נפשית

לגדל חתול זה לא רק לספק לו קורת גג, מזון ושאר צרכים גשמיים – הוא זקוק לחום, אהבה ותשומת לב.
אמנם אין צורך "להוציא" אותו לטיול אבל החתול זקוק לפעילות כדי לשמור על בריאות פיזית ונפשית.
משחק משותף עם החתול יספק את הצרכים שלו ויחזק את הקשר בינכם.

אם אתם בשלים מספיק כדי להבין שחיית מחמד זקוקה ליחס חם – הגיע הזמן שתכניסו הביתה חבר פרוותי.

הבית שלכם מוכן לזה

מומלץ לאפשר לחתולים להתנהג באופן הכי טבעי וליצור עבורם סביבה שמעודדת את זה. מקומות שהם יכולים לטפס עליהם, לשרוט, לקפוץ.
בנוסף, כמובן יש לדאוג להם לסביבה בטיחותית ולהרחיק כל דבר שיכול לפגוע בהם, כולל מזונות מסוימים, תרופות, חומרי ניקוי ועוד.
אם הדירה שלכם היא מעין "מוזיאון" שמור ואתם מפחדים על כל חפץ שני בבית, אולי כדאי שתחשבו שוב אם מתאים לכם כרגע לגדל חתול, או יותר נכון אם לבית שלכם מתאים.

אתם מוכנים להתלכלך – ולנקות

גם אתם אוהבים חתולים, לטפל בארגז הצרכים שלהם היא לא המטלה החביבה והנעימה ביותר, אבל היא הכרחית. כדי לעשות אותה בצורה המהירה והנוחה ביותר הכינו ערכה עם כל מה שצריך בהישג יד. אתם מקבלים עליכם את מטלת ניקיון ארגז הצרכים? מברוק! אתם כנראה רוצים את זה מספיק.

אתם מוכנים למחויבות ארוכת טווח

חתולי רחוב יש בשפע. אל תאמצו חתול רק כדי להחזיר אותו לרחוב, לאחר שגיליתם שזה לא בדיוק מה שחשבתם. חתול זה לא צעצוע שאפשר לזרוק כשנמאס, או להזניח כשנמאס לשחק איתו. הכנסתם אותו הבית? אתם אחראים לדאוג לשלומו ולצרכיו.

קחו בחשבון שחתולים חיים שנים רבות, לעתים עד 20 שנה. כשאתם מחליטים לקחת חתול דעו שזו התחייבות לתקופה ארוכה שעם מוכנות נכונה תהיה גם מהנה. גם לכם, וגם לחתול.

אנו בפט נט מאמינים שחתולים יכולים להיות חיות מחמד נהדרות. עם טיפול נכון ואהבה רבה, הם יכולים להפוך לחלק אהוב מהמשפחה. מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח להתאים עבורם את המוצרים הטובים ביותר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

כל כלב יכול לחלות במחלה תורשתית ולקבל כמה גנים בעייתיים,כדאי להכיר את המחלות התורשתיות הקיימות בכלבים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן