סימנים המצריכים ביקור עם הכלב או החתול אצל וטרינר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתול וכלב אצל וטרינר

לזהות מתי לקחת את הכלב או החתול שלך למרפאה של הוטרינר. במיוחד במהלך סופי השבוע או הלילה, יכולה להיות החלטה מאתגרת. הנה כמה סימני אזהרה מכריעים שאמורים לסייע לבעלי חיות מחמד להחליט לפנות לטיפול וטרינרי.

קשיי נשימה

קשיי נשימה, המכונה גם קוצר נשימה, הוא מצב חירום רפואי. חיית המחמד שלך יכולה להציג סימנים קליניים כגון צפצופים, קולות חנק או נשימה פעורת פה. הסיבות לקוצר נשימה יכולות להיות קשורות לגוף זר הננעץ בגרון, תגובה אלרגית חמורה, מצב ריאות או מחלת לב. הערכת החניכיים של חיית המחמד שלך היא דרך חשובה לגישה לחמצן נאות. החניכיים צריכות להיות ורודות ולחות ובלחיצה צריכות להשתנות זמנית ללבן ואז תוך שנייה או שתיים לחזור לוורוד. אם החניכיים של חיית המחמד שלך חיוורות, לבנות, כחולות או אפורות, זה אמור להעיד על מצב חירום.

חוסר תיאבון

חוסר תיאבון במהלך 24 שעות עשויים שלא להצביע על דאגה רצינית, אך לאחר פרק הזמן של 24 השעות על בעל חיית המחמד לשקול לפנות לטיפול וטרינרי. חיית מחמד עשויה להצביע על מחלה או מצב בעייתי על ידי סירוב לאכול. זה יכול גם להוביל להתייבשות רצינית. אצל חתולים אנורקסיה עלולה להוביל למצב מסכן חיים הנקרא ליפידוזיס בכבד. גופו של חתול מתפקד בצורה שונה בתקופות של רעב בהשוואה לכלב או גוף אדם שבו מאגרי שומן מעובדים לניצול כאנרגיה. בגוף החתול מאגרי השומן אינם מומרים באותו אופן, אלא הם משתחררים לכבד ומצטברים מה שגורם לכבד שומני ומתפקד נמוך. אם זה לא מטופל זה יכול לגרום לכבד שאינו מתפקד ולמוות אפשרי.

חוסר תיאבן חתול וכלב

שינויים בהרגלי השתייה והשתן

חוסר היכולת להטיל שתן נחשב כמצב חירום רפואי מכיוון שהוא יכול להעיד שקיימת חסימת שתן. בעלי חיות מחמד עשויים לעתים קרובות להבחין בשתייה או מתן שתן מוגבר אצל חיות המחמד שלהם. זה יכול להיגרם על ידי מספר מצבים כולל דלקת בדרכי השתן, אבנים בדרכי השתן או הפרעה אנדוקרינית כמו סוכרת או תת פעילות בלוטת התריס. דלקת בדרכי השתן או אבנים בדרכי השתן עשויות שלא להיות מסכנות חיים, אך אם אינן מטופלות עלולות לגרום לסיבוכים חמורים. עדיף לפנות לטיפול וטרינרי בהקדם האפשרי.

הקאות

אם חיית המחמד סובלת מהקאות לסירוגין או מדי פעם, זה לא נחשב כמצב חירום רפואי. ייתכן שחיית המחמד שלך אכלה משהו שהפריע לו או לה במערכת העיכול. עם זאת, אם ההקאות מתחילות להופיע בתדירות גבוהה יותר או מספר פעמים ברציפות, מומלץ לקבל טיפול וטרינרי מיידי. אם נצפה דם בהקאה זהו גם מצב רפואי חמור הדורש טיפול חירום. הקאות יכולות להעיד על חסימת גוף זר, טראומה לריאות או ללב, תגובות לרעלן או תרופות, גירוי ברירית הוושט, הקיבה או מערכת העיכול. הקאות ממושכות עלולות להוביל להתייבשות מסכנת חיים.

שלשול

כמו בהקאות, שלשול לסירוגין אינו בדרך כלל מצב חירום רפואי, אך שינויים ממושכים בצואה של חיית המחמד שלך יכולים להוות אינדיקציה לכל בעיה רפואית בסיסית. שינויים בצבע או בעקביות יכולים לתת לבעל חיית מחמד סיבה לדאגה. דם בצואה של חיית המחמד שלך יכולים להצביע על זיהום, חסימה במערכת העיכול, כיבי קיבה או שטפי דם בקיבה או במעיים. שלשול יכול להיגרם גם משינויים בתזונה, התייבשות או טפילי מעיים.

התקפים

סביר להניח שהתקף בודד לא מסכן חיים, אך עם הופעה פתאומית ופוטנציאל להתרחשות התקבצות או התקפים מרובים, לרוב עדיף לפנות לטיפול רפואי במקרים אלו. התקפים יכולים להיגרם על ידי מספר בעיות בסיסיות כולל, חוסר איזון אלקטרוליטים, מצבים מטבוליים, בליעת רעלנים, מסת מוח או אפילפסיה. פנייה לייעוץ וטרינרי חשובה ,יש להבין את הסיבה הבסיסית למצב וכדי לטפל ולמנוע התקפים נוספים.

התמוטטות או עייפות

אם חיית המחמד שלך סובלת מאפיזודה של התמוטטות זו בעיה רצינית ודורשת טיפול רפואי מיידי. הסיבות הבסיסיות הפוטנציאליות לקריסה יכולות להיות קשורות לדימום פנימי, הלם אנפילקטי הקשור לרעלן או תגובה אלרגית, מצב לב חמור, התייבשות, היפוגליקמיה או הפרעות מטבוליות כגון מצב הגורם למחלת אדיסון.

ישנן רמות שונות של עייפות שעשויות להיות מיוצגות על ידי תקופות ממושכות של שינה, חוסר עניין במשחק עם צעצועים או אינטראקציה עם הבעלים, ירידה ברצון לצאת לטיולים או הסתרה במקומות יוצאי דופן. אם הסימנים הקליניים הללו נמשכים יותר מ-24-48 שעות, מומלץ לבקר אצל וטרינר.

חתול וכלב עייפים

התנפחות או כאבי בטן

עוד סימן אזהרה חמור למצב חירום רפואי הוא בטן מתנפחת. אם חיית המחמד שלך מציגה סימן קליני זה או נראית כואבת/קולית כשאתה מרגיש את הבטן , פנה להערכה וטרינרית בהקדם האפשרי. התנפחות בטן יכולה לפעמים להעיד על מצב חמור הנקרא התרחבות קיבה-וולוולוס, הידוע גם בשם נפיחות. במצב זה הקיבה למעשה מתפתלת מעל עצמה ויוצרת חסימה מוחלטת. סיבות אפשריות אחרות כוללות דימום פנימי (קרע טחול) או התפשטות נוזלים כתוצאה ממחלת לב.

שיתוק ברגל

אם חיית המחמד נתקלת בקושי פתאומי או שאינה מסוגלת להשתמש באחת או יותר מרגליו, זה בדרך כלל מקרה חירום רפואי. זה יכול להעיד על פריצה בחלק מחוט השדרה, שלעתים קרובות כואבת מאוד. אבחון וטיפול במצב זה בהקדם האפשרי יכולים לשפר מאוד את הפרוגנוזה ואת התוצאה. לעתים קרובות כלבים בעלי גוף ארוך יותר, כגון תחש וקורגי, נוטים למצב מסוים זה. שיתוק יכול גם להצביע על מצב נוירולוגי המוביל לשינויים באזכור חיית המחמד שלך. חשוב להקפיד על חוסר קואורדינציה, עייפות, תנועת עיניים מהירה (המכונה ניסטגמוס), או חוסר ערנות או תגובה לצלילים/סממנים מילוליים. אם אתם חשים בשינוי פתאומי במצב הנפשי של חיית המחמד שלכם, מומלץ לפנות לטיפול וטרינרי מיידי.

מקרי חירום בעיניים

אין להתעלם מבעיות עיניים מכיוון שהן מסלימות ויש להן השלכות חמורות יותר בהשוואה לאזורים אחרים בגוף. כמות קטנה של הפרשות עיניים אינה מדאיגה, אך כאשר העין נראית אדומה במיוחד, בולטת מהשקע, יש קריעה או נפיחות מוגזמת, מומלץ מאוד להגיע לביקור וטרינר. עין אדומה יכולה להצביע על זיהום ויראלי או חיידקי, טראומה, דימום בקרנית או מצבים כמו יתר לחץ דם וגלאוקומה. אם לא מטופל אובדן ראייה יכול להיות תוצאה חמורה

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תזונה נכונה היא אחד הגורמים המרכזים לשמירה על בריאות הסוסים ולמניעת בעיות ומחלות רציניות אצלם.
האם מאמציה של ממשלת טסמניה יצליחו להציל את התוכים כתומי הבטן נקווה שכן

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן