קנרית: ציפור מומלצת למגדל המתחיל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
קנרית

קנרית היא ציפור שיר קטנה ובלתי תובענית, מתאימה בדרך כלל כציפור למגדלים מתחילים. ציפור קטנה זו בכוחה להפוך את רוב האנשים לחובבי קנריות לכל החיים. זוהי ציפור לוויה נעימה עם נטייה עליזה. הקנרית גדלה בקפידה כדי שתהיה זמינה במגוון צבעים, גדלים וזני שירה. קנריות הן ציפורים זולות שניתן להשיג כמעט בכל חנות לחיות מחמד.

סקירת המינים

שמות נפוצים: קנרית, קנרית ביתית

שם מדעי: Serinus canaria domestica

גודל : אורכה 10-12 ס"מ , אורך כנפיה 21-23.7 ס"מ
משקל 8.4-24 גרם

תוחלת חיים: 5 עד 15 שנים

ביצים בכל הטלה: 3-4

מוצא הקנרית והיסטוריה

הקנרית הבר היא חוחית קטנה שמקורה באיים המקרונזיים של האיים האזוריים, מדיירה והקנרית איים. הציפור גדלה בשבי מאז המאה ה-17, הגיעה לאירופה בדרך של מלחים ספרדים לאחר כיבוש האיים המקרונזיים. הקנריות הנמכרות בחנויות לחיות מחמד שונות כיום מבחינה גנטית מאבותיהן הקנריים הפראיים.

הקנריות מתרבות בקלות עם מינים אחרים של חוחיות. הכלאה זו מניבה קנריות ייחודיות. לדוגמה, קנריות אדומות נבעו מגידול של קנריות ביתיות עם ססקינים אדומים, חוחית דרום אמריקאית.

הטמפרמנטיות שמאפיינת קנרית

נהנות להיות בקרבת אנשים, אך אינן מעריכות טיפול אינטנסיבי מידי. כנריות הן ציפורים אינטליגנטיות. בעלים רבים יכולים לאמן את הקנרית שלהם לשבת על ידם, לעבור למושב או לכוון את הציפור לעוף בחדר. קל יותר לאמן ציפורים צעירות, אבל אתה יכול לאלף ולאלף את רוב הקנריות עם מספיק סבלנות ותרגול עקבי.

הקנרית היא ציפור בודדה יחסית; זה לא יהיה בודד אם היא תהיה לבד בכלוב. לא מאכסנים שתי כנריות זכרים יחד בכלוב אחד, מכיוון שהם כנראה ילחמו.

דיבור וקולניות

הקנרית השירית היא אחד מסוגי הקנרית הפופולריים ביותר. קנריות שיר, במיוחד זכרים, גדלים כדי לשיר. הסוגים הפופולריים ביותר הם ווטרסלגר, הרולר הגרמני, הזמר הרוסי, הטימבראדו הספרדי והזמר האמריקאי. נקבות קנריות משמיעות בעיקר ציוצים, בעוד שזכרים יכולים לפתח שירים משוכללים.

מראה הקנרית

מראה קנרית הבר צהוב-ירקרק על רוב גופה ובחלקה התחתון צהוב. בשל הרבייה הסלקטיבית של הקנרית הביתית, הקנריות מגיעות במערך של צבעים עזים, כולל כתום, לבן, אדום וצהוב. צהוב הוא הצבע הנפוץ ביותר לקנרית הביתית.

טיפול בקנרית

קנרית בודדת זקוקה לכלוב ברוחב 20 אינץ' לפחות ואורך 24 אינץ'. ציפורים אלה אוהבות לטוס מסביב, אז אם אפשר, תן להן כלוב ארוך יותר מאשר רחב כדי לספק את מרחב הטיסה. קנרית מחמד לעולם לא צריכה לקצוץ את כנפיה, היא צריכה לעוף לצורך פעילות גופנית. מוטות כלוב צריכים להיות מרווחים קרוב יחסית זה לזה (לא יותר מ-1/2 אינץ' רוחב) כדי למנוע מהציפור להיתפס בראשה בין הסורגים. קל יותר לנקות כלובי תיל מאשר כלובי עץ.

קנריות הן ציפורים עמידות שניתן להחזיק בטמפרטורת החדר, אך יש להרחיק את הכלוב ממזגנים וחלונות המקבלים אור שמש ישיר (הקנרית עלולה להתחמם יתר על המידה). אם אתה רואה שהציפור נפוחה מאוד, זה יכול להיות סימן שקר מדי.

יש לשים צלוחית מים או אמבטיה מיוחדת שנקנה בחנות לחיות מחמד לפחות שלוש או ארבע פעמים בשבוע כדי שהציפור תוכל להיספג או להסתובב במים.

מכסים את הכלוב בלילה. הקנריות זקוקות למנוחה והן יעשו הכי טוב אם יקבלו מחזור אור/חושך שמתקרב לתנאים הטבעיים. זה לא בריא להחזיק קנריות ערות עד מאוחר בלילה עם אור מלאכותי, שעלול להלחיץ ​​אותן.

בעיות בריאות נפוצות אצל קנריות

בעיות בריאות נדירות השפיעות על כנריות נובעות בדרך כלל מתזונה לקויה או כלוב מלוכלך. ציפורים חולות עלולות לרדת במשקל ולמות מהר מאוד, אז היעזרו בוטרינר עופות מיד אם הציפור מפתחת קרחת, שלשול, עצירות או עייפות. קנריות רגישות לאיכות האוויר, לכן אין לעשן סביבן או לשמור אותן בחדרים שבהם יש אדי בישול.

קנריות רגישות לווירוסים, פטריות וחיידקים מסוימים. הן יכולות לקבל מספר זיהומים חיידקיים הניתנים לטיפול כמו זיהום בקיבה של עופות, קנדידה וכלמידיה. זיהומים חיידקיים נוספים שיכולים להשפיע על כנריות הם bumblefoot, הגורם לנפיחות ונגעים בכף הרגל; מיקופלזמה, מצב שניתן לטפל בו הגורם להפרשות מהעין והאף; ושחפת, מחלה קטלנית בדרכי הנשימה שאינה ניתנת לטיפול.

הנגיפים שיהרגו את הקנריות כוללים את אבעבועות העופות ואת וירוס הפוליומה. אספרגילוס היא בדרך כלל זיהום פטרייתי קטלני, אך במקרים מסוימים היא עשויה להגיב לטיפול אנטי פטרייתי.

דיאטה ותזונה

בטבע, קנריות מחפשות זרעים בתוספת חרק מדי פעם.

האכילו את הכנריות הביתיות בתערובת זרעים באיכות טובה (מצופה בוויטמינים) המיועדת במפורש לקנריות. הקנרית שלך זקוקה לגישה נוחה לאוכל שלה. אתה יכול להציע מזון גלולה קנרית גם כן, אבל זה לא טעים כמו זרעים. השאר צלחת כדורים בכלוב יחד עם צלחת זרעים כאפשרויות מזון.

הציעו תוספי מזון יומיומיים של ירקות ירקות כמו קייל, ברוקולי, שן הארי, תרד, סלרי, אפונה וגרגיר נחלים וכמויות קטנות של תפוחים, תפוזים, ענבים, בננות או מלונים. ספק חתיכות מביצה קשה כתוסף חלבון.

הקנרית שלך חייבת לשתות מים מתוקים כל הזמן.

לסיכום

הקנריות צריכות להסתובב. צמצם למינימום את העומס בכלוב שלה כדי לתת לה מרחב לנוע ממקום למקום. בניגוד לתוכים שדורשים הרבה חומרי העשרה, קנרית היא בסדר עם צעצוע בודד, מראה או ענף אחד בכלוב שלה. אם הציפור שלך משתמשת במרחץ הציפורים, ההתזה הזו נחשבת לפעילות גופנית. הציעו נדנדה, פעמונים או צעצועי עץ או אקריליק תלויים כפינוק מיוחד.

ברגע שהציפור התרגלה אליכם, אפשרו לציפור לצאת פעם ביום להתעופף בחדר. מספיק רק כשעה של זמן טיסה. שמור את כל החלונות סגורים, כבה את מאווררי התקרה והרחק חיות מחמד אחרות מהחדר.

יתרונות

  • ציפור זולה, למגדל מתחיל היא מצויינת
  • ציפור שיר
  • ניתן לאמן בקלות יחסית כמו לעוף אליך

חסרונות

  • ציפור שלא זקוקה לחברה, יכולה להיות לבד
  • ציפור קטנה מאוד, לכן צריך כלוב קטן יותר

איפה לאמץ או לקנות קנרית

רוב חנויות החיות מוכרות קנריות , אבל אם אתה מחפש זן ייחודי, ייתכן שתצטרך לחפש מגדל. כדאי ליצור קשר עם ארגוני הצלה ואגודות אימוץ כדי לראות אםקנריות זמינות, אם כי נדיר למצוא את הציפור הקלה לטיפול זו לאימוץ.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן