כלב אינטליגנטי – 5 דרכים לאימון שיכלי שיפתחו את הכלב שלך

כלב "משועמם" אשר אינו מקבל מספיק גירויים שונים ומגוונים במהלך חייו עשוי לפתח בעיות התנהגות שונות בעקבות פיתוח לא נכון או חוסר פיתוח של יכולותיו השכליות. מסיבה זאת, חשוב למצוא תרגילים ושיטות שונות אשר יבטיחו התפתחות תקינה שלו וחיים מאושרים לשניכם.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

רוצה כלב אינטליגנטי? קבל 5 דרכים לאימון שיכלי לכלב שלך

אימון נכון, ויום-יומי לכלב היא הדרך הנכונה והבטוחה לשמירה על מצבו הגופני והנפשי, ואף להביאו לשיפור ניכר לאורך זמן. כלב "משועמם" אשר אינו מקבל מספיק גירויים שונים ומגוונים במהלך חייו עשוי לפתח בעיות התנהגות שונות בעקבות פיתוח לא נכון או חוסר פיתוח של יכולותיו השכליות. מסיבה זאת, חשוב למצוא תרגילים ושיטות שונות אשר יבטיחו התפתחות תקינה שלו וחיים מאושרים לשניכם.

מס' דרכים נפוצות:

  1. אימון התנהגותי

אימוני "ציות" יכולים וצריכים ללמד את הכלב שלך יותר מרק פקודות בסיסיות כמו "שב" ו"ארצה". עלייך לגרום לו ללמוד דברים חדשים ולקיים אינטראקציות שונות עם הסביבה, ובכך לאתגר אותו מנטלית. נסה לגרום לו לקפוץ לפי פקודה, להיכנס לגלילים בפארק השעשועים, או לנבוח כאשר אתה אומר איזה שהוא צירוף מילים.

שימוש בקליקר היא דרך מעולה לאילוף מתקדם של הכלב לביצוע של פקודות ותרגילים מורכבים. דוגמא טובה לזה היא "101 דברים שאפשר לעשות עם קופסא" של המאלפת הידועה, המומחית בשיטת הקליקר קרן פריור.

  1. אימונים קבוצתיים

בשיעורים קבוצתיים הכלב שלך יוכל לפתח קשרים חברתיים עם כלבים אחרים (ואתה עם הבעלים) וכחלק מהאימונים במסגרת יוכל הכלב ללמוד כיצד לבנות תקשורת נכונה איתך ועם הסביבה. האילוף הקבוצתי אף תורם יותר לפיתוח המנטלי של הכלב מאחר והוא במובן מסוים מאתגר יותר מאילוף בתנאים מבודדים. קשה יותר לגרום לו לבצע פקודות מסוימות כאשר בנוסף לתקשורת שיש לבנות ביניכם ישנם גם גירויים חיצוניים מהסביבה. מחקרים מראים כי היכולת לפתח חלוקת קשב נכונה היא אלמנט חשוב מאוד בפיתוח המוטורי. כמו כן, בעוד רוב האנשים לוקחים את כלביהם למסגרת אימונים "בסיסית" בלבד ישנם עוד מסגרות אשר לומדים בהם אילוף מתקדם כגון: טריקים מיוחדים, תקיפה, גישוש, מרוץ ועוד.

  1. לגוון בשטחי הטיולים

לכלב שלך כבר נמאס ללכת כל יום לאותה גינת כלבים או פארק. חשוב מאוד שתיקח אותו למקומות חדשים ומגוונים ובכך תפתח את ייצר הסקרנות שלו המשפיע ישירות על פיתוח חוש הריח וההתמצאות. ניתן לקחת אותו לחוף-הים, לפארקים חדשים או אפילו לגוון בשטחים עירוניים שונים, בהם הוא יכיר כלבים ואזורים חדשים. כפי שהצענו כבר בסעיף 1 כדאי להתחיל להתאמן בתרגילי "פארקור" למיניהם שניתן לעשות בשטחים עירוניים ומועילים לכלב שלכם מאוד! למדו אותו לקפץ מעל דברים, להיכנס לצינורות, לשתות מהברזייה, לטפס ועוד. כל זאת יפתח את החוש המוטורי שלו.

  1. צעצועים ומשחקי חשיבה

מחקרים הראו שלכלב הממוצע יש אינטליגנציה של ילד בן 3 וכמו כל ילד – הוא מאוד אוהב לשחק.

משחקים הם דרך כיפית להפעיל את מוחו של הכלב שלך ובנוסף לבנות ביניכם מערכת יחסים שתלמד אותו שלבלות איתך זה ה"פרס" הטוב ביותר. זאת ההזדמנות להיות יצירתי! אתם יכולים לנסות לשחק מחבואים, תופסת או כל משחק שילדים אוהבים תוך התחשבות ביצריו הבסיסיים.

לדוגמא:

למה "סתם" להביא לו אוכל לצלחת? החבא את ארוחת הצהריים שלו בגינה וגרום לו להפעיל את חושיו החייתיים למצוא אותה. ישנם גם משחקי חשיבה שונים כגון פאזלים, ומשחקים בהם הכלב צריך להשתמש בלוגיקה על מנת להצליח להגיע אל ה"פרס" שלו. חברת KONG היא המותג המוביל לצעצועים אלה.
  1. עידוד קשרים חברתיים

אחד מהמרכיבים החשובים באופיו של הכלב ומה שבין היתר גורם לו להיות ידידינו הטוב ביותר היא העובדה שהוא חי בלהקות. כלבים הם חיות מאוד חברתיות מטבעם ובטבע הם אינם מסוגלים כמעט להסתדר לבד (בניגוד גמור לרוב משפחת החתולים לדוגמא) אך במהלך תהליך הביות חלק מהכלבים מאבדים חוש זה ומפחדים לבוא במגע ולשחק עם כלבים אחרים.

חשוב מאוד לפיתוח המנטלי של הכלב כי כבר מגיל צעיר מאוד נעודד אותו לפתח קשרים חברתיים.

זה יכול להיות בטיול משותף יחד עם כלבים של חברינו הקרובים (כאשר בעלים של כלבים שונים באים באינטראקציה חברתית, כלביהם נוטים להרגיש יותר בנוח אחד עם השני ואפילו לראות עצמם כחלק מאותה להקה) גינות כלבים, חופי-ים בהם ישנם כלבים נוספים ועוד. חשוב גם לשחק איתם במשותף עם כלבים נוספים. לדוגמא: זרקו להם כדור וגרמו להם להתחרות מי יביא אותו ראשון, האכילו אותם ביחד ועוד (חשוב לוודא כי הכלבים מחונכים כראוי ולהימנע מלגרום להם "לריב" על המזון).

לסיכום:

השקיעו באימון ובחינוך של הכלב שלכם מגיל צעיר לא רק בעזרת תרגילי אילוף אלה גם בעזרת גיוון של חייו והפעילויות השונות שהוא עושה. אתם תתפלאו לראות לאיזה תוצאות תגיעו עם התמדה נכונה.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בלילות החורף הקרים בזמן שאנו מתכרבלים בבית מול התנור ומתחת לשמיכות הפוך - חתולי הרחוב מחפשים מחסה.
סירת דייג נתפסה בפעילות אכיפה של היחידה היחידה הימית בשמורת הטבע הבטיחה לאחר שנעה בשטח שמורה וביצע דייג בתקופת הרבייה.
ככל שהחתולים יגדלו, הציפורניים יהפכו לכלים חשובים יותר ויותר לחיים. טפרים הם חלק חיוני מכפות החתולים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן