שוברים שיאים –21 גורים הגיחו לעולם בהמלטה אחת

שיא גינס מרגש של מספר גורים בהמלטה אחת ללא ניתוח קיסרי והתערבות רפואית
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

שיא חדש בהמלטת גורים


השבוע האחרון היה שבוע חסר תקדים בעולמם של הכלבים, בטח אם שואלים את ג'ואן היין ואת מרי ג'יין שהיו נוכחות לאחת ההמלטות היותר מרגשות שידעה האנושות – 21 גורים בהמלטה טבעית לחלוטין נטולת כל התערבות של גורם מלאכותי. ג'ואן שנכחה לאורך כל הדרך בתהליך ההיריון של מרי ג'יין, הופתעה רבות לנוכח התוצר הסופי שהגיע בדמות 21 גורים חמודים ומתוקים(!); זאת לאחר שנאמר לה בשלבים המוקדמים יותר שמדובר בהמלטה נורמטיבית לחלוטין של בין שישה לשמונה גורים לכל היותר.

 

שיא גינס המלטת גורים

 

ללא ניתוח קיסרי

מרי ג'יין שילדה את גוריה ב-20 לנובמבר, הייתה רחוקה 'רק' שלושה גורים מהשוואת אותו שיא גינס שעומד על עשרים וארבעה גורים בהמלטה אחת – שיא אשר נקבע על ידי טיה, כלבה מגזע מסטיף נאפוליטני ממחוז קיימברידג'שייר שבאנגליה. אלא שבשונה מטיה אשר ההמלטה שלה נעשתה בצורה מלאכותית (ניתוח קייסרי), מרי ג'יין המליטה את כל עשרים ואחד הגורים שלה באופן טבעי לחלוטין – דבר שלמעשה מיקם את האחרונה בראש רשימת ההמלטות מבחינת מספר הגורים שהגיחו לעולם כתוצאה מהמלטה בודדת אחת. "כשהווטרינרים סיפרו לי שככל הנראה ההמלטה תכיל מספר רב יותר של גורים, עניתי להם 'אין מצב!'", סיפרה ג'ואן. "אני כל כך גאה בה (מרי ג'יין) – היא פשוט עשתה את זה בכוחות עצמה כשאנני ורות' (וטרינריות מוסמכות) ליוו אותה לאורך כל התהליך מבלי להתערב בהיריון ובלידה עצמה". לרוע המזל, שישה מהגורים שנכחו באותה המלטה נולדו ללא רוח חיים כשאחד מהנותרים פסח מן העולם זמן קצר למדיי לאחר נשימתו הראשונה.

כל 14 הגורים הנותרים ששרדו את המלטה, נולדו בצבעי שחור ולבן אותם הם קיבלו מהאמא מרי ג'יין, כשפניהם דווקא היו דומות יותר לזה של האבא (שילוב מיוחד ויפהפה של בולמסטיף ורוטוויילר). כמו כן, כולם כאחד נקראו על שם חטיפי שוקולד כזכר לאותה לידה מרגשת וכה מתוקה במינה. לעת עתה, כל הגורים שוהים ביחד עם האמא על פי המלצותיהם של הווטרינרים בכדי לקבל את הערכים התזונתיים והבריאותיים הנדרשים להתפתחותם המלאה והתקינה. ג'ואן הנרגשת סיפרה על המצב הלא כל כך שגרתי שנוצר. "למרי ג'יין יש רק תשע פטמות וארבעה עשר גורים להאכיל ולכן כולנו נרתמנו למשימת האכלה כשאנחנו עושים זאת באמצעות בקבוק בכל שעתיים".

בנוסף, בכדי להבטיח את שלומם של הגורים המתוקים ואת תשומת הלב לה הם זקוקים, בנתה ג'ואן בכוחות עצמה מן עריסה גדולה שתכיל את מלוא הגורים ביחד עם האמא כשג'ואן עצמה ישנה לידם במטבח לאורך כל התקופה הנ"ל. לאחר שהגורים יגדלו במעט ולמעשה יוכלו להתקיים ללא נוכחותה של האמא בקרבתם, יימסרו הגורים למספר משפחות החיות באזור שכל כך כמהות לצרף לחיקם גורים 'מיוחדים' שכאלה מאותה לידה מפורסמת. ובאשר למרי ג'יין התשושה – לאחר המאמץ האדיר שהיא השקיעה, היא תהנה מאהבתה הבלתי נגמרת של ג'ואן ומהכרתה ככלבה הפורייה ביותר שנוכחת בעולמנו נכון להיום.

נקווה בשבילה שהתואר הבלתי רגיל לו היא זכתה יישאר איתה לכמה שיותר זמן – היא ללא ספק ראויה לו!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

גזעי חתולים קטנים הם חיות מחמד פופולריות בשל הגודל הקומפקטי והתכונות החמודות שלהם. הנה 10 גזעי חתולים הקטנים ביותר:

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן