האם חתולים מבינים את השם שלהם?

אחת משאלות המפתח בתחום בעלי החיים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
נושא שנמצא במחלוקת ארוכה הוא האם חתולים, בדומה לכלבים, תוכים ואפילו חזירים מבינים את שמם ויודעים להגיב אליו. נתחיל בתשובה – כן, אבל זה טיפה מורכב. שלא כמו כלבים שירוצו אלייך בהתלהבות כאשר ישמעו את שמם, ברוב המקרים חתולים אינם יראו תגובה חד משמעית ולפעמים יגיבו באדישות או שלא יגיבו בכלל. בכללי, רמת ההבנה והתקשורת של החתולים עם הסביבה לוקה בערפל מאחר והחתול הוא חיה אשר מטבעה לא נוטה "לחשוף". אז איך יודעים? במחקר מקיף שנעשה באוניברסיטת טוקיו ביפן נלקחו 78 חתולי בית לבדיקה. בתחילה החוקרים הביאו את בעליי החתולים וביקשו מהם לומר 4 מילים שונות שנשמעו דומות לשמות החתולים מספר פעמים עד שהם התרגלו אליהם והפסיקו להגיב. לאחר מכן, הבעלים אמרו את השמות האמיתיים של החתולים שלהם, והחוקרים בחנו האם החתולים מסוגלים להבדיל ביניהם. לחתולים היו תגובות בולטות יותר לשמותיהם שלהם והגיבו ע"י הזזה של האוזניים, הראש או הזנב, יותר מאשר למילים דומות. כמו כן, כן נבדקו התגובות של החתולים לשמם שלהם לעומת תגובתם של חתולים אחרים באותו חדר. לאחר מכן ביצעו את הניסוי מחדש כאשר הפעם השמות העצם ושמות החתולים נאמרו ע"י אנשים שאינם הבעלים שלהם או ע"י הקלטות. במקרים אלו התגובה הממוצעת מהחתולים הייתה פחותה אך עדיין קיימת ומסיבה זאת ניתן להסיק חד-משמעית כי החתולים מגיבים לשם שאנחנו מעניקים להם. אז הם יודעים? מאידך, אחד החוקרים הראשיים אמר לציטוט: "החתולים ככל הנראה מקשרים את שמם לאיזה שהוא "פרס" או "עונש" ולא סביר להניח כי הם מקשרים בין הצלילים שאנחנו מוציאים מהפה אליהם כאינדיבידואליים, ואין שום ראיה כי החתולים יכולים לזהות את עצמם כמונו" ככל הנראה מסיבה זאת חתולים בניגוד לכלבים אינם תמיד מגיבים לשם שלהם וזה אינו גורם להם לבוא אלינו או לאיזה שהוא שינוי משמעותי בהתנהגות שלהם. ומי שמכיר חתולים יודע שחתול כמו חתול – עושה מה שבא לו… כך שאם נרצה שהחתול שלנו ילמד את השם שלו כדאי כי בתחילת האימוץ נתחיל להרגיל אותו כי השם שלו מגיע בשילוב עם אסוציאציה טובה. קראו בשמו כאשר אתם פותחים צ'ופר, מלטפים אותו ובכללי עושים דברים שהוא אוהב.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

לא כל פינוק חייב לשרת מטרה אחרת מלבד פינוק צרוף, אבל כאשר אנשים מבקשים לטפל בבעיות ספציפיות בנוסף לתגמול חיות המחמד שלהם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן