הכלב שהפך לסמל במאבק פוליטי של אומה שלמה

כלב משוטט שנכח במחאות הפוליטיות של העם היווני נגד הרשויות הפועלות במדינה, עד מהרה הפך לאחת הדמויות החשובות ביותר במאבק
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

במהלך ההיסטוריה, עקב התחזקות מעמדם של הכלבים בעולם בו אנו חיים (בעיקר בשנים האחרונות), יותר ויותר יצורים מקסימים הולכים על ארבע הוזכרו בקשר לנושאים חברתיים, צבאיים ואפילו פוליטיים. אחד מהם הוא לא אחר מאשר Tempeloskylo -'טמפלו סקילו' (כלב עצלן ביוונית) שהפך לאחת הדמויות האהובות והנערצות ביותר על ידי העם היווני.

אותו כלב שזכה לכינוי הנ"ל עקב הרגלי המחייה הבטלניים במיוחד שלו, אולם היה עצלן למדיי אלא שזה לא מנע ממנו להפוך לבורג משמעותי של ממש במחאות החוזרות והמשנות שפקדו את יוון בין השנים 2008-2014, עקב אותו משבר כלכלי-מדיני מפורסם.

סקילו שזכה למעמד של אל ברחובות יוון, החל את מאבקו הפוליטי כתוצאה (מקרית או לא – תחליטו אתם) מהמיקום בו הוא בחר לשהות – כיכר סינטגמה, או בשמה המדיני 'כיכר החוקה'. אותה כיכר, שעד מהרה הפכה לבית של חברנו העצלן, הייתה אחד ממוקדי המחאות החברתיות-פוליטיות היותר בולטים שידע העם היווני – מה שלמעשה הטריד את מנוחתו של סקילו שלנו ואף חשף אותו לאלימות בלתי פוסקת כחלק ממאבקם של היוונים ברשויות השולטות במדינה.

סקילו שזכה גם לכינוי 'הכלב של המורדים', אמנם רבץ ברוב שעות היום אך כאשר הדגל קרא לו – הוא התייצב. הוכחות לנוכחותו המרשימה והדומיננטית של האחרון ניתן לראות בלא מעט תצלומים וסרטונים שצולמו על ידי כתבי החדשות שסקרו את האירועים באותם זמנים. נביחות, איומים והתעמתויות הן רק חלק קטן מהפעולות שנקט סקילו כנגד כוחות הביטחון כחלק בלתי נפרד ממאבקו ומהזדהותו עם חבריו האזרחים.

אולם בשנת 2014, לאחר מאבק אדיר ממושך ואינסוף הפגנות שנערכו בכיכר סינטגמה, סקילו המסכן שלנו נשם את נשימתו האחרונה כתוצאה מהיחשפותו לגזים הכימיים שהושלכו לכיוונו ולכיוון המוחאים. כאות הערכה והוקרת תודה על מפעלו האדיר שהשקיע סקילו, החלו לא מעט יוונים להנציח את שמו ואת סיפורו של האחרון כשהם עושים זאת באמצעות שירים, סיפורים וציורים.

למרות זאת, השיא ההירואי של חברנו דווקא היה כמה שנים קודם לכן, עוד בשנת 2011, בה פורסמה רשימה של מאה הדמויות המשפיעות ביותר בעולם במגזין האמריקאי המפורסם 'טיים'. הרשימה אשר כללה דמויות ואנשי ציבור מהמשפיעים ומהמוכרים ביותר בעולם, נהנתה גם משמו של סקילו שלנו שתפס את המקום האחד עשר הסופר ראוי ומכובד.

לוקאניקוס

סקילו שזכה לכינוי 'לוקאניקוס' על שמו של הכלב המיתולוגי המפורסם (בעיקר בשל חיבתו הידועה לנקניק), אמנם פסח מן העולם כמה שנים קודם לכן אך אין ספק כי הוא יישאר בליבם של היוונים לנצח!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אילו סוגי חתולים גזעיים היו בעבר ואיך מחליטים על גזע חדש?
חתולים הם טורפים בעוד ציפורים הם טרף, כך שזה יכול לגרום לבעיות אם שניהם צריכים לחיות יחד

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן