5 דברים שצריך לדעת לפני שמביאים אוגר

מאמר תמציתי ונוח לשוקלים להביא את המכרסם הביתה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אימוץ אוגר

הם חמודים, נוחים לגידול ואפילו זולים. רגע לפני שמביאים הבייתה יצור חדש כדאי לדעת מה הציוד הנדרש לגידולו.

מה בעצם צריך בשביל לגדל אוגר?

האוגר קיבל את שמו בעקבות אחד מההרגלים שמאפיינים אותו ביותר והוא אגירת המזון בכיסי החניכיים שלו. בטבע, האוגר, שנמצא בתחתית שרשרת המזון, מבלה את רוב זמנו במחילות תת-קרקעיות בהן הוא מתחבא מטורפים ויוצא לעיתים רחוקות בכדי להשיג מזון. תכונה זאת חשובה לו מאוד לזמנים של מחסור ובתנאי מזג-אוויר קשים שלא מאפשרים לו לצאת לאור. בישראל ישנם 2 מינים נפוצים: הזן סיבירי והזן הסורי. תוחלת החיים הממוצעת של 2 הזנים היא בסביבות השנתיים וההבדל העיקרי ביניהם חוץ מההבדלים החיצוניים הוא שבעוד שהאוגרים הסיביריים נהנים בחברת בני-מינם האוגר הסורי טריטוריאלי למדי ואינו יכול לחיות עם עוד זכר באותו כלוב.

כלוב

אוגר הוא חיה עם רמת פעילות גבוהה וחייב לפרוק אנרגיה. לרוב הוא עושה זאת בשעות הלילה כשאנחנו ישנים (כך המנגנון הביולוגי שלהם עובד), ומסיבה זאת חשוב מאוד שנספק להם כלוב גדול ומלא במתקנים שונים כגון: גלגל ריצה, סולמות,מחילות, מגלשות ועוד. בכלוב גם צריך שיהיה בית בו הוא יוכל להתחבא ברגעים של פחד או ביישנות. האוגר הוא חיה מאוד פחדנית וכפי שציינו מעלה, רוב חייו בטבע עוברים במחבוא. ולכן, חשוב כי יהיה לו כלוב לאוגרים המכיל חלל חשוך ומבודד בו הוא ירגיש בטוח. כמו כן, חשוב שיהיה מצע סופג בריצפת הכלול לכל צרכיו של האוגר הנעשים שם. המצע לרוב עשוי משבבי עץ ונסורת בעלי יכולת ספיגה מוגברת. ישנם אנשים ששמים נייר עיתון – לא לעשות זאת❗️

הנייר אינו סופג מספיק ושימוש בו כמצע ייגמר בריח לא נעים בבית. בנוסף, העופרת הקיימת בדיו רעילה מאוד למכרסמים ולא מומלץ שהאוגר יבוא איתה במגיע. תצטרכו גם לקנות כלי שתייה ומזון לכלוב. ישנה מבחנת שתייה שהאוגר כבר מורגל לשתות ממנה מזמנו בחנות החיות וצלחות אשר מפרידות את האוכל ממצע הספיגה. מומלץ לקנות צלחת מנירוסטה מאשר צלחת פלסטיק מאחר והאוגר עלול לנגוס בה.

אבני כרסום

כמו לכל המכרסמים, לאוגר יש צורך לכרסם כמעט ללא הפסקה והשיניים הקדמיות שלהם נמצאים בצמיחה מתמדת ולא פרופורציונלית למידות שלהם. אם האוגר לא ישייף את שינוי הם יגדלו יותר מידי ויתחילו להפריע לאוגר באכילה ואף לגרום לבעיות בריאותיות נוספות. מסיבה זאת חובה לשים בכל כלוב אבן כרסום. האוגר ישחק עם האבן ויכרסם אותה בהנאה ובכך ישמור על אורך שיניים תיקני. השוק מלא בסוגים שונים של אבנים לפי טעמים וגדלים. כדאי לנסות מס' מוצרים שונים עד שמוצאים מה האוגר שלנו הכי אוהב. ניתן לרכוש צעצועים לאוגרים המשלבים כרסום ונגיסה לשיפור בריאות השיניים.

ויטמינים וחטיפים

חשוב לצ'פר את האוגר לפעמים בכדי לשמור אותו שמח, לחזק את היחסים ביניכם וגם כי זה בריא לו! החנויות מלאות בחטיפים שונים, כולם בתוספת של ויטמינים שיעזרו לו להישאר בריא וחזק. החטיף הנפוץ ביותר הוא מקלות הדבש שמגיעים במגוון רחב של טעמי פירות וירקות. הקפד על רכישת אוכל לאוגרים אשר מאושר ע"י ארגוני בקרת המזון לחיות מחמד.

ידע כללי

א. רביה – אם לא מעוניינים לגדל משפחת אוגרים יש יש לגדל כל אוגר בנפרד ולזכור כי נקבות בוגרות נוטות לתקוף אחת את השניה. ולכן, לא מומלץ לגדלם ביחד. כמו כן לאחר ההזדווגות יש להרחיק הזכר מהכלוב. השינויים ההורמונליים שהנקבה עוברת עושיים לגרום לה להיות תוקפנית. בכל המלטה נולדים בין 2 ל-7 גורים. וכשבועיים מרגע לידתם אסור בתחליט האיסור להחליף את המצע או לגעת בגורים.

ב. בריאות – אסור לרחוץ את האוגר. הם עושים את זה בעצמם, וככלל, הם נקיים גם ככה. יותר חשוב לשמור על סביבת הכלוב נקייה ככל האפשר. קנה כלוב לאוגרים רחב המאפשר ניקוי קל ויעיל. כאשר הוא מתנהג בצורה שאינה רגילה כולל חוסר תיאבון, השתוללויות, חוסר פעולה התגרדויות או כל דבר אחר, מומלץ לפנות לווטרינר בהקדם. עקבו אחר הוראות אלו והתייעצו עם המוכרים בחנות. מצפה לכם וילדיכם חווית גידול יוצאת דופן. אחרי הכל מדובר בחיה מתוקה וידידותית.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

חלק מהכלבים מתאפיינים בעיניים בצבע קרח כסימן מסחרי של גזע, בעוד שאחרים עשויים לקבל עיניים כחולות כתכונה רצסיבית

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן