9 טיפים שישפרו את ההתנהגות שלכם בקרבת סוסים

למה חשוב לטפח את כישורי המנהיגות שלכם בסביבתם, מה עושים כשהם כועסים ומדוע אמון זה ערך עליון? המדריך המלא שיעזור לכם להתנהג נכון ליד סוסים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
התנהגות בקרבת סוסים

הסוס נחשב לחיה אצילית ונעימה אך חשוב לדעת איך להתנהג בסביבתה כדי להימנע מפגיעה בה או בכם. הנה כמה טיפים איך יש לנהוג בסביבת סוסים:

קראו עוד: אימון סוסים: הפציעות האופייניות

רגישות היא שם המשחק

סוסים הם כמו מראות – אם אתם ניגשים אליהם כשאתם כועסים – הם יהיו מפוחדים או קשים לשליטה. צריך הרבה כוח להשתלט על סוס וגם אם אתם בסופו של דבר גוברים עליו זה לא תמיד לטובה. היחסים ביניכם צריכים להיות הוגנים ככל האפשר. כשאתם ניגשים לסוס לא רגועים הסוס מרגיש את זה והוא רוצה להתרחק מכם. לכן, המתינו כמה דקות, קחו נשימות ארוכות והירגעו לפני שאתם ניגשים לסוס.

סוסים. אם אתם ניגשים אליהם כשאתם כועסים - הם יהיו מפוחדים

"קשה כמו פרד"

קחו בחשבון שיש גם סוסים קשים ולא משנה כמה רגועים תהיו כשתיגשו אליהם – זה יכול להיות עניין גנטי או סביבתי – כיצד הם גדלו. תצטרכו להקדיש הרבה זמן, עבודה ואמונה לפני שהסוס יקשיב לכם.

אין חכם כבעל ניסיון

אם אתם חסרי ניסיון עם סוסים בחרו בסוסים מבוגרים יותר – אלה סוסים מנוסים שעברו כברת דרך עם בני אדם ויודעים איך לנהוג איתם ואף לסייע להם.

הפגנת ביטחון זה נכון

מצאו איזו שיטה מסייעת לכם לשלוט על רגשותיכם ולהיות בטוחים בעצמכם. זה יסייע לכם בטיפול בסוס. סוס שחש שבעליו בעל בטחון וכוח סביר להניח שמהר מאוד יתנהג בהתאם. אל תשמרו טינה לסוס על התנהגות לא טובה באחד המפגשים.

"הלוחש לסוסים"

זכרו שהסוס לא חושב באותו אופן כמוכם, בני האדם. יש אנשים שמדברים לסוסים כאילו הם אנשים ובאמת מבינים מה הם אומרים. זה  טוב לדבר לסוס –  אבל לא לומר לו משפט כמו "אני לא מבין למה אתה מתנהג ככה אחרי כל מה שעשיתי למענך". שפת סוס היא שפת הגוף וחשוב מאוד ללמוד אותה.

מנהיגות על פני חברות

תהיו יותר מנהיגים מאשר חברים. סוס מגיב יותר טוב למי שמוביל אותו כי הם מודעים למקומם. המשמעות של להיות מנהיג היא לא להכות את הסוס או להיות חסר רגשות כלפיו. יש לתגמל אותו על התנהגות טובה ולהעניש אותו על התנהגות לא נאותה אבל באופן הגון ואסרטיבי – ולהמשיך. נסו לתפוס את הסוס לפני שהוא עושה טעות ולהדריך אותו.

הקשבה

למדו בהדרגתיות ובשיטתיות כיצד לנהוג עם הסוס. זה דורש ניסוי וטעיה עד שלומדים מה נכון עבור הסוס שלכם – ולזכור שכל סוס שונה. כשתמצאו מה עובד היצמדו לכך. הקשיבו לסוס והוא יקשיב לכם – זו הדרך להצלחה.

אימון ולא התעללות

שימו לב שיש הבדל בין לאילוף להתעללות. יש מי שעלולים לחשוב שלהכריח סוס לעשות מה שהוא לא רוצה זו התעללות. אבל צריך להבין שיותר מסוכן להשאיר סוס להתנהג חופשי ללא השגחה ליד אנשים והאימון בא לשמור עליו בעצם.

אמון מעל הכל

אמון הוא הערך החשוב ביותר שצריך לעבוד עליו עם הסוס. באיזו דרך שלא תבחרו, אתם צריכים לזכות באמון הסוס ולהיות בטוחים שהוא מאמין בכם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן