אחת ולתמיד: מה אסור לכלבים לאכול?

אוהבים לתת את העצמות הנותרות מהארוחה לכלב? מגניבים לו שוקולד מתחת לשולחן האוכל? ייתכן שאתם מסכנים אותו. אלה סוגי המזון שלא כדאי לתת לכלבים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל אסור לכלבים
קשה לעמוד מול המבט המתוק של ידידנו הטוב ביותר. הרבה יותר קל להגניב איזה צ'ופר קטן משולחן האוכל ולראות אותו נהנה. אבל איך תדעו אם שהאוכל שאולי מתאים לבני אדם, לא יגרום נזק לכלב האהוב שלכם? לפני רשימה עם דברים שאסור לתת לכלבים.

מזון אסור לכלבים לאכול

קסיליטול

סוכריות, מסטיקים, משחת שיניים, מאפים, וכמה מהמזונות הדיאטטיים, מומתקים באמצעות קסיליטול. ממתיק זה עלול לגרום להורדת הסוכר בדם של כלב ולכשל בכבד. מומלץ לקנות חטיפים לכלבים אשר מאושרים ומומלצים ע"י וטרינר.

אבוקדו

אבוקדו מכיל רכיב שנקרא פרסין, שבדרך טוב לבני אדם שאינם אלרגיים אליו. כמות גדולה של רכיב זה עלול לגרום להקאות ולשלשולים בכלבים. אם יש לכם עץ אבוקדו בחצר, הרחיקו את הכלב מהצמח. פרסין נמצא גם בעלי הצמח, בקליפה ובגרעין של הפרי.

אלכוהול

לאלכוהול השפעה על המוח והכבד של הכלב, כשם שיש על בני אדם, אלא שאצל חיית המחמד ההשפעה הרבה יותר מהירה. מעט מן המשקה הזה יכול להיות מסוכן לכלב ולגרום להקאות, לשלשולים, לבעיות קואורדינציה, לבעיות נשימה, לתרדמת ואף למוות. ככל שהכלב קטן יותר, כך זה מסוכן יותר.

שום ובצל

חי, מבושל או אפילו מיובש, כל צורה של שום ובצל הרחיקו מחיית המחמד שלכם, הם עלולים לפגוע בכדוריות הדם האדומות שלו ולגרום לאנמיה. כמות מזערית אינה מסוכנת אך אפילו אכילה חד פעמית של כמות גדולה של שום או בצל, עלולה לגרום להרעלה המתבטאת בחולשה, הקאות ובעיות נשימה.

קפאין

קפה, תה, קולה, שוקולד ושאר דברים המכילים קפאין עלולים להיות מסוכנים לכלב. הן אם מגיעים בצורתם הגולמית (פולי קפה) או בצורה מעובדת (שוקולד). יש להימנע מלתת לו גם תרופות משככות כאבים לבני אדם, שכן חלקן מכילות קפאין. במידה וקיים חשש שהכלב צרך קפאין, יש לפנות לווטרינר בהקדם האפשרי.

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים עלולים לגרום לכשל בכליות אצל כלבים. אפילו כמות קטנה מעמידה את הכלב בסיכון לבעיות בריאותיות. הקאות חוזרות ונשנות הם סימנים מקדימים, ולאחר יום הכלב עלול להפוך להיות אדיש ומדוכא.

מוצרי חלב

למרות שנורא מפתה לפנק את הכלב עם גלידה צוננת ביום קיץ לוהט, מוצרי חלב עלולים לגרום לו לשלשולים ולבעיות עיכול אחרות. כמו כן, מוצרי חלב לא פעם מעוררים אלרגיות בכלבים, שמתבטאות בסופו של דבר בגירודים.

אגוזי מקדמיה

הרחיקו את הכלב ממזון המכיל אגוזי מקדמיה. מספיק מספר מועט של אגוזי מקדמיה קלויים או לא קלויים עלולים לגרום לו לבעיות בריאותיות. תסמינים כמו רעד שרירים, הקאות, חום גבוה וחולשה ברגליים האחוריות, צריכים להדליק נורה אדומה. אם הכלב אכל במקרה שוקולד זה אף עלול להעמיד אותו בסכנת חיים.

שוקולד

פרט לקפאין המסוכן לכלבים, שוקולד מכיל חומר שנקרא תאוברומין , שקיים גם בשוקולד לבן. התאוברומין מסוכן לכלב ויכול לגרום לבעיות לב, לרעידות, לפרכוסים ואף למוות.

שומן בשר ועצמות

שומן בשר, מבושל או חי, עלול לגרום לדלקת הלבלב בכלבים. ועד כמה שזה נראה טבעי לתת לכלבים עצמות, הן מסוכנות ועלולות לגרום לחנק או לחתכים במערכת העיכול.

אפרסמון, אפרסק, שזיפים

החלק המסוכן בפירות אלו הוא הגלעין או הזרעים. זרעי אפרסמון עלולים לגרום לבעיות במעי הדק ולחסימה במעיים, בעיה שיכולה להתרחש גם במקרה של אכילת גלעין אפרסק או שזיף. בנוסף, בגלעיני אפרסק ושזיף ישנו ציאניד, הרעיל לכלבים ולבני אדם (שיודעים להימנע מאכילתו).

ביצה חיה

אגודות וטרינריות ממליצות לא להגיש ביצה לא מבושלת לכלבים. שכן היא עלולה לגרום להרעלת מזון עקב חיידקים מזיקים כגון סלמונלה ואי-קולי.

בשר חי ודגים חיים

בדומה לביצים חיות, בשר ודגים חיים עלולים להכיל חיידקים הגורמים להרעלת מזון. בנוסף, ישנם דגים שיכולים להכיל טפיל הגורם להרעלת דגים, מחלה הניתנת לטיפול אך דורשת טיפול מידי. תסמינים ראשונים: הקאות, חום, בלוטות לימפה גדולות. בישול הדגים והבשר הורג חיידקים וטפילים.

מלח

הימנעו מלתת לכלב מאכלים מלוחים כגון צ'יפס או בייגלה. צריכה מוגזמת של מלח עלולה לגרום לצמא מוגבר ולעודף נתרן בגוף. תסמינים לעודף מלח: הקאות, שלשולים, רעידות, דיכאון, חום גבוה ופרכוסים. במקרים חמורים זה אף עלול לגרום למוות.

מאכלים ושתייה מומתקים

כמות מוגזמת של סוכר עלולה להשפיע על כלבים כפי שהיא משפיעה על בני אדם. לפגוע בבריאות השיניים ולגרום להשמנת יתר. זה אף עלול להוביל בסופו של דבר לסוכרת.

בצק שמרים

לפני האפייה, נהוג להתפיח בצק שמרים. זה בדיוק מה שעלול לקרות בבטן של הכלב במקרה של אכילת בצק שמרים, וכך למתוח את בטנו ולגרום לו לכאב ולסבל. זאת ועוד, כשהשמרים מתחילים להתסיס את הבצק ולגרום לו לעלות, הם מייצרים אלכוהול, שכפי שכבר ציינו כאן, מסוכן מאוד לכלבים.

תרופות של בני אדם

אסור לתת לכלבים תרופות של בני אדם, זה מסוכן מאוד. כשם שלא נותנים תרופות לילדים ללא התייעצות עם רופא, כך גם עם כלבים. דאגו להרחיק מהם תרופות ולעולם אל תתנו תרופה לפני היוועצות עם וטרינר. חומרים נפוצים במשככי כאבים, כגון איבופרופן או אצטאמינופן, עלולים להיות מסוכנים מאוד לכלבים.

ואיך בכל זאת תוכלו לפנק את הכלבים שלכם?

באמצעות צ'ופרים המיועדים לכלבים; שאריות של בשר מבושל (ללא שומן ועצמות); פירות טריים: אבטיח, בננה, תפוז ותפוח ללא הזרעים; ירקות טריים: גזר, שעועית ירוקה, מלפפון וקישוא. גם תפוח אדמה אפוי זה בסדר, אך הקפידו לבדוק שהוא בושל כראוי. אורז ופסטה מבושלים. אורז בתוספת עוף מבושל (נקי משומן ועצמות), אף יכול לעזור להם במקרה של בעיות בבטן.

לסיכום

קיימים עוד סוגים נוספים של מזונות אשר מסוכנים לכלבים. בהם: סודה לשתייה, אבקת אפייה, תבלינים מסוימים ועוד. חשוב להרחיק מזון של בני אדם מכלבים – להניחם במקום גבוה או בארון שניתן לנעילה.  במקרה בו קיים חשש של אכילת מזון או תרופה שאינם לכלבים, גשו מיד לווטרינר. הקפד לתת לכלב שלך אוכל לכלבים באיכות גבוהה ומזינה. זה חשוב להתפתחותו ושמירה על בריאותו. כמו כן, תמיד תוכלו לצ'פר את הכלב שלכם בממתקים וחטיפים המיועדים לכלבים שניתן לרכוש בכל חנות חיות בתל אביב והמרכז.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן