דמודקס טפיל עור בכלבים

דמודיקוזיס הינה מחלת עור דלקתית בכלבים המאופינת בכשל של מערכת החיסון בגוף והימצאות של טפיל עור '' דמודקס קניס '' בכמות רבה מהרגיל.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
דמודקס טפיל עור בכלבים


*אבחנה :@
מגרד עור – פעולה אבחנתית קלה זמינה ואמינה הנעשית במרפאה וטרינרית : הוטרינר מגרד שכבת עור עליונה באזור החשוד כנגוע ובבדיקה מקרוסקופית פשוטה ניתן לראות את הטפיל על משטח הזכוכית. (בדיקת מגרד היא בדיקה מתחייבת בכל !!! נגעי העור השונים משום שבכל דלקת עור יתכן ודמודקס מעורב. הדרך היחידה לשלול או להראותו היא במגרד או ביופסיה.) לצערי נתקלתי במקרים רבים מדי של דמודקס כרוני ומופשט שטופל חודשים ואף שנים בכל סוגי האנטיביוטיקה השונים ללא הצלחה ואף בסטרואידים המחמירים את מצב המחלה וכל זאת משום שלא נעשתה בדיקת מגרד פשוטה זאת . בשארפיי יש לבצע ביופסיות עור מלאות משום שעורו העבה מניב מגרדים שליליים מוטעים. בדיקות דם להערכת מצבו החיסוני של הכלב ,תיפקוד מערכות פנימיות , ובלוטת התרים . (דמודקס יכול להופיע כמשני לדיכוי מערכת החיסון על ידי מחלה מתמשכת ).

 

*טיפול:@ טיפול ניתן לפי חומרת המצב ולפי תגובת המחלה לטיפול : טיפול שיגרתי של דמודקס מקומי יכלול זריקה או שתיים של דקטומקט או איבומקטין בהפרש של עשרה ימים וטיפול חיצוני של מריחת האזור הקרח בתמיסת אמיטרז : חומר קוטל טפילים למשך 10 ימים. חשוב לעקוב אחר נסיגת המחלה , ולבקר פעם נוספת אצל הוטרינר לאחר חודש , לשם ביצוע מגרד נוסף עד לקבלת מגרד שלילי. . שיער חדש גדל כ 30 יום לאחר תחילת הטיפול. דמודיקוזיס מופשט הינה מחלה קשת טיפול ביותר הדורשת מחויבות עילאית של בעלי הכלב . גם כספית ,גם נפשית וגם מעשית בהוצאה לפועל של הטיפול הניתן על ידי הוטרינר . על בעל הכלב להיות מודע שיש מקרים קיצוניים שבהם גם הטיפול הנכון אינו מרפא את המחלה ולעיתים יש צורך בהרדמת חסד של הכלב.(מקרים אלו הולכים ופוחתים בשנים האחרונות עם כניסת תרופות חדשות ויעילות יותר לשוק התרופות הוטרינריות). מקרים אלו מסובכים עוד יותר כאשר הם מלווים באלרגיות המצריכות טיפול בסטרואידים המחמירים את מצב הדמודיקוזיס.
אמיטראז:חומר הדברה לטפילים חיצוניים : יש לגלח את שיער הכלב ולהוריד כל גלד וכל חומר אחר שיפריע למגע של תמיסת האמיטרז.יש לרחוץ הכלב בשמפו קרטוליטי הפותח את נקבוביות העור ומנקה את שכבת הקרטין החיצונית,למרוח משחה מגינה על עיני הכלב ולהטביל או להספיג את כל הכלב ב0.25 % תמיסת אמיטרז. חוזרים על הטיפול כל שבועיים עד לקבלת שתי בדיקות מגרד שליליות . איבומקטין/ דקטומקט : שתי תרופות מצוינות הניתנות בזריקה כל 10 ימים או במתן בפה כל יום או יומיים לתקופה ארוכה עד להשגת 2 מגרדי עור שליליים בהפרש שבועיים . אנטיביוטיקה תינתן במקרים בהם דלקת עור חיידקית מעורבת לפי בדיקת תרבית ורגישות. לבמיסול תרופה המעוררת וממריצה את מערכת החיסון בגוף. סולוקסין במקרים שבהם יאובחן חוסר תיפקוד בלוטת התריס.
סיכום : דמודיקוזיס הינה מחלת עור טפילית בכלבים בעיקר צעירים הניתנת לפתרון מהיר אך יכולה גם להתפשט למחלה כללית קשה ביותר לטיפול.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

ראיתם חתול ברחוב? לפני שהחלטתם לאמץ אותו חשוב לדעת איך לטפל בגור חתולים? מה הציוד הנדרש לצורך גידולו של החתול?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן