המדריך המלא: מה עושים במקרה של נשיכה?

למה כלב שנשך חייב להיכנס להסגר של 10 ימים? כיצד יש לטפל במקרה שננשכתם? ואיזה סימני אזהרה משדרים הכלבים לפני שהם נושכים? להדפיס - ולשמור
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב נושך

האם ניתן למנוע מכלב לנשוך?

לא תמיד ניתן לדעת ממבט ראשון האם הכלב שעובר ברחוב הוא תוקפני, או עלול חלילה להתנפל עליכם בלי אזהרה. אז ראשית, זה המקום לציין שכלבים נושכים מטבעם. נכון, הרבה מזה תלוי באופי הכלב ובאילופו, ולעתים הם מזהירים בנהימה טרם חשיפת שיניים – אך כלבים מסוגלים לנשוך. גם לכלבים שלא נשכו מעולם יש פוטנציאל לנשוך במצבים מסוימים, כאשר מתגרים בהם או תוקפים את בעליהם. קראו עוד: מדריך: כל מה שאתם צריכים לדעת על חיסונים לכלבים  

כיצד ניתן לנסות למנוע את הנשיכה?

ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לנסות ולמנוע נשיכות של כלבים. 1.    כלבים תוקפניים או כאלו שעלולים לנשוך, רצוי להפגיש עם מאלף בהקדם 2.    אין לשחרר את הכלב מהרצועה בעת טיול ברחוב, באזורים הומים שהכלב לא מכיר, או באזורים שאינם מיועדים לכלבים. 3.    כאשר ילדים או אנשים זרים מלטפים את הכלב, השגיחו מהצד. וודאו שלא נוגעים בכלב בצורה שלא נעימה לו, שלא מציקים לו או מכאיבים לו. בחנו גם את תגובותיו של הכלב: הוא מקשקש בזנב? הוא רגוע? הוא חושף שיניים? פרוותו סומרת?

קראו עוד: איך מעריכים את גיל הכלב?

מה עליי לעשות אם הכלב שלי נשך?

בכל מקרה בהם כלבכם נשך, יש לפנות לכלבייה העירונית ולהסגיר אותו. נכון, זה לא נעים, אך אתם מונעים מהננשך דאגות רבות ומעצמכם תשלום קנס גבוה במידה ותיתפסו. הכלב יישהה בהסגר רק עשרה ימים, ואתם בהחלט רשאים להקל על שהותו שם בעזרת שמיכה חמה עם ריח מוכר, צעצועים אהובים וממתקים לרגעים הקשים. חשוב ביותר: גם אם אתם מעוניינים בכך כדי להשקיט את הגעגועים, מומלץ שלא לבקרו. הדבר יקשה מאוד על הכלב, שלא יבין מדוע אתם מופיעים ונעלמים בכל פעם מחדש.

החשש הגדול ביותר בנשיכה: כלבת

האיום הגדול ביותר בנשיכה הוא מחלת הכלבת: מחלה חשוכת מרפא אשר כל החולים בה ימותו בוודאות. בעת הנשיכה על ידי בעל חיים הנגוע בכלבת, הנגיף מועבר לגוף הננשך ומשם מתקדם באיטיות ובעקביות אל עבר המוח. בזמן זה החולה נחשב ל'נשא' בלבד והוא אינו מדבק, אך מרגע הגעת הנגיף למוח המוות וודאי, הכלבת מדבקת ובתוך עשרה ימים החולה ימות. במילים אחרות, אם ננשכתם על ידי כלב וכעבור עשרה ימים הוא עדיין בחיים – אתם יכולים להיות רגועים. ייתכן שהוא אינו חולה בכלבת או שהוא חולה אך עדיין אינו מדבק. לכן, בכל מקרה של נשיכה על ידי כלב, על הכלב להיכנס להסגר של עשרה ימים בו יעקבו אחר התנהגותו. כעבור עשרה ימים, במידה והוא עדיין חי, הוא ישוחרר. אם אתם בעלי כלבים, חשוב לחסן אותם באופן קבוע בחיסון כלבת המתבצע אחת לשנה. כך תקטינו את הסיכויים שהכלב ייכנס להסגר (אולי הווטרינר המקומי יתחשב בכם ובפרטי המקרה) ובכל מקרה תשמרו על בריאותו.

ננשכתי. מה עכשיו?

נשיכות שטחיות יש לשטוף באופן יסודי במים ובסבון, ללחוץ בחוזקה על מקום הנשיכה ולעצור את הדימום. באם הדימום אינו מפסיק לאחר רבע שעה, יש לפנות מיידית למיון. מצבים נוספים הדורשים קבלת טיפול רפואי הם התפתחות זיהום, פריחה, נשיכה באזורים רגישים (כפות ידיים, ראש, מפרקים וכו'), או במידה והננשך הוא בעל מערכת חיסונית חלשה. קיימים גם מקרים הדורשים פנייה דחופה למיון, כגון דימום מסיבי וממושך, התנהגות חריגה מצד הננשך (איבוד הכרה, בלבול, חולשה, סחרחורות וכו'), קשיי נשימה או חשיפה של איברים פנימיים (עצמות, גידים, עצבים או קטיעת איברים). בהנחה ומדובר בכלב שלכם או בכלב המוכר לכם, אתם וודאי יודעים האם הוא מחוסן או לא – אך בכל מקרה של נשיכה על ידי כלב זר חשוב לדאוג שהכלב יוסגר באופן מיידי לכלבייה העירונית, ושאתם תפנו לקבלת טיפול רפואי בלשכת הבריאות הקרובה אליכם.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן