מזל טוב! הבאתם גור חדש הביתה. מה עושים עכשיו?

כיצד לנהוג עימו ביום הראשון? כיצד לאלף אותו או לשמור על בריאותו? המדריך לטיפול בגור חדש
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גור חדש נוסף למשפחה

לאחר שבחרת את הגור שלך, חשוב שתתכנן בקפידה את מעברו לביתך החדש ותיישם טכניקות בסיסיות של אילוף כלבים. זה יסייע להקטין את המתח שנגרם לו בגלל הסביבה החדשה וייתן לו התחלה טובה לחייו החדשים.

הכנה

  • בחרו שם לגור החדש. זה יהיה אחד מהדברים הראשונים שילמד.
  • בחרו היכן הגור החדש יישן, והכינו מיטה מתאימה עם שמיכה או סוודר ישן. אנשים רבים מעדיפים למקם את מיטת הכלב במטבח – שם קל לנקות את הרצפה, ואזור זה לרוב ללא רוחות פרצים.יש שמתקינים מלונה בתוך הבית או לול לגורים, מה שמסייע לגורים להבין שזהו המקום החדש בו יישנו ושם יהיו הצעצועים שלהם.
  • הוציאו את הגור לעשיית צרכים מספר רב של פעמים ביום- הגור יבין במהרה שלא לעשות את צרכיו בבית, אם יינתנו לו שפע של הזדמנויות להתרוקן. על מספר הפעמים המדויק שיש להוציא את הגור נדבר בהמשך.
  • דאגו שברשותכם כל הציוד הדרוש כמו: קערה למזון, קערה למים, עיתון, צעצועים, אמצעי טיפוח מתאימים (בייחוד לגורים עם הרבה פרווה), רצועה, קולר ותווית שם, ומלאי מזון מתאים (שאל על כך את המוכר בחנות החיות או את הווטרינר, לפני שהגור מגיע לביתך).
  • ודאו שהסביבה הביתית בטוחה. איטום מקומות מסוימים יעזור למנוע "תאונות" .
  • הסירו כל מה שאינכם רוצים שיילעס, בייחוד חוטי חשמל.
  • וודאו שהגדר בחצר והשער סגורים ובטוחים.

יומו הראשון של הגור בביתכם

  • אם הגור נראה חולה כאשר אתם באים לאסוף אותו – אל תיקחו אותו באותו יום, חזרו ביום אחר. בנוסף, בקשו מסמך בכתב לגבי בדיקה ווטרינרית שנערכה לגור ב – 48 השעות האחרונות.
  • כאשר אתם אוספים את הגור, עדיף להגיע מספר אנשים, כך שאחד מכם יחזיק את הגור במכונית.
  • רצוי לקחת עיתון למקרה שהגור ירגיש בחילה בנסיעה.
  • אם קניתם גור מחנות לבעלי – חיים – ודאו שקיבלתם את כל המסמכים הדרושים: מהיכן הובא, אילן יוחסין (אם הובטח לך שהוא גזעי), חומר על תזונה נכונה, פרטי חיסונים כולל טיפול נגד תולעים. אם לקחתם את הגור מעמותה או בית מחסה לכלבים – ודאו שהבנתם היטב את כל הסברי אנשי הצוות שהדריכו אותכם. אם הגור כבר חוסן, עליכם לקבל אישור על כך וכן פרטים על כל טיפול רפואי שעבר או שעליו לעבור. עליכם גם לבקש חומר על מזון מתאים לגורים ועצות בסיסיות לגבי הטיפול בעתיד הקרוב.
  • עבור הילדים במשפחה תהיה זו תקופה מרגשת מאוד. יש להסביר להם שהגור אינו צעצוע ושהוא זקוק לשינה ללא הפרעות. זו הזדמנות טובה ללמדם מהי אחריותו של בעל כלב.

אימון

  • השיגו ספר אשר יסייע לכם בטכניקות אימון בסיסיות. בהתחלה הגור ירגיש מעט מבולבל. היו עדינים ונחמדים ותנו לו זמן לעצמו על מנת להתמקם בסביבתו החדשה.
  • הנחו אותו לאזורים בבית בהם מותר לו להימצא, והראו לו היכן מיטתו וקערות המים והאוכל שלו.
  • התעניינו אצל הווטרינר לגבי כיתות אימון. בקרו בכיתת האימון כדי לוודא שהיא אכן מתאימה לכם ולגור החדש שלכם. זכרו שבכיתה טובה המקומות ייתפסו במהירות, לכן עליכם לשריין מקום מראש. חלק מהכיתות ייקחו את הגורים רק לאחר החיסון שלהם. נא ודאו ששיטות האימון ומכשירי האימון מבוססים על עיקרון של עדינות והוגנות!
  • אימון כלבכם צריך להתחיל מיד, כדי למנוע ממנו לפתח הרגלים רעים. למדו אותו מהן ציפיותיכם. תנו הוראות ברורות ופשוטות, והראו לו מה אתם רוצים שיעשה. על השיעורים להיות קצרים וחוזרים על עצמם. דאגו לתגמול עבור התנהגות טובה!
  • עליכם לקחת את הגור לעשיית צרכים מידי שעה. לגורים יש שליטה מועטה על שלפוחית השתן, ועליהם להתרוקן לפחות 12 פעמים ביום. אל דאגה, יש תבנית ברורה לכך: מיד לאחר שהגור מתעורר, לאחר פעילות או משחק ולאחר כל ארוחה.
    בחרו תמיד את אותו המקום בגינה. הישארו עם הגור עד שהוא מסיים להתרוקן, ומיד לאחר מכן תנו לו תגמול נדיב. חשוב מאוד שהגור יבין את הקשר בין האזור המסוים בגינה לפרס שהוענק לו.
    זכרו, ש"תאונות" עדיין יקרו. אם אתם "תופסים את כלבכם בשעת מעשה, פשוט קחו אותו החוצה ואז גמלו לו על מעשיו. לעולם אל תצעקו או תכו את כלבכם, כי זה יגרום לו לבלבול ויחריף את הנזק. אם לכלב אין גישה לגינה/חצר, יש לשים נייר עיתון על הרצפה.

שמירה על בריאות

קחו את הגור החדש לבדיקה וטרינרית מוקדם ככל האפשר. אל תחכו למקרה חירום! חשוב מאוד לערוך בדיקה שגרתית אשר תחזור על עצמה לאורך כל חייו של כלבכם.

אם כלבכם מראה סימני מחלה, התייעצו מיידית עם הווטרינר. בררו לגבי ביטוח חיית המחמד שלך. הטיפול הווטרינרי עלול להיות מאוד יקר, בייחוד בזמן שאינם צופים זאת. הווטרינר יספק לכם פירוט לגבי חברות ביטוח שונות והפוליסות שהן מציעות. אם הגור אינו מחוסן, שאלו את הווטרינר מהו הגיל המתאים ביותר להתחיל בכך. במידת האפשר, תנו לגור החדש עד שבוע להתמקם לפני שאתם מגיעים איתו לווטרינר לחיסונים.

חשוב מאוד לשמור על משטר נגד פרעושים ותולעים, בייחוד בשנה הראשונה לחיי הגור. הווטרינר ייעץ לכם איזה טיפול הגור צריך ובאיזו תכיפות.

חשוב מאוד שתרגילו את כלבכם לבדיקה שגרתית. בדיקה של כל גופו כולל האוזניים, הפה, העיניים וכפות הרגליים. זה יאפשר לכם לפקוח עין על הבריאות הכללית של חיית המחמד שלכם וכן יקל עליכם להתייעץ לגבי טיפול וטרינרי שעשוי להיות נחוץ בעתיד.

טיפול וטיפוח

שאלו את הווטרינר לגבי טיפול בפרווה וציוד לטיפוח חיית המחמד שלכם. טיפול זה לא רק יטפח את כלבכם, אלא גם יבנה ביניכם מערכת יחסים טובה. אמנו את הגור לעמוד בשקט והרגיעו אותו לאורך כל הטיפול. השתדלו להפוך זאת לחוויה נעימה עבור הגור, וזכרו לתת לו פרס גדול על התנהגות טובה.

רחצו את הגור אם צריך. הרחצה צריכה להיעשות במים חמימים ושמפו מתאים שהווטרינר ימליץ לכם. מידת התכיפות של רחצת הכלב תלויה בגזע שלו ובסוג הפרווה שלו.

בגיל 8 שבועות לכלבכם תהיה מערכת שיניים. בטווח הגילאים של 3-6 חודשים, שיני החלב יתחלפו לשיני כלב בוגר. יש להתחיל בטיפולי שיניים מוקדם ככל האפשר. הברשת שיניים באופן קבוע היא היעילה ביותר להסרת אבנית משיני כלבכם ולשמירה על בריאות החניכים ואף על בריאותו הכללית של הכלב, שכן ללא ניקוי של השיניים והחניכיים, עלולים להיכנס חיידקים לגופו של הכלב ולגרום למחלות קשות בעתיד.

אתם עשויים לגלות שהגור שלכם רוצה ללעוס כל דבר. נסו להימנע מלהשאיר חפצים פזורים מסביב אם אינכם רוצים שיילעסו. ספקו לכלבכם צעצוע לעיסה משלו.

האכלה והפעלה

האכילו את הגור בתדירות קבועה (לפחות ארבע ארוחות ביום). חלק מהגורים עלולים לפתח קיבה רגישה בימים הראשונים בביתם החדש. נסו לדבוק בתזונה שהגור הורגל אליה והימנעו מלתת לו אוכל מגוון ורב מידי בימיו הראשונים בביתכם.

חיוני לתת תזונה מאוזנת, המכילה מרכיבים איכותיים. מזון לגורים הוא התשובה הנכונה! כמות המזון שכל גור צריך משתנה בהתאם לגיל, לגודל, לגזע ולרמת הפעילות. התייעצו עם הווטרינר לגבי התזונה המתאימה ביותר לכלבכם

הגור החדש שלכם יבצע את כל הפעילות שהוא צריך בביתכם ובחצרכם במשך השבועות הראשונים.שימו לב, אסור בשום אופן לאפשר לגור החדש להגיע למגע עם כלבים אחרים עם הפרשות של כלבים אחרים.

פעילות גופנית מאומצת בשלב מוקדם, בייחוד בחלק מן הגזעים הגדולים, עלולה להוביל לבעיות בהתפתחות העצמות. בדיוק כמו תינוק חדש, הגור שלכם צריך מנוחה רבה ושינה בימי חייו הראשונים. עליכם לעודד את הגור לשינה באזור שלו בבית. הימנעו מלתת לגור לטפס על מדרגות או רהיטים, וכן המנעו מפעילות מאומצת שעלולה לגרום לו לנזק.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

עם היסטוריות מרתקות, מראה טוב, בולט ונטיות אישיות, אין זה פלא שחתולים שטוחים רבים הם בין גזעי החתולים הפופולריים ביותר.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן