מחקר מצא: גם כלבים יכולים להיות פסימיים

יש להם ארבע רגליים, זנב ולשון ארוכה, אבל זה לא אומר שהאופי שלהם לא שונה משלנו - מחקרים באוניברסיטת סידני מעידים כי גם כלבים, ממש כמו בני האדם, נוטים לפתח אישיות פסימית או אופטימית. לאיזה צד משתייך הכלב שלכם?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

רוב בעלי הכלבים יכולים לתאר דיוקן אופי יחסית מדויק של הכלב שלהם: כלב שמח, עצוב, מרוגז או רגוע הם בין התיאורים המובילים, אולם מהיום תוכלו להוסיף לרשימה גם את תכונת האופי המעידה על אופטימיות או פסימיות. מחקר חדש בדק את רגשות חיוביים ושליליים של כלבים במצבים בהם נדרשו להביע את תחושותיהם וגילה כי גם כלבים יכולים לבחור האם לראות את העולם בוורוד או שחור. בשורות טובות: במחקר נמצאו יותר כלבים אופטימיים קראו עוד: איזה מידע מסתתר בנביחות של הכלב שלכם? מחקר שנערך באוניברסיטת סידני ובחן 40 כלבים מגזעים וגילאים שונים, ביקש לחקור את מצבם הרגשי של ההולכים על ארבע באמצעות צלילים. במסגרת המחקר, למדו הכלבים לקשר צליל שנשמע בטון ספציפי לקערת חלב – הפרס המועדף, כאשר הצ'ופר הפחות מועדף – קערת מים – נקשר לצליל באוקטבות אחרות. לאחר שלמדו הכלבים את ההקשרים, הושמע להם צליל בטון ביניים – הנמצא בין שני הצלילים שהושמעו להם קודם לכן. על מנת לקבוע מהו אופי הכלב, החליטו החוקרים כי כלב ייחשב לאופטימי אם הגיב לצלילים המעורפלים לעיתים קרובות, ואילו כלב פסימי הוגדר כרואה שחורות כאשר לא עשה זאת. "הכלבים שבדקנו נמצאו יותר אופטימיים מאשר פסימיים, אבל מוקדם מדי להשליך את הנתונים הללו על כלל אוכלוסיית כלבים", אמרה ד"ר מליסה סטרלינג שערכה את המחקר. עם זאת לטענתה, מקומות כמו כלביות או אנשי מקצוע שעובדים עם כלבים יכלו בעתיד להכיר את הכלב שלהם טוב יותר. תוצאות המחקר שפורסם בכתב העת PLOS  עשויות להשפיע בעתיד על השימוש בכלבים ככלבי שירות. כלב פסימי לדוגמא, שאולי נשמע כדבר רע עבור מקבלי השירות, יצפה לדברים רעים יותר מאשר טובים ולכן יפתח תכונות אופי "שונאות סיכון" או זהירות, מה שעלול להפוך אותו למועמד טוב ככלב נחייה. כלב אופטימי, שפחות נרתע מהפרעות בדרך, עשוי פתח סקרנות גדולה שתשמש אותו מאוד בתפקידי ביטחון והגנה. מעבר לכך, לתוצאות מחקר זה עשויות להיות השלכות גם על שיטות אילוף.

מה שבטוח, בעולם שבו כלבים חוגגים יום הולדת, מקבלים טיפולי יופי ונגררים בעגלות, היכולת לזהות האם הם קמו היום על הצד הטוב שלהם – עשויה להפוך אותנו לבעלים טובים יותר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן