חשוב שתכירו: 5 חיות המחמד שעושות הכי טוב לבריאות

הן עוזרות להפחית את רמות הכולסטרול ואת לחץ הדם, מפחיתות את הסיכוי למות מהתקף לב ואפילו מסייעות לנו להירגע: 5 סוגי חיות שהוכח מחקרית כי הן עושות טוב לבריאות שלכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כשאתם חוזרים הביתה מעוד יום עבודה לחוץ ומקבל את פניכם חבר על ארבע שמקשקש בזנב, תחושת ההקלה והרגיעה היא לא רק בדמיונכם. בשנים האחרונות הוכח כי חיות המחמד שלנו הן בעלות סגולות מרפא והן מסוגלות לתרום לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. אחת הסיבות לכך היא תחושת הקבלה ללא תנאי וההרגשה שהם תמיד יהיו שם בשבילנו. קראו עוד: רוצים כלב? 5 סיבות לכך שאתם צריכים לאמץ – ולא לקנות אך זו ממש לא הסיבה היחידה. הגילוי המרעיש באמת הינו שאחזקת חיות מחמד בבית משפיעה באופן ישיר על הגוף שלנו ומשפרת את בריאותנו. אם לא הייתם סגורים על זה שאתם רוצים להכניס חבר חדש הביתה – אחרי שתקראו את הכתבה לא יהיה לכם ספק.

1. כלבים ומתחטבים

חברו הטוב של האדם מכניס אל הבית אור, שמחה ואהבת חינם. אך מחקרים מצביעים על כך שמעבר ליתרונות אלה, בעלי הכלבים גם נהנים מרמות נמוכות של לחץ דם וכולסטרול, ואפילו מסיכוי נמוך יותר לחלות במחלות לב. עוד נמצא כי במקרים רבים אוהבי הכלבים יהיו בעלי כושר גופני גבוה יותר. בכל זאת, טיול בבוקר, בצהריים ובערב – לא הולך ברגל. 5 חיות מחמד שעושות הכי טוב לבריאות

2. חתולים ומחלימים

גם אוהבי החתולים יכולים לחוש הקלה, כיוון שמחקרים הוכיחו שגם חתולים יכולים להשפיע לטובה על הבריאות של בעליהם. במחקר שנעשה בקרב ברוקרים בעלי לחץ דם גבוה נמצא כי אצל אלה מבניהם שאימצו חתול הייתה ירידה משמעותית בלחץ הדם. מחקר נוסף מצא כי לאנשים שלא גידלו חיית מחמד יש סיכוי גבוה ב-40% למות מהתקף לב – מאשר בעלי חתולים. אכן נתונים מסמרי שיער. קראו עוד: מדריך אילוף: כך תלמדו את הכלב לשחק יפה

3. דגים ונרגעים

אנשים מעידים כי צפייה בדגים שוחים באקווריום מרגיעה כמו האזנה למוסיקה נעימה. טענה זו זכתה לגיבוי אמפירי: מחקרים רבים הוכיחו כי "הכנסת הטבע לתוך הבית" היא בעלת אפקט מרפא. אחד מהמחקרים העלה כי צפייה של 20 דקות באקווריום לפני כניסה לטיפול שיניים הייתה מרגיעה באופן כמעט היפנוטי.

4. ציפורים ומתעוררים

ציפורים הן חיות קטנות וידידותיות, אשר משחר ההיסטוריה מצויות ביחסי ידידות עם בני האדם. לאחרונה התגלה כי בדומה לדגים, גם לציפורים יש יכולת לרפא ולהרגיע. הכנסת ציפורים למרחב המוגן שלנו מכניסה אל חיינו משב רוח רענן וטעימה מעולם הטבע הפראי.

5. סוסים ומתפייסים

רשימה של חיות מחמד שעושות לנו טוב לא תהיה שלמה בלי סוסים. נכון שהגודל והכוח שלהם עלולים להיתפס כמאיימים, אבל פה טמון כוח הריפוי שלהם. על ידי השתלטות על ייצור כה גדול אנו לומדים להשתלט על בעיה גדולה יותר בחיים האישיים שלנו. מסיבה זו, תרפיה באמצעות רכיבה על סוסים נהית פופולרית יותר ויותר בימים אלה. מחקר חדש אף מצא כי עבודה עם סוסים יכולה להוריד את הורמוני הלחץ בקרב ילדים וכן לשפר את שרירי הליבה, אשר עוזרים לאיזון הגוף שלנו.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בדגימות נמצא חומר רעל הן בעז והן בנשרים, לפיכך ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בהרעלה.
תושב פתח תקווה הורשע בפגיעה סדרתית בגן הלאומי ירקון ונקנס ב-9,000 ₪

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן