הצעת חוק: התעללת בבעל חיים? לא תורשה לגדל עוד אחד

שורה של תיקונים אושרו היום בוועדת שרים לחקיקה, ביניהם: האפשרות להעמיד לדין גם את מי שהתעלל במחדל ולא במעשה או מי שנתפס בחשד לביצוע עבירה. לטענת שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "הצעת החוק מאפשרת להגביר את האכיפה"
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום שורת תיקונים שהגיש שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל אשר מחייבת חובה נרחבת על בעלים של בעל חיים למנוע התעללות ולספק לו את תנאי המחייה הראויים. הפרה של הוראה זו תהווה עבירה פלילית, הן אם מדובר במעשה אקטיבי והן אם מדובר במחדל.

בין התיקונים: ניתן יהיה לתפוס בעל חיים לפי החוק גם בשל חשד שעומדים לעבור בו עבירה

בין התיקונים שאושרו בוועדה: הגדלת עונש המאסר בפועל למתעללים משלוש שנים לארבע וכן איסור על גידול או החזקה של בעלי חיים לאחר הרשעה בעבירה ולפרק זמן שיקבע על ידי בית המשפט; אפשרות לתפוס את בעל החיים על פי חוק אם קיים חשד לביצוע העבירה – תיקון שנותן מענה למצבים בהם יש צורך למנוע את העבירה לפני שהתרחשה; האפשרות להעמיד לדין אדם שבחזקתו נמצא בעל חיים שאוזניו או זנבו נחתכו, אלא אם הוכיח שהפעולה לא נעשה על ידו; וכן תיקון הקובע כי ניתן יהיה להחזיר בעל חיים לבעליו, לאחר שהתגלו תנאים נאותים להחזקתו – תיקון שנועד למנוע פגיעה מתמשכת בבעל החיים לאחר החזרתו.

עו"ד סיון זבולון-נוה, המשמשת כיועצת משפטית לעמותת "משמר בעלי החיים" ומנהלת פורום 'חיות, דין ומשפט' בפורטל Petnet, מציינת כי בפועל המצב מאוד גרוע. לדבריה "רוב המקרים שמגיעים למשטרה בגין התעללות בבעלי חיים נסגרים מטעמי חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות, ואילו גם כאשר מגיעים התיקים לבתי המשפט – הם מסתכמים בעונשים מגוחכים כגון קנס, שירות לתועלת הציבור או מתן פיצוי לבעלי החיה שנפגעה".

עדכון והרחבת חוק צער בעלי חיים מקבל משקל רב לאור מקרי התעללות הרבים בבעלי חיים שהתגלו בחודשים האחרונים, האחרון מביניהם הסתכם בשחרור למעצר בית צעיר שנחשד בהתעללות בכלבה עיוורת ומבוגרת.

חשוב לציין, כי הצעת החוק אושרה אמנם בוועדת שרים לחקיקה, אך עד שתאושר בחוק יעברו חודשים ואף שנים, שכן קידום הצעות חוק במליאה היא תהליך ארוך. עם זאת, אישור בוועדת שרים מעידה על צעד ראשון וחשוב לשיפור רווחת בעלי החיים.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן