מה התזונה הטובה ביותר לחתול שלך? המדריך השלם

בדומה לבני האדם, גם החתולים בררנים ואניני טעם כשזה מגיע לאוכל שלהם. כך תדעו כיצד לבחור את התזונה הבריאה והנכונה ביותר עבור החתול שלכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל לחתולים דגים

 

בשונה מכלבים, חתולים לא כל כך גמישים כשזה מגיע לצלחת שלהם. חשוב לזכור שחתולים הם קרניבורים ולכן צריכים לאכול הרבה בשר עשיר בחלבון ובשומן. מסיבה זו, לא ניתן להאכילם באותו מזון הניתן לכלבים מכיוון שבדרך כלל הוא מכיל הרבה פחמימות, דבר המזיק לחתולים ויכול לגרום להם להשמנת יתר ואף לסוכרת.

 

איך בוחרים את המזון המתאים?

השלב הראשון של בחירת המזון האידאלי לחתולכם הינו התייעצות עם הוטרינר: שאלו אותו אם הוא ממליץ על מזון רטוב או יבש. לאחר מכן, כשאתם ניגשים לחנות חיות בירושלים או בכל מקום אחר, בדקו את התווית כדי לוודא שהמזון מאושר ותואם לצרכיו של החתול. לאחר שבחרתם, תנו לחתול לטעום את האוכל ותראו אם הוא אוהב אותו, ובעיקר תוודאו שהוא לא גורם לו לתופעות לוואי לאחר מכן, כגון שלשול או הקאות. 

כאמור, חתולים מאוד בררנים כשזה מגיע לאוכל שלהם. לכן, במידה והחתול לא אוהב את המזון – דאגו לחלופות. זאת מכיוון שחתולים לא יאכלו משהו שהם לא אוהבים והם אף עלולים לשבות רעב, דבר שעלול להיות מסוכן עבורם ומדאיג עבורכם. במקרים בהם נדרש להחליף את המזון עשו את זה בהדרגה, לאורך שבוע, כדי שהחתול לא ידחה את המזון ויסבול מבעיות עיכול.

 

 

כמה אוכל חתול צריך? 

השמנת יתר היא תופעה שכיחה לא רק אצלנו, בני האדם, אלא גם אצל בעלי החיים, והיא גורמת להם למחלות. לאחר שבחרתם את האוכל והתייעצתם בעניין הכמות, יש  לתזמן את הארוחות שלו. לרוב, חתולים אוהבים לאכול ארוחות קטנות לאורך היום: היערכו לכך וכך תמנעו ריבוי חטיפים.  

כמות המזון הדרושה לחתולכם תלויה בכמה גורמים: זן, גיל , אם הוא מעוקר או מסורס, וכן אופיו, שכן חתול חוץ שמתרוצץ כל היום בחצר ומוציא אנרגיה צורך יותר מזון מחתול בית שמבלה את רוב זמנו ברביצה על השטיח בבית. כל אלה משפיעים על הצרכים התזונתיים שלו, ולכן מומלץ להתייעץ עם וטרינר ולדעת בדיוק כמה עליו לאכול, מה המשקל הרצוי, ולערוך מעקב על כך. 

 

זכרו – בחירת המזון היא אחת הבחירות הראשונות והחשובות שתעשו מכיוון שלרוב זה המזון שהחתול יאכל לאורך שנים. יש חשיבות רבה לבחירת אוכל איכותי שמספק לחתול את הצרכים התזונתיים שלו בצורה מאוזנת ובטוחה. מזון איכותי ואולי יקר, ישמור על החתול בריא לאורך זמן ויחסוך מכם בעתיד כסף לטיפולים אצל הווטרינר.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כלבים רבים מפחדים מזיקוקים. פוביית רעש היא פחד נפוץ עבור כלבים. פוביה זו יכולה לכלול סופות רעמים וזיקוקים.
הארנבון (rabbit) והארנבת (hare) שייכים לאותה משפחה, בעוד השפן איננו אפילו קרוב רחוק. כל מה שכדאי לדעת על הארנבון

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן