גורי חתולים נטושים

הצלצולים בדלת היו מהירים ונמרצים, ואכן בפתח המרפאה עמדו שלשה ילדים נסערים ונרגשים , מחזיקים בהתלהבות רבה קופסת נעליים קטנה, מעבירים אותה מיד ליד, נותנים עצות אחד לשני ולא מסירים את מבטם מהקופסה אפילו לשניה אחת.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גורי חתולים נטושים

לאחר שהצלחתי להרגיע מעט את הרוחות, הנחנו את הקופסה על השולחן, והצצנו פנימה. מה שמצאנו אישר את שחששתי: במרכז שכבו צמודים 4 גורי חתולים זעירים, בגודל מספר סנטימטר, עדיין עיוורים ,ומיבבים חלושות.
הגורים היו אמנם קטנים, אך הבעיה גדולה והסברים ארוכים. בחתול הינו חיה בודדת בטבע, אין הוא חי בלהקות כמו הכלב או הזאב. הזכר והנקבה נפגשים רק שהנקבה מיוחמת , ולאחר ההיזדווגות הזכר הולך לו לדרכו שמח וטוב לב, ומשאיר את הטיפול בגורים העתידים להיוולד בידיה האמונות של האם. ואכן כתשעה שבועות לאחר המפגש עם הזכר , החתולה מחפשת מקום מסתור שקט ומבודד וההמלטה מתחילה. כל גור יוצא עטוף בקרום עוברי ומחובר לשליה, החתולה למרות שלא עברה שום קורס הכנה ללידה, יודעת לנתק את חבל הטבור, לנקות את הרך הנולד, ולקרב אותו לעטינים המלאים חלב. החלב בימים הראשונים קרוי קולוסטרום והוא עשיר במיוחד בנוגדנים אשר מספקים לגורים הגנה מפני מחלות.לאחר יום יומיים, החתולה חייבת לחפש אוכל ושתיה , וכבר אמרנו שהזכר לא טורח לשאת בעול, ולכן היא עוזבת את הגורים לפרק זמן הדרוש למציאת המזון. לא תמיד היא חוזרת מיד , קורה והיא מתעכבת ואז אנשים טובים אשר שומעים את הגורים ממהרים לקחת אותם. חבל , אנחנו לא מסוגלים לתת לגורים את ההכנה הטובה לחיים כמו שהאמא שלהם מעניקה להם. לכן אם שומעים את גורי החתולים מיללים , יש להמתין ורק שבטוחים שהחתולהאכן לא חוזרת , לגשת ולעזור להם. חשוב מאוד לעזור להם לשמור על חם גופם, לשים מקור חם כמו בקבוק חם סגור היטב ועטוף בבדים. יש להאכיל אותם בימים הראשונים כל מספר שעות – גם בלילה בבקבוק מיוחד ובתחליף חלב מחומם המיועד לגורי חתולים. בסיום כל ארוחה יש לעסות בעדינות את הבטן, כדי לעזור לגורים לשחרר את השתן והצואה.לאחר כמה ימים הגורים יפקחו עיניים, כמות האוכל בכל ארוחה תגדל, וניתן לוותר על ארוחת אמצע הלילה. בהדרגה ניתן להרגיל אותם למזון מוצק כמו גבינה לבנה, בשר עוף מבושל ומזון לגורים.
בגיל של 6-8 שבועות הגורים נעשים עצמאים וניתן למסור אותם לבתים מאמצים.חשוב לדעת שגור אשר גודל על ידינו, לא עבר הכשרה לצוד ולהתמודד עם קשיי הסביבה, וחובה למצוא לו משפחה מאמצת .

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תולעת הפארק התגלתה לראשונה בארץ באזור הפארק הלאומי ברמת-גן ומאז הולכת ומתפשטת ברחבי הארץ. קרא עוד על הסכנות של ההידבקות.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן