קטן או גדול: איזה כלב מתאים לכם לאמץ?

מעוניינים לאמץ כלב ועכשיו מתלבטים רק לגבי גודלו? רוצים כלב גדול וחזק אך הילדים מבקשים גור קטן ומתוק? למעשה, יש מספר דרכים שיעזרו לכם להחליט מהו גודלו של הכלב המתאים להצטרף למשפחה שלכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כשעידית ואסף הגיעו להחלטה שהם מעוניינים לאמץ כלב, צצה בעיה לא צפויה: הגודל. בביתם התרוצצה לה כבר כלבה קטנטנה, שובבה ומפונקת, ועידית חלמה לצרף לה גור קטן וחינני. שיחד יוכלו לשחק בחופשיות מבלי לדרוס האחד את השני. אסף, לעומת זאת, חלם עוד משחר ילדותו על כלב ענק, עצום מימדים, שאפשר יהיה ללטף אותו מבלי להתכופף. לאמץ גם וגם, בנוסף לכלבה שכבר יש להם בבית, כבר היה עבורם יותר מדי. לכן הם המשיכו לדון ולדון ולדון בנושא, כשאף אחד מהם אינו מוכן לוותר על חלומו. אז מה עושים?

קראו עוד: איך מתאמנים עם הכלב?

למעשה, אצל כלבים, הגודל כן קובע. כיצד תדעו האם מתאים לכם לאמץ כלב גדול או קטן? ריכזנו עבורכם שישה קריטריונים שיעזרו לכם להחליט.

טיפים שיעזרו לכם להחליט אם לאמץ כלב גדול או קטן

מקום מגורים

ככלל, כלב גדול דורש שטח גדול יותר, וכלב קטן, בהתאמה, קטן. הרי לא ייתכן שתכניסו דני ענק לדירת חדר קטנטנה וצפופה, נכון? חשוב לזכור שכלב צריך לנוע בחופשיות בחלל מרווח, לקבל מרחב פעילות וחופש תנועה. כך להתאים את גודל הכלב לגודל החלל הקיים. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גם את אופיו: באם מדובר בכלב קטן אך נמרץ, כזה שאוהב לרוץ, לקפוץ ולהשתולל בחלל. כנראה שגם לו לא תתאים דירת החדר הקטנה.

הוצאה כספית

כלב גדול דורש מיטה גדולה יותר, כלי אוכל ושתייה גדולים יותר, וכמובן צורך יותר מזון. לכן כדאי לקחת בחשבון את ההוצאה הכספית, ולזכור שככל שהחפצים שלו גדולים יותר- לרוב הם עולים בהתאם. אגב, זה נכון גם לגבי חלק מהטיפולים הווטרינרים.

ייעוד

האם הכלב הוא לחלוטין כלב שעשוע משפחתי, או שאתם מייעדים לו תפקיד נוסף? באם אתם מעוניינים שהכלב החדש ישמש גם ככלב שמירה בחצר, למשל, מומלץ באופן טבעי לאמץ דווקא כלב גדול. פינצ'ר אולי ינבח הרבה על כל מי שיעבור מחוץ לגינה, אבל כנראה שלא ירתיע את מי שאינכם מעוניינים שייכנס. לעומת זאת, כלב קטן וחביב שאוהב להתפנק, יתאים בדיוק כדי להפיג את בדידותה של סבתא שמחפשת לאמץ לה חבר על ארבע.

ילדים

יש לכם ילדים במשפחה? מתכננים ילדים בקרוב? מעבר לאופיו, שימו לב כמובן גם לגודלו של הכלב: כלב גדול וחזק, למשל, יקשה על הילדים הקטנים להוציאו לטיול מסביב לשכונה וידרוש השגחה תמידית שלכם – לפחות עד שהילד יגדל מספיק כדי להסתדר לבדו. אפשרות נוספת, כמובן, היא לאלף את הכלב ללכת בצמוד אל הילד, ולא לרוץ – גם אם הוא בדיוק רואה חתול. אגב, ילדים גדולים יותר אוהבים דווקא לשחק עם הכלבים הגדולים, להתרפק ולהסתתר בין רגליהם. הכל תלוי בגיל ובגודל הילד עצמו.

בריאות

כלבים גדולים חשופים יותר לבעיות בריאותיות שונות, כגון היפוך קיבה, היגרומה, או מחלת אגן תורשית. כלבים קטנים, לעומת זאת, סובלים יותר מהקור בעונת החורף.

תוחלת חיים

לרוב, הכלבים הקטנים חיים יותר שנים מאשר הכלבים הגדולים.

לסיכום

חשוב לזכור כי כך או כך, הן הכלבים הגדולים והן הכלבים הקטנים דורשים טיפול, אהבה ומסירות במידה שווה. גם כלב גדול זקוק לפינוקים, וגם כלב קטן דורש עבודה רבה.

ומה עלה בגורלם של עידית ואסף? הם התאהבו באופן מפתיע בגור שלקחו לאמנה, והחליטו לאמץ אותו- גור קטן וחביב, שיגדל להיות עצום מימדים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מפקחי משרד החקלאות חילצו 20 חתולים במצב בריאותי קשה שהוחזקו בדירת מגורים בתת תנאים בחיפה.
תוכי משועמם יכול לגרום לנזקים לנקר את הרהיטים וליצור הרס. הבשורות הטובות שיש דרכים להתמודד עם התופעה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן