מהו חתול גזעי?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתול סיאמי ופרסי

ביותו של החתול החל כבר בימי הפרעונים במצריים העתיקה, כאשר החתול שימש שומר על אסמי התבואה מפני עכברים, חולדות ומזיקים אחרים. בתקופה זו זכה החתול לכבוד מלכים, ונחשב לאל. בימי הביניים זכה החתול בכבוד המפוקפק של בן לויה של שדים, מכשפות ושל השטן. מיותר לציין שאמונות תפלות אלו גרמו לשריפת חתולים באירופה, דבר שגרם להתפרצות מגפות גדולות, שדיללו בכמחצית את אוכלוסית בני האדם.

השלב השני בביותו של החתול החל לפני כ- 300 שנים, כאשר החל החתול לשמש כחיית שעשועים, ולא רק כשומר מפני מזיקים. אז גם הוכנסו החתולים לבתים, והחלו בטיפוח יופיים.

השלב השלישי והאחרון החל לפני כ- 120 שנים באנגליה. בשלב זה החלו לשמור על נקיונו הגנטי של כל גזע וגזע, וזאת ע"י זיווג של חתולים מאותו גזע בלבד, ואיסור על זיווג של חתולי תערובת. לשם פיקוח על כל זאת הוקם אירגון, שקבע קריטריונים ודאג לישומם. זו תחילת דרכו של החתול הגזעי.

תחילת דרכו של החתול הגזעי

בתחילה היו רק שני גזעי חתולים מוכרים: החתול הפרסי והחתול הסיאמי, וגם הם במספר צבעים קטן. את הדחיפה קיבל פיתוח החתול הגזעי בסוף המאה הקודמת. זאת בעזרת תערוכות בהן הציגו הבעלים את חתוליהם לראווה, לשיפוטו של הקהל.

בארה"ב החלו להציג בצורה דומה, אך בהבדל קטן – השופטים היו אנשים שהוכשרו לגבי הקריטריונים של כל גזע וגזע. שיטה זו נהוגה כיום בכל העולם. בתקופה זו היה צורך של המגדלים, כמובן, לענות על טעמם ורצונם של הקונים. דבר שגרם לפיתוח מספר רב של צבעים בשני גזעי החתולים, וכן לפיתוח גזעים חדשים.

כיום, בכדי ליצור גזע או צבע חדשים, יש לעבור שנים של ועדות ואישורים שונים. הזמן הנדרש לכך יכול להגיע גם ל – 15-20 שנים.

תערוכות חתולים והחלטה על גזע נבחר

בישראל ובעולם מתקיימות תערוכות חתולים רבות, בהן נשפטים החתולים ע"י שופטים מקצועיים. ברובן התהליך דמה. החתולים מחולקים לקבוצות לפי גזע, צבע, גיל ותואר. המנצחים בכל קבוצה מתחרים לבסוף ביניהם, המנצח הוא מנצח התערוכה כולה.

בגזעי החתולים השונים ישנם הבדלים גדולים במראה וכן בתכונות האופי. זאת כיון שבזמן פיתוחו של הגזע פותחו גם תכונות אופי מסוימות וזאת ע"י זיווג בכל אופי ומראה רצוי עם חתול דומה בתכונותיו.

הגורים בעלי המראה והאופי הרצויים נשארו לזיווג, ושאר הגורים שאינם עומדים בקריטריונים אלו מעוקרים ומסורסים. לכן, כשמכניסים הביתה גור חתולים גזעי, ניתן לדעת כמעט בוודאות מה יהיה אופיו של הגור לכשיגיע לבגרות.

לסיכום

לפני שאתם רוכשים חתול גזעי בידקו היטב האם אכן מדובר בחתול גזעי. כמובן שהדרך הטובה ביותר לאשר זאת היא רכישת חתול ממגדל. במקום בו תוכלו לראות את האם, ולעיתים אף את האב. ודאו כי עם החתול תקבלו גם תעודת יוחסין מעמותה מוכרת. בה תוכלו לראות את הדורות שמאחורי חתולכם, ללמוד על המטען הגנטי עימו הוא מגיע וכו'.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

"נביחות מעצבנות" היא אחת התלונות הנפוצות ביותר של בעלי כלבים או שכניהם. למרות שנבחנות היא התנהגות נורמאלית לכלב
האם מזון ללא דגנים עדיף? למה לא צריך לרוץ לקנות מזון רפואי לכלב הסובל מאלרגיות?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן