קיבלתם במתנה גור חתולים קטן וחמוד? כך תטפלו בו נכון

מה התזונה הרצויה לגור והאם מותר להחזיק אותו בידיים? כל הטיפים שיעזרו לכם לטפל בגור חתולים חדש
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

קראו עוד: מה התזונה הטובה ביותר לחתול שלך? המדריך השלם

בשבועות הראשונים בחיי החתול, כל מה שהוא צריך זה לאכול, להיות במקום חמים, לפתח כישורים חברתיים וללמוד איך להפעיל את המעיים בעצמו. בדרך כלל אימו דואגת לצרכים אלה, אך כשהאם לא בסביבה מכל סיבה – התפקיד הזה עובר אליכם. כך תספקו עבורו את הטיפול הראוי:

איך להאכיל גור חתולים?  

בארבע השבועות הראשונים של חייו, חלב האם מספק לגור את כל צרכיו. בהיעדרה של האם, יש להתייעץ עם וטרינר על האפשרות, כגון מציאת חתולה מאמצת שתוכל לדאוג לו וכיצד להאכיל אותו בבקבוק עם חלב מתאים. בשום אופן אין לתת לגור חתולים חלב פרה – הוא קשה לעיכול ועלול לגרום לו לבעיות.

מה עוד אוכלים גורים מלבד חלב? 

מגיל שלושה-ארבעה שבועות אפשר להציע לגורי חתולים תחליף חלב בקערה שטוחה מספר פעמים ביום. יש להאכילם במזון חתולים רטוב, רך ונימוח, עד שהם מתרגלים. בגיל שישה-שבעה שבועות הם כבר מסוגלים לאכול אוכל יבש. בגיל שמונה שבועות הם לרוב נגמלים לגמרי מחלב. האוכל שלהם צריך להכין לפחות 30 אחוז חלבון מכיוון שהם צריכים אנרגיה הרבה יותר מחתול בוגר. שימו לב שהאוכל שאתם קונים מותאם לגורים.

גור חתולים, גורי חתולים, טיפול בגור

באיזו תכיפות גור חתולים אוכל? 

חתולים שרק נולדו צריך להאכיל מידי שעה-שעתיים. בגיל שלושה-ארבעה שבועות אפשר להציע להם תחליף חלב או אוכל חתולים רטוב מידי ארבע-שש שעות. מגיל שישה עד 12 שבועות צריך להאכילם ארבע פעמים ביום, ולהפחית את הגישה שלהם לתחליף חלב. מגיל שלושה-שישה חודשים ניתן להאכילם שלוש פעמים ביום.

כיצד מחממים גור חתולים? 

אפשר להשתמש בפד חימום או בבקבוק מים חמים עטוף במגבת. בכל מקרה יש להניח אותו כך שהחתול יוכל לזוז ממנו אם ירצה בכך. יש להתייעץ עם וטרינר על הטמפרטורה הרצויה ולבדוק את בטיחות המוצרים.

האם אפשר להחזיק גור חתולים בידיים? 

אם הגור עם אמו רצוי לא להחזיק אותו יותר מדי על הידיים במיוחד בשבוע הראשון לחייו. אם הגור באחריותך בגיל זה יש להתייעץ עם וטרינר. רצוי להחזיק גור חתולים בידיים רק מהשבוע השני לחייו ועד השביעי – זו התקופה הנחשבת לחשובה עבור חִבְרוּת.

קראו עוד: 4 טיפים שיעזרו לכם לשמור על פרוות החתול מבריקה ובריאה

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן